Mazda CX-8 jde do Austrálie. A co Evropa?

Crossover Mazda CX-8 se už od svého představení těší velké pozornosti veřejnosti, zejména kvůli atraktivnímu, dynamickému designu. Jenže doposud byl vyhrazen pouze japonskému trhu, zatímco v Severní Americe plní roli topmodelu ještě o kousek větší CX-9 a menší osmička zde zatím chybí. Spousta trhů mimo USA a Kanadu si sice dělá na CX-8 zálusk, Mazda se však zatím stále tváří tajemně a nepřístupně. Ovšem pozor – australské zastoupení automobilky právě oznámilo, že se CX-8 bude vbrzku prodávat i u protinožců.

Sice zatím není znám časový harnomogram, ani další podrobnosti, ale už to je dobrá zpráva – i pro ostatní trhy, Mazda očividně nespoléhá na japonskou exkluzivitu, ale zvažuje, ve kterých částech světa by se vůz ještě mohl dobře prodávat. CX-8 není ještě tak velké auto, aby se nemohlo nabízet mimo jiné i v Evropě, kde by mohlo oslovit  zákazníky vozů, jako je Škoda Kodiaq nebo Kia Sorento. Mazda CX-8 se třemi řadami sedadel se každopádně bude nabízet i nadále výhradně s 2,2litrovým turbodieselem o výkonu 190 koní, zkombionovaným s automatem, možností volby je pouze pohon předních nebo všech čtyř kol. I to by z vozu mohlo udělat vhodného adepta na evropský trh. Kdoví, třeba se dovíme nějaké dobré zprávy už v březnu v Ženevě.