Tak si představte, že tak zhruba do tří let budou jezdit po silnicích automobily značky Toyota, vybavené rotačním Wankelovým motorem. Ptáte se, jak je něco takového možné? Je to jednodušší, než by se na první pohled mohlo zdát. Řeč je totiž o společném projektu značek Toyota a Mazda v oblasti elektromobilů nové generace. Mazda totiž zjistila, že by wankel mohl být díky své nízké hmotnosti a prostorové nenáročnosti dobrým generátorem elektřiny pro elektrické vozy s prodlouženým dojezdem a již dříve oznámila, že s ním do budoucna počítá.
A jak známo, Mazda spolupracuje na nové generaci elektromobilů s Toyotou, což znamená, že ti zákazníci, kteří zatouží po elektrickém autě s range extenderem, v případě obou značek dostanou vůz s rotačním motorem, jenž bude v případě nutnosti vyrábět elektřinu pro akumulátory. Téma wankelů Mazdy v posledních měsících vyvolalo hodně emocí, hirošimská automobilka totiž oznámila, že se rotační motor sice vrátí, ale nikoli pod kapotou sportovního auta, ale v této formě. Jenže jí to věří opravdu jen málokdo, Mazda nás zásobuje jedním konceptem sporťáku za druhým a na Nürburgringu se už objevila dokonce testovací mula na bázi RX-8, takže všichni doufají, že se wankel v RX-9 opravdu vrátí.