Novinky

Honda STEPWGN 2018: facelift pro excentrický minivan

Dá se říci, že snad všechna auta japonských značek jsou designově dost specifická a nezřídka pro nejaponce nestravitelná, ale řekl bych, že Honda STEPWGN je ulítlá i na japonské poměry. Už jen to jméno… Ale i karoserie je hranatá, jako by se jednalo o zvětšený kei a levý zadní roh má asymetricky řešené prosklení. Taková divočina, jako svého času Nissan Cube, to sice není, ale i tak se něco podobného nevidí úplně často. Ale zákazníkům se to očividně líbí, protože STEPWGN patří v posledních letech mezi nejprodávanější modely Hondy, pohybuje se mezi třetím a čtvrtým místem v rámci značky a to za výrazně menšími typy Jazz/Fit, HR-V/Vezel a Freed.

Honda si je toho všeho jistě dobře vědoma, protože s novým faceliftem rozhodně neubrala – nová příď ve stylu „Flying H“ je v luxusnější verzi Spada výrazně futurističtější a to nikoli pouze díky nové masce chladiče s výraznými lamelami, s horní, zasahující až do světlometů (skvěle vypadá zejména dvoubarevné provedení sportovně laděné varianty Modulo), a i samotným lampám, které jsou tvořeny moderními LED. Tohle se opravdu povedlo.

Sympaticky hranatá je i palubní deska, navržená tak, aby uvnitř zabírala co nejméně místa, k dispozici je pak takové množství barevných a dekorových variant, že v Evropě můžeme tiše závidět. A to nemluvím o výbavě, v níž nechybí třeba ani „nakopávací“ bezdotykové otevírání zadních bočních dveří. Za zmínku ale stojí i řešení zadních dveří Waku Waku (úžasný, geniální), které by záviděl i minulý superb se swým Twin-door. zadní dveře se totiž mohou buď vyklopit klasicky vzhůru, nebo lze jejich levou část otevřít jako křídlo u dodávek.

STEPWGN byl první hondou, v níž se objevil motor 1.5 VTEC TURBO a ten zůstává v nabídce u nadále, oproti evropské verzi má však jen 150 koní a 203 Nm, jedná se spíše o náhradu atmosférického motor R18, než K24. Dodává se výhradně s převodovkou CVT. Druhou možností je dvoumotorový hybrid Sport Hybrid  i-MMD, tvořený atmosférickým dvoulitrem i-VTEC s Atkinsonovým cyklem (145 k a 175 Nm) a elektromotorem (84 k a 315 Nm), celkový výkon agregátu činí slušných 215 koní.