Honda Freed Modulo X: tovární tuning pro malé MPV

Už jsem se setkal v komunitě japanofilů i s případy, že někteří “nedávají” design řady aut, které jsou určeny primárně pro JDM. Pravda, v některých případech je to opravdu geometrická divočina. 🙂 Ale tohle není ten případ – Honda před více než rokem představila novou generaci malého velkoprostorového modelu Freed, technicky spřízněného s jazzem a HR-V a jedná se o opravdu pohledné auto, proporčně vyvážené, ostře řezané a moderní. Jaká škoda, že v Evropě malé velkoprostoráky už neletí. 🙁

V Japonsku se ovšem situace jiná, tam je freed momentálně nejprodávanějším modelem Hondy a pátým nejprodávanějším autem v celkovém pořadí. A teď mají zákazníci nově možnost pořídit si sportovně laděnou verzi Freed Modulo X. Ta dostala 15″ kola se specifickým designem, nové nárazníky, nástavce prahů, střešní spoiler, ale i podvozek, přizpůsobený pro dynamičtější jízdu.

Interiér byl vybaven dekory v provedení “piano black”, sedadla kombinují kůži a látku a jízdu lze natáčet palubní kamerou na výměnné SD karty.. Zvolit lze šesti- nebo sedmimístné provedení a k pohonu slouží buď Sport Hybrid 1.5 i-DCD s elektromotorem, atmosférickou patnáctistovkou a dvouspojkovou převodovkou (110 k/6000 ot., 134 Nm/5000 ot. + 30 k/1313-2000 ot., 160 Nm/0-1313 ot.)  o výkonu  nebo verzi s motorem 1.5 i-VTEC s CVT (131 k/6600 ot., 155 Nm/4600 ot.). Na možnosti pořídit o obou verzí pohon všech kol se samozřejmě nic nemění.