Novinky

Honda Insight III oficiálně: bude jezdit pod 5 litrů

Honda v předstihu před detroitským autosalonem představila třetí generaci hybridního modelu Insight. Jak prozradil oficiální teaserový snímek (a z videa uniklé fotografie), třetí nositel tohoto jména bude pro změnu kompaktní sedan, odvozený od Civicu 4D X. generace (první insight byl malé kupé, druhý liftback na pomezí malých aut a kompaktů na bázi Jazzu). Od civicu se insight liší pozměněnou přídí, ta je sice méně dynamická, ale zase výrazně futurističtější, ještě větší proměnou však prošla zadní část sedanu. Nové je víko kufru, nárazník i (mnohem elegantnější) sdružené svítilny. Auto také stojí na velikých kolech s turbínovým designem lopatek, ty však zřejmě budou u produkčního modelu poněkud menších rozměrů.

Pokud z proporcí karoserie civic neomylně poznáte, interiér prošel opravdu radikální transformací. Palubní deska je úplně jiná, modernější a nápaditější. Dotykový centrální displej má úhlopříčku 8 palců, obrazovka v kapličce 7 palců, k dispozici bude mimo jiné palubní wi-fi, zatímco Honda Sensing nebo kompatibilita s Apple CarPlay a Android Auto už jsou u nových hond samozřejmostí. Roli insightu coby luxusnějšího civicu potvrzuje i efektnější design sedadel z perforované kůže.

K pohonu Hondy Insight poslouží nové generace dvoumotorového hybridního systému Sport Hybrid i-MMD, tvořená atmosférickou patnáctistovkou DOHC i-VTEC s Atkinsonovým cyklem, silným elektromotorem, planetovou převodovkou a Li-Ion akumulátory. Ty jsou umístěny pod zadními sedadly, takže si auto zachovává původní (rozuměj civicový) objem kufru i variabilitu sklápění opěradel v poměru 60:40. Technické detaily si Honda nechává na později, jako modelový rok 2019 se začne prodávat počátkem léta, ale už teď prozradila, že spotřeba bude lepší, než 50 mpg, tedy lepší, než 4,7 l benzinu na 100 km.

18 komentářů: „Honda Insight III oficiálně: bude jezdit pod 5 litrů

  • To nevypadá zle… předek se mi sice asi líbí víc Civicovej, záď má ale Insight lepší. A interier taky. Jen nějak nechápu logiku, proč by měl eko-vůz mít lepší přední sedačky s výraznějším vedením ramen než sportovní Civic :-/

    • Souhlas, agresivnější předek Civicu mi taky vyhovuje víc, ale tenhle americko-japonský styl má taky něco do sebe. 🙂 Zadek je bez debat, ale zase není nijak extra originální. 😀
      Jestli jsem to dobře pochopil, HIH má být v rámci řady prémiový model, proto ta lepší sedadla. Jestli budou držet lépe, je otázkou, ale určitě lépe vypadají.

      • …což mě přivádí na myšlenku, co vlastně Acura ILX. Že by vůbec nebyla? To by byla škoda 🙁

  • Ahoj, Kingu,

    sice trochu OT, ale máš zhruba představu, kdy by mohla být venku recenze na CTR10G? Čekám na ni jako na smilování 😉

    Díky moc!

    • Zdar, dělám, co můžu. Dej mi ještě pár dní, je rozepsaný, ale mám teď fůru práce s tímhle vším. 😉

    • Se tim projed a uvidis sam, ne? Nebo myslis, ze bude pro rozhodnuti, zda za auto uvalit mega lepsi, kdyz da king dobrozdani? 🙂

      • Jasně že jo. 😉

      • Z tohohle důvodu se zas až tak úplně neptám – CTR10G jsem měl půjčené na víkend, takže myslím, že relativně vím, co od toho čekat nebo nečekat 😉 Spíš mi šlo ze zájmu o takový další pohled na věc – že bych kupoval auto jen podle toho, co někdo „papouškuje“, to se opravdu říct nedá 😉

  • Ahoj Kingu,
    myslíš že budeš ještě řešit test/porovnání Honda Civic 9G 1.8 vs 10G 1T, porovnání motorů atd..

    Dík Petr

    • Asi ne, není ten 1.0T, šel dost rychle pryč a nového nebrali. Ale zkusím zjistit, jestli nemají nějakého fleetového.

  • Wow, krásne auto, neriešim usadlosť alebo skôr futurickosť, ktorou sa Insight III líši od Civica. Ako celok pôsobí Insight III úplne skvele. Tu je vidieť, že predok auta ako aj zadok robil jeden dizajnér(sky tím). Vytvárajú jeden harmonický celok a auto pôsobí veľkolepo. Kiež by už Honda začala vo väčšom meradle predávať (ponúkať) hybridné alebo elektrické technológie ako konkurencia. Toyota je už tak ďaleko, že ju už nedobehne. Keď už Hjundé vie prísť s takýmito technológiami (elektro, hybrid, vodík) a Honda nič po tom, aký náskok a novátorstvo v týchto technológiách mala oproti konkurencii mám pocit, že Honda niekde na polceste zaspala. Pre mňa v tejto oblasti sklamanie. Insight III nádhera!!!

    • Já osobně moc nechápu kde jim to vázne a proč jim to vázne. Vodík mají tak strašně dlouho a přesto z toho je jen jedno auto na US trhu a ještě (jestli se nepletu) není jednoduchý si ho pořídit… jak dlouho trvalo než dodali plug-in hybrid… jak dlouho jim trvalo než pochopili nesmysl jejich hybridní strategie s malým chcíplým benzínovým motorem… Proč jim proboha všechno tak trvá? Jasně, Honda není Hnůjdaj, všechno řádně testuje a domýšlí tak, aby byla spolehlivost i radost z jízdy, ale stejně…

      • Tam ale nešlo o (ne)pochopení. Důvodem vzniku IMA byla potřeba „mít taky hybrid“ a to i navzdory tomu, že Toyota mělo skoro všechno patentované. 😉 Podívej se, jak se rozjeli poté, co patenty vypršely, teď mají tři různé hybridní systémy v minimálně pěti variantách.
        Náskok ve vodíku poznáš, když se podíváš na technické parametry Clarity a Mirai. Ale technická vyspělost bohužel není všechno, když chybí zázemí a nechceš přijít o víc peněz, než je bezpodmínečně nutné.

    • Myslíš, že existují auta, u nichž jeden tým navrhuje předek a druhý zadek? 😀 Ale máš pravdu, že se to opravdu povedlo.
      Taky bych si přál, aby byla nabídka hybridů a EV, ale Honda to bohudík (nebo možná bohužel?) dělá opatrně. Nabízí ta auta tam, kde předpokládá, že by o ně mohl být zájem. V Japonsku je o hybridy zájem a hybridní verzi tam má skoro každý model. V Americe už je to horší, nejdřív se muselo pozapomenout na neperspektivní hybridy IMA a teď se k hybridům víceméně znova vrací, začala s Accordem a Clarity, teď bude Insight a CR-V, na které se už snad bude pohlížet jinak. Kvůli prodejům nedávno dokonce skončil Accord Plug-in a do zásuvky je jen Clarity, kde cenu snad zákazník akceptuje lépe.
      No a v Evropě teď Honda bojuje hlavně sama se sebou a svojí pozicí na trhu, prodejní potenciál hybridů je mizivý. Vrhnout do prodeje spoustu hybridů, elektromobilů a vodíkových aut by rozhodně nebyl problém, ale proč v tom utápět neperspektivně peníze? Honda veškerou potřebnou techniku na špičkové úrovni má, ale bude ji nabízet, až si bude jistá, že to prodá. A nebo až ji k tomu donutí trh, jako v případě avizovaného městského EV.

  • Zezadu je to trohu nuda (neco mezi minulym passatem CC a hyundaiem), ale aspon je to „uhlazene“, interier pak vypada moc pekne. Jsem zvedav na produkcni verzi.

    Co me zklamalo je 1.5, takze soptovo nadseni z toho, ze to konecne neni „chciply“ zatim nesdilim. Na tu velikost by bylo idealni to, co je v Accordu. Chapu, ze je to Insight a ten mel vzdy jinou roli, ale kdyz uz to zase otocili a delaji to na platforme normalniho auta, tak proc nezmenit i image? S 200 hp hybridem ve slusne vybave bych za to 750k-800k dal. S 1.5 to nejspis dopadne tak, ze bude lepsi koupit stavajici Civic turbo. Nehazu flintu do obili, ale ani nesrsim nadsenim a vyckavam:-)

    • Honda u nejnovějších hybridů sází teď na silné elektromobily, tedy pravý opak původních IMA, takže to síly určitě bude mít dost. Tohle vnímám jako prvního skutečného konkurenta Priusu a jsem si jistý, že bude o poznání silnější.
      Dvoulitr z Accordu to asi mít nemůže, je potřeba ta auta od sebe nějak odlišit.

      • A 1.5t mit obe auta muzou? Je problem 2.0 v M3 i v M6? Je problem 1.4t v ochcavce i superblbu?

        „Sily dost“ – to zalezi na tom, jak se to popere s cestou po dalnici. Predstava, jak od Humpolce jedu na 100 hp motoru s vahou sestivalce (hybrid zrovna lehky nebude) neni moc lakava. Resp. je zcela nesmyslna a prumerna spotreba by nejspis nebyla lepsi nez 1.5t. Oproti tomu silnejsi hybrid by mohl zrat min.

        Plus pochopitelne nedam tyhle penize za auto, ktere pojede hur nez 1.5t. A soucasne neverim, ze to bude levnejsi, i kdyby to jelo o dost hur. Jak rikam, pockame a uvidime.

        • Ty příklady, které dáváš, asi nepopisují stejnou situaci. Pokud má být HIH výbavou, interiérem a jízdním projevem mezičlánkem mezi Civicem a Accordem, tak použití stejné techniky může překrýt cílovou skupinu už tak nevelkého okruhu zájemců o hybridní sedan. Analogicky Prius také nemá hybrid z Camry, i když by mohl, je to liftback s poněkud extrovertní vizáží. Sice ho sdílí s Aurisem, ale tam také kanibalizování zákazníků nehrozí, design a cena oddělí zrno od plev.
          Každopádně jsem sám zvědavý, co znamená v podání Hondy „best-in-class performance“. Prius s dálnicí problém nemá, ale jako 1.5T to samozřejmě nepojede. Jako 1.5T nepojede ani i-MMD s dvoulitrem. Jestli bude někdy možnost, musím se zeptat, proč Japonci tak odmítají hybridy s turbem, přitom tahle kombinace se přímo nabízí – síla hybridu dole a turba nahoře. Možná kvůli ceně. Ale u auta jako je Accord už by turbo a pár hadic navíc nemuselo tak bolet.

Komentáře nejsou povoleny.