/ Honda chystá recall CR-V s motory 1.5 Turbo /

Komunita honďáků v poslední době žije aférou, týkající se pronikáním benzinu do oleje u nového motoru 1.5 VTEC Turbo. Problém se poprvé objevil v Číně, kde se modely Honda CR-V v regionech s nízkými teplotami (ale následně prý též v oblastech s teplejším klimatem) potýkaly s přibýváním oleje. Nespálený benzin zůstával na chladných stěnách válců, odkud jej stíraly pístní kroužky a nízké provozní teploty motorů nedokázaly zajistit spálení benzinu.

V Číně kvůli tomu došlo k masivní svolávací akci, kdy tamní úřady uspokojila až druhá verze plánu Hondy na vyřešení tohoto problému. Dotyčné vozy dostaly kromě původně plánované výměny oleje také nový software řídící jednotky motoru, respektive převodovky CVT také nový software ovládání klimatizace a spodní hadici chladiče.

Nyní se, pochopitelně posíleni vývojem v Číně, do Hondy pustili i zákazníci v USA. Objevily se “stovky” případů zvyšování hladiny oleje v motoru, včetně doprovodného jevu v podobě zápachu benzinu v kabině a zaznamenáno je též několik případů, kdy kvůli vysoké hladině oleje došlo k zastavení auta a následného přepnutí do nouzového režimu.

Nyní se Honda, po několika měsících pozice mrtvého brouka konečně  situaci vyjádřila. Pracuje prý na nápravě problému, přičemž by měla být k dispozici u dealerů v polovině listopadu. Kromě svolávaných CR-V budou změny provedeny také na všech nových vozech modelového roku 2019. O chystaných změnách, ani počtu dotčených aut však zatím nehovoří a není ani známo, zda dojde k úpravám plošně nebo pouze u aut, které vykazují zmíněné problémy. Pravděpodobnější je však ta poslední varianta.

Mluvčí Hondy se také vyjádřil v tom smyslu, že “vysoká hladina oleje není tak rozšířená, jak něteří internetoví diskutéři říkají” a celá kauza se poněkud zveličuje. Asi na tom něco bude, pokud jsou registrovány případů řádově stovky a auto se prodává každoročně po stovkách tisíc vozů. Honda současně vylučuje, že by pronikání benzinu do oleje mělo za následek předčasné opotřebení nebo zničení motorů. Ale ať už je to jakkoli, automobilka rozhodně měla na situaci reagovat rychleji. Zajímavé je mimochodem to, že problémy má pouze CR-V, zatímco majitelé Civiců starosti s olejem nemají, stejně jako majitelé dalších vozů s těmito motory (v Číně jde o minimálně 10 modelů).