Mitsubishi Galant AMG: sleeper z raných devadesátek

Věděli jste, že německá firma AMG upravovala i jiná auta na M, než mercedesy? V roce 1989 tehdy ještě samostatná společnost AMG vytvořila speciální, pětisetkusovou edici vozu Mitsubishi Galant (primárně) pro japonský trh, postavenou na bázi verze GTi-16V s pětistupňovým manuálem. Auto dostalo speciální design kol AMG, decentní spodní bodykit a kožený interiér s dřevěnými dekory. A …a …a asi čekáte, že se AMG také trošku věnovalo motoru, což je naprosto správný předpoklad. 😉 Jenže pod kapotu se nenastěhoval žádný V8 6,3 l, německý úpravce se zaměřil na vylepšení standardního dvoulitrového čtyřválce Mitsubishi 4G63. Původní stádo 140 koní dokázal rozmnožit na 170 a to i díky možnosti efektivně točit až 8000 otáček za minutu.

Mitsubishi Galant AMG se ovšem nestal vrcholem řady, tím zůstalo i nadále dvousetkoňové přeplňované VR-4 s pohonem všech kol. A proč je o japonském AMG vůbec řeč? Na netu se objevilo video s jedním ze vzácných exemplářů. Galant na videu níže má najeto jen zhruba 100.000 km a z japonské aukce čerstvě zamířil k novému majiteli do USA. Lze očekávat, že se auto dočká v rukou sběratele ještě adekvátní péče.