Honda N-ONE 2018: facelift a verze RS

Nejkrásnější kei autíčko od Hondy, retromodel N-ONE, inspirovaný klasickým minivozem N600, se v Japonsku prodává už od roku 2012, ale vůbec to na něm není poznat. Automobilka samozřejmě vůz průběžně vylepšuje, ale dosud provedené změny jsou spíše z kategorie „neviditelných“. Teď však přichází relativně významný facelift, kterého by si už (s trochou štěstí) mohlo u některých verzí všimnout i netrénované oko. Jsou tu ovšem i ty skryté modifikace. Vozy Honda N-ONE modelového roku 2018 budou mít lépe odhlučněnou kabinu, okna s UV filtrem nebo více USB slotů.

Ale pojďme teď k těm vizuálním, které prodávají. Základní N-ONE Standard sice zůstává zvenku beze změn (nebo je alespoň nejsem schopen poznat 😀 ), liší se zřejmě pouze materiály čalounění, vyšší specifikace Select mají navíc nový, zajímavý retrodesign poklic ocelových kol, které autíčku opravdu sluší a také barevně odlišené dekory na palubní desce a dveřích. No a nakonec tu máme dvě už přece jen výraznější novinky – verze Premium a – teď se podržte – RS! 😉 Z předešlých modelových let samozřejmě zůstává možnost volby střechy v barvě vozu nebo odlišného odstínu.

Tyto varianty už dostaly hliníková kola se vzájemně odlišným designem, markantou je však hlavně nová příď se „singleframe“ maskou chladiče a mlhovkami. Útulný interiér zkrášlují(? asi by to chtělo vidět je naživo) volitelné imitace dřevěného obložení nebo broušeného hliníku, kožený volant s v případě varianty RS také červené doplňky, kontrastní šití a střešní spoiler. Jak jste asi očekávali, verze RS je pouze optická záležitost, kei je výkonově striktně limitován, ovšem jestli N-ONE RS disponuje nějakými jinými technickými úpravami, jako je tužší podvozek nebo ostřejší brzdy, není prozatím známo. Jisté je jen to, že se (kvůli zajištění alespoň nějaké dynamiky) nabízí RS pouze s pohonem předních kol a že standardně dodávaná CVT převodovka disponuje jako jediná z celé řady N-One pádly pod volantem pro řazení virtuálních stupňů.

Kategorie kei je pro Hondu důležitá, přestože v ní nemá mnoho zástupců, vede si velmi dobře. Model N-BOX/N-Box Slash je jedničkou na trhu a letos se jich za prvních 9 měsíců prodalo přes 200 tisíc kusů a na konci první desítky je se 70 tisíci zářezy N-WGN. Oproti nim je N-ONE spíše imageový okrajový model, prodalo se ho cca 12.600 kusů, ovšem opravdovou raritkou je MR roadster S660, který si letos pořídilo jen 3800 lidí. Ještě hůř je na tom ale ještě „vousatá“ minidodávka Vamos s prodeji necelých 3500 aut.