Novinky

Honda si patentovala nový motor V6 DOHC i-VTEC

Už to bude 22 let, co Honda představila motor série J, jednalo se o třílitr pro Acuru CL a od té doby se „jéčko“ objevilo v různých modifikacích, kubaturách a stupních modernizace pod kapotami bezpočtu modelů značek Acura a Honda. Ale i taková stálice už potřebuje vystřídat, proto se Honda pustila do vývoje nového vidlicového šestiválce, jehož techniku si nyní nechala registrovat prostřednictvím patentových nákresů.

O motoru toho zatím moc nevíme, ale něco málo přece jen ano. Na rozdíl od J-Series bude mít rozvod DOHC a z nákresu lze soudit, že úhel sevření válců bude opět 60 stupňů a bude disponovat systémem proměnného časování ventilů VTC. Šestiválec je také navržen pro použití turbodmychadla. Objem ani další technická řešení nejsou známy, nicméně lze očekávat, že se bude pohybovat mezi 3.0-3.5 l, z pohledu spotřeby a emisí sázím spíše na třílitr, výkon navíc lze snadno získat dvojitým přeplňováním.

Úhel sevření válců a orientace motoru front/rear ukazuje na příčné uložení v karoserii, což trochu zpochybňuje spekulace, že Honda vyvíjí zadokolkovou platformu Precision pro větší Acury, ale úplně ji nevylučuje, přece jen lze očekávat, že bude využíván i v autech, postavených na předokolkové platformě… Také termín jeho představení je neznámý, v lednu se sice ukáže nové RDX, to si však zřejmě vystačí s motorem 2.0 VTEC Turbo z Civic Type R.

4 komentáře: „Honda si patentovala nový motor V6 DOHC i-VTEC

  • Tak to jsem zvědavý, jestli to bude dál kódové označení J nebo konečně prolomí J-prokletí :-))

    • All-new, 30th anniversary edition:-) Jecko bylo SOHC, takze je nadeje, ze to bude neco noveho. Uvidime, az to bude na showroomu (americkem).

      • Skyline: rozvod je otázkou technického řešení hlavy, s blokem to až tak nesouvisí. Ale tak nějak doufám, že po 25 letech dokázali navrhnout i lepší blok, jakkoli bylo asi J-series hodně povedené. 🙂

    • Jsem si téměř jistý, že J-Series skončí, dost pochybuji, že by pro nový motor použili čtvrtstoletí starý blok. 😉

Komentáře nejsou povoleny.