Novinky

Lexus: nový V8 biturbo má mít až 630 koní!

Lexus o tom sice nerad mluví, ale spousta lidí vnímá nové kupé LC jako určitého nástupce famózního supersportu LFA. Pravda, LC je větší, luxusnější a pětilitrové V8 rozhodně není zběsilý vysokootáčkový V10, jenže dnešní superauta už jsou taková – stále blíž a blíž „většinovému zákazníkovi“, dnešní boháči netouží po nadměrném hluku, ani jiném nekomfortu. A snad každý, kdo se s LC svezl, byl překvapen, jak sportovní tohle futuristické luxusní kupé je. Navíc zákulisní zdroje přímo z Japonska slibují další, opravdu ostré LC. Ano, můžeme už prý pomalu začít vyhlížet model LC F, jehož obchodní označení si automobilka nechala registrovat letos v únoru.

Sportovní verze LC F prý srazí díky použití lehkých materiálů a určitému ořezání výbavy váhu pod hranici 1,8 tuny a dostane opravdu impozantní motor – vidlicový osmiválec se dvěma turby, jenž by měl dávat výkon 630 koní. Že by Lexus kvůli jedné sportovní verzi okrajového modelu vyvíjel motor? Nebo dostane jeho slabší verzi později talé LS F a GS F? Nechme se překvapit. Ostatně překvapující by měla být i cena. Oproti desetimilionovému LFA, které téměř jistě dynamicky převálcuje, bude LC F za hubičku, s očekávanou cenou kolem 3,8 milionu to sice není žádná láce, ale konkurenční S 63 AMg Coupe je o 0,8 mega dražší… Je ovšem otázkou, zda jde o cenu japonskou, americkou či evropskou. Ty, jak známo, se mohou dost výrazně lišit. Nevíme ani, kdy hodlá Lexus nové LCF představit. Může to být za měsíc, ale také za rok. A vzhledem k tomu, že LC je stále ještě žhavou novinkou, odhaduji, že mu bude dopřána chvíle slávy, s verzí F není nutné pospíchat.

3 komentáře: „Lexus: nový V8 biturbo má mít až 630 koní!

  • Podle mě motor nebude jen kvůli LC F, ale může být využit i v LS – tam ta V6t zatím působí docela chudě. Jasně, má to 420 koní, ale je to pořád jen V6 a to je slušná motorizace o třídu níž, v luxusní třídě to nic k chlubení není. Počítám, že nové LS600 bude mít slabší, 500-550 hp verzi. K tomu „kiriko glass“ interiéru by to šlo líp než šestiválec:-)

    Současně jsem zvědav, jak bude V8t sportovní oproti aktuální V8. Ta má něco, co žádné turbo – odezvu na plyn z říše snů. Nicméně třeba nás Lexus dostane nějakou vychytávkou ze SuperGT, kterou jsem svého času doufal u NSX, tedy způsob udržování natlakování turba pro eliminaci lagu. U NSX to částečně kompenzují elektromotory, LC žádné mít nebude a tak by nějaká vychytávka neškodila (plus v autě téhle ceny by se mohla schovat).

    • LS a asi i GS ho zřejmě dostanou, jinak by to byly vyhozené peníze.

      Snad není důvod, aby V8 biturbo nemělo tak dobrou odezvu, není to jako vyměnit šestiválec za čtyřválec, ten objem tam stále je, akorát po odezvě na plyn, dané kubaturou, přijde se zpožděním ten zátah turba, který ten dojem subjektivně naprosto přebije. 🙂

      U NSX to elektromotor mezi motorem a převodovkou údajně kompenzuje zcela, co jsem četl, lag V6 biturbo je nula. 😉

      • Lag V6 biturbo určitě nějaký je, ale je klidně možné, že v drtivé většině situací díky elektromotorům nebude patrný. Oproti tomu u „normálního“ motoru bude lag bez nějaké vychytávky poznat vždy. Uvidíme, co s tím japonští inženýři vymyslí:-)

Komentáře nejsou povoleny.