Budoucí sportovní auta Hondy: nové informace nebo kachna?

Stala se vskutku nevídaná věc. Jistý nejmenovaný nejčtenější motoristický časopis v Česku věnoval před pár týdny celou jednu stránku(!) chystaným sportovním modelům Hondy. A ještě překvapivější je, že s nimi vůbec nešetřil, avizuje jich rovné kvarteto! Samozřejmě polovina z nich je mimo veškerou pochybnost – sama Honda již dříve potvrdila, že supersportovní NSX bude mít sportovní verzi Type R a chystá se také otevřený model NSX Roadster. Obojího se dočkáme v horizontu pár let.

Pak tu však máme návrat modelu S2000. Tohle téma se probírá prakticky od chvíle, kdy se přestalo vyrábět původní S2K a na intenzitě nabralo ve chvíli, kdy se zhruba před dvěma roky objevily patentové nákresy auta, které se nakonec ukázalo být jen virtuálním projektem Sport Vision GT pro hru Gran Turismo Sport. Sama Honda se k tomuto tématu staví poněkud vyhýbavě a komentuje jej v tom smyslu, že sice slyší hlasy, volající po jeho návratu, ale z nějakého důvodu ještě údajně nenastal pravý čas pro jeho návrat. Což samozřejmě může, ale ani nemusí být pravda. Vzhledem k tomu, jak komplikovaně sportovní vozy u Hondy vznikají, se obávám, že se S2000 hned tak nevrátí, zvlášť když teď Hondu čekají obrovské investice do vývoje elektromobilů, autonomních systémů a dalších oblastí, které budou za pár let nutností.

Ovšem největším překvapením je, že článek zmiňuje i malý sportovní vůz S1000! Tuhle informaci už jsem nikde nečetl dobře 2,5 roku. Vlastně od chvíle, kdy Honda uvedla na japonský trh kei roadster S660 a následně se ukázalo, že rozhodně nemá v plánu jej osadit nějakým větším motorem a prodávat i ve zbytku světa. Je tedy třeba se ptát, zda byl autor zaskočen požadavkem, napsat článek o něčem jiném, než o koncernu a sháněl informace, kde se dalo nebo – pokud informace pochází z jednoho, aktuálního zdroje – odkud a jak moc jsou “čerstvé”. Častým zdrojem pochybných zpráv o Hondě bývají německé časopisy Auto Bild a Auto Motor und Sport, ale nepodařilo se mi zjistit, jestli se tomuto tématu v poslední době věnovaly a odkud čerpaly.

Byly doby, kdy jsem s nadšením hltal každou spekulaci na toto téma, obávám se však, že je třeba je brát s velkou rezervou. Honda není ochotná postavit ani sportovnější verze globálních modelů, jako je Jazz, Accord, HR-V nebo CR-V, natož aby nabídku obohatila o dva další, okrajové sportovní modely, vyžadující vývoj nových platforem. Ovšem proč z projektu malého sporťáku s motorem vzadu, pohonem zadních kol a obrovským potenciálem vzniklo kei, prodávané v Japonsku množství kolem deseti tisíc aut ročně, je mi dodnes záhadou…

 

2 komentáře: „Budoucí sportovní auta Hondy: nové informace nebo kachna?

  • 28.12.2017 (17:54)
    Permalink

    Bych to viděl na kachny a oblíbené vaření z vody, od takového periodika bych ani nic víc neočekával 🙂

    • 29.12.2017 (8:49)
      Permalink

      Ale považ – takové náhlé hnutí mysli. Je to záhada. 😀

Komentáře nejsou povoleny.