Novinky

Mazda RT-24P: vylepšení pro závodní sezonu 2018

Když přijde řeč na motoristický sport v Evropě, Mazda může nabídnout řadu lokálních cupových závodů pro majitele MX-5, v Americe však míří přece jen trošku výš – už od loňska soutěží s prototypem RT-24P v šampionátu IMSA WeatherTech SportsCar Championship, samozřejmě v nejvyšší kategorii Daytona Prototype (DPi). Vloni sice skončila poslední, za Cadillacem a Nissanem, ale letos může být všechno jinak.

Mazda RT-24P, postavená na šasi Riley Mk. 30 a poháněná 600koňovým motorem Mazda MZ-2.0T, točícím až 8500/min, má za sebou intenzivní testování na Hockenheimringu a Donington Parku a výsledkem je přepracovaná záď vozu, tedy alespoň pokud můžeme soudit podle fotografií, změn bude jistě více, automobilka si je ale nechává pro sebe. Ale bez ohledu na to, jak vpředu se auto bude pohybovat, bude radost na něj pohledět, designéři odvedli svou práci na jedničku, navíc se nám auto ukazuje v působivém mazdím laku Soul Red, což je už samo o sobě polovinou vizuálního úspěchu. 😉

Za volant usednou jezdci Jonathan Bomarito, Tristan Nuñez, Spencer Pigot, René Rast, Oliver Jarvis a Harry Tincknell a to v rámci věhlasné závodní stáje Joest Racing, která má na kontě 16 vítězství v Le Mans a 12 na Sebringu, samozřejmě z éry, kdy provozovala tovární LMP1 speciály Audi. Mazda dokonce kvůli novému partnerství vypustila poslední tři loňské závody a raději se za pomoci expertů Joestu věnovala testování, letos tedy může překvapit.