Honda Civic TCR 2018: nový závoďák pro WTCC. Pardon, WTCR…

Rok 2017 byl z pohledu automobilového sportu pro Hondu extrémně neuspokojivý. Kromě obrovských problémů ve formuli 1 se Hondě (opět) nepovedlo získat titul v IndyCars – vítězství Takumy Sata v Indy 500 je jen malá náplast. Bídně dopadly i týmy Hondy v japonských cesťácích Super GT a to i navzdory tomu, že v osmi závodech získaly šest pódiových umístění včetně dvou vítězství. Snad se s příchodem Jensona Buttona situace zlepší, minimálně tedy pro polotovární tým Mugen, jenž vzhledem k letošnímu poslednímu místu už ani hůř dopadnout nemůže. Vítězství uniklo Hondě i v evropských cesťácích ETCC, v britských cesťácích BTCC a v TCR, tam však alespoň získal tým M1RA vítězství v soutěži týmů.

Šance však byla alespoň ve WTCC, prakticky celou soutěž vedl Tiago Monteiro a jeho týmový kolega Norbert Michelisz se pohyboval průběžně mezi 3.-5. místem. Jenže Monteiro 6. září při testech havaroval, což jej vyřadilo ze hry na poslední čtyři závody a Volvo tak mělo volnou cestu k oběma titulům. Michelisz nakonec skončil celkově druhý a Monteira velmi úspěšně nahradil Guerrieri, ale to nic nezměnilo na tom, že Honda nedokázala během svého dosavadního účinkování v šampionátu WTCC porazit v poháru jezdců ani netovární Chevrolet, ani tovární Citroën, ani netovární Citroën a nyní ani tovární Volvo. Na letošním výsledku se jistě podepsalo i angažování poněkud …nekonkurenceschopného veterána Rya Michigamiho, jenž měl v továrním týmu sedačku zřejmě z nostalgie coby dávný vítěz Super GT s NSX (rok 2000!!!). Ve dvou jezdcích se špatně bojuje o titul v konstruktérech proti třem. Honda je prostě nepoučitelná…

Ale o tom jsem vlastně mluvit nechtěl. 😀 Tedy chtěl, ale teď se teprve dostáváme k tomu nejdůležitějšímu. Honda ukázala fotky nového závoďáku Civic TCR, s nímž bude možné závodit v sezoně 2018 ve WTCC! FIA totiž správně pochopila, že filozofie konkurenční série TCR s levnějšími auty je mnohem lepší, než drahé a řídce obsazené WTCC. S promotérem TCR se tedy dohodlo, že se WTCC v sezoně 2018 změní ve WTCR (World Touring Car Championship), čímž dojde ke zrušení původního TCR, ale i ETCC. Jaké týmy budou ve WTCR soutěžit, zatím není známo, ani se neví, zda se zúčastní tovární stáje, jisté však je, že bude WTCR tvořeno mnohem početnějším startovním polem, tvořeným auty od minimálně 10 značek, v kalendáři také přibude více podniků a v rámci závodního víkendu se pojedou tři závody. Bude to tedy pořádná mela. Z japonských značek se zúčastní kromě novinky od Hondy, kterou opět připravuje italský J.A.S. Motorsport také Subaru WRX STI, tak držte palce japonským značkám. 😉