Honda (opět) sesadila šéfa projektu formule 1

Novodobé účinkování Hondy v F1 už má druhou manažerskou oběť. Kvůli neuspokojivým výsledkům hybridního pohonného systému Honda skončil vloni v únoru Yasuhisa Arai, jenž byl nahrazen Yasuke Hasegawou. Na zlepšení to nemělo valný vliv a proto nyní dochází k další rošádě. Pan Hasegawa se od 1. ledna 2017 stává členem R&D oddělení a jeho pozice šéfa projektu F1 se rozdělí na dvě.

Tým Scuderia Toro Rosso teď bude komunikovat se dvěma bossy. Technickým ředitelem, zodpovědným za všechny aktivity týkající se samotného závodění, se stane Toyoharu Tanabe. Ten působí momentálně jako senior manager v americkém Honda Performance Development a v průběhu své kariéry pracoval mimo jiné s Gerhardem Bergerem u McLarenu a Jensonem Buttonem u BAR-Honda, pohyboval se ale i v Indy Cars. U Hondy pracuje od roku 1984.

Vývoj pohonného systému v Sakuře nově nebude zodpovědností technického ředitele, ale dostane nového šéfa. Oficiálně nebylo jeho jméno oznámeno, ale Autosport tvrdí, že jmenován bude Yasuaki Asaki, jenž dosud dohlížel na vznik kei automobilů řady N.

2 komentáře: „Honda (opět) sesadila šéfa projektu formule 1

  • 11.12.2017 (13:27)
    Permalink

    Já bych řekl, že je-li nějaký manažer v hondě už delší dobu, začíná se opatrně zajímat o možnosti předčasného důchodu, případně pracuje na důvodech, proč na post dalšího budoucího ex-šéfa F1 programu nastoupit nemůže. Ti, kterým se to nepovedlo (Tanabe, Asaki) alespoň informují své rodiny, že příští rok nebudou prémie a dovolená na Havaji a že možná budou muset Hondu opustit:-)

    Nemůžu si pomoct, ale ačkoliv člověk, který ladí Kei-cars je jistě zkušený a umí z mála vymáčknout pořádný výkon co roluje ponožky na počkání, přijde mi, že Honda prostě pořád neví, co je špatně a co s tím dělat. Chápu, že občas je potřeba vedení vyhodit, ale firmy, ve kterých se střídá jak ponožky mají obvykle problémy, které jsou vůči vedení do velké míry imunní. Vyprávět by mohlo např. Yahoo, ale takových příkladů jsou spousty. Špatnou zprávou je, že firem, které takové problémy dokázaly úspěšně vyřešit a vrátit se do černých čísel je jen pár. Zda se to podaří F1 programu Hondy, to teda nevím. Ale třeba “third time is the charm” a více šéfů zajístí více koní a více bodů.

    • 11.12.2017 (17:12)
      Permalink

      Je otázka, jestli je aktuální druhá výměna z kategorie “jak ponožky”, myslím, že spousta lidí by ti řekla, že zejména Arai poměrně výrazně přesluhoval a Hasegawa také mnoho nepředvedl, tady je ale otázka, jak brzy se mohou nějaké manažerské změny projevit.

      Pokud jde o Asakiho, nemusí nutně být nejlepším mozkem na turbomotory nebo hybridy ve firmě, jde o to, že udělal z řady N významného hráče v kei kategorii v Japonsku, což je nepochybně manažerský úspěch. Takže se sice můžeme ptát, co udělal špatného, že dostal tenhle lukrativní post, ale jako manažer zřejmě bude schopný a tým inženýrů by mohl dobře nasměrovat.

Komentáře nejsou povoleny.