Novinky

Acura RDX 2019: hodně povedený restart značky

Také jste trnuli, jak nakonec dopadne avizovaný restart luxusní značky Hondy? Nyní tu máme první model nové éry značky Acura a vypadá to, že se Honda sice učí extrémně pomalu, ale úspěšně. Nová generace kompaktního SUV RDX, druhého nejprodávanějšího modelu v nabídce značky, tak přichází nejen s novým vzhledem, ale i technikou. Nejprve k tomu designu – RDX je auto podle mého gusta – dynamické, s dravým výrazem, dlouhou kapotou, vzad posazenou kabinou a spoustou hran. A k tomu krásná mazďácká červená. 😉 Za mě bomba, nevidím nikde slabinu.

A pak je tu interiér – čalouněný měkkou kůží Nappa, obložený skutečným olivovým dřevem a skutečnými hliníkovými dekory, s moderní palubní deskou, která přijde dosavadním majitelům acur povědomá, ale i přesto je moderní, byť možná trošku překombinovaná. Z fotek je cítit důraz na detail, který jinak trochu pokulhává i u současného NSX, dbalo se zjevně i na kvalitu každého plastového dílu. Premiéru slaví nové ovládání palubního systému pomocí touchpadu, u něhož se Acura dušuje, že není tak špatný, jako u Lexusu.  🙂 Dominantou palubní desky se stává velký kruhový volič jízdních režimů IDS a tlačítka ovládání převodovky. Auto může být vybaveno i head-up displejem.

Co se techniky týče, Honda konečně pustila chlup a nechala Acuru vyvinout vlastní platformu, která autu zajistí výrazné snížení váhy a zvýšení tuhosti. Jen nechápu, proč je to opět předokolková platforma. Bude snad mít Acura dvě platformy a zadkolková bude určena pro větší modely? To se mi moc nezdá. A absence RWD u vlajkových lodí značky by nebyla dobrou zprávou… Každopádně to není jediná novinka. Dalším důkazem probuzení Acury je návrat systému pohonu všech kol SH-AWD s vektorováním točivého momentu pro zadní nápravu pod sukně RDX. Samozřejmostí v prémiové třídě už je dnes možnost volby jízdních režimů nebo palubní wi-fi. Stejně jako u Lexusu se o ozvučení postará firma Mark Levinson, ovšem za příplatek, standardem je i nadále ELS od Panasonicu, laděné Elliotem Scheinerem o výkonu 710 W, součástí základní nabídky je i panoramatická střecha a desetistupňová převodovka. Ta je napojena na motor 2.0 Turbo, odvozený od čtyřválce z Civicu Type R. Acura si nechává technické parametry až na zahájení prodeje začátkem léta, slibuje však o 40 % více točivého momentu v nízkých otáčkách, než měl dosavadní V6 3,5 l.

Další novinkou je dostupnost sportovně laděné verze A-Spec, která bude poprvé k dispozici pro SUV značky, Acura chce A-Spec nabídnout do budoucna pro všechny modely.

10 komentářů: „Acura RDX 2019: hodně povedený restart značky

  • Za mňa dobré. Už len taká drobnosť tomu chýba a to dostať to do Európy. Ešteže tu máme koncern a jeho klony.

    • Honda je v Evropě moc malá na to, aby tu měla prémiovou značku, Problémy má i mnoho silnější Nissan s větší zákaznickou základnou. Jedině individuální dovoz z Kanady/USA/Ukrajiny nebo Ruska.

  • Z exteriéru nadšený nejsem, některé detaily jsou skvělé (třeba zrcátka), ale podobně jako Mazda 3 mi to přijde „přestajlované“ a třeba zadní světla jsou docela „cheap“. K tomu hromada chromu, která tam nesedí, ale chápu, že Číňan i Amík jsou podobně nevkusní a hromada chromu na blití je i na novém BMW 7. To mám přitom chrom rád, ale v poslední době se roztrhl pytel s čínskými kreacemi s tunami chromu tam, kde to vůbec hezky nevypadá. Nicméně bude lepší to samozřejmě vidět živě.

    Jenže to vše je úplně jedno, protože ten interiér, to je paráda (kde jsou tady smajlíci? Chci dát palec nahoru).

    Na straně druhé, nudné turbo, jak se dalo čekat. Takže nevím, kdyby to tady bylo za cenu CR-V (tj. kdyby Honda jako kdysi chtěla v Evropě hrát lepší housle a vozit sem Acury místo Hond), tak bych do toho asi kvůli tomu interiéru šel i tak. Ale jinak mě tahle nudná doba pořád nebere a představa, že dám za čtyřválec vysoko přes mega (v USA je rozdíl mezi CR-V a RDX nemalých 50%, CR-V startuje na 24k USD, RDX na 36k USD, obojí za FWD only), to teda ne. U nás by to při podobném cenovém rozdílu bylo v základu mega, v rozumné výbavě s AWD kolem 1.2-1.3M a to je 2.0t prostě mimo (ze stejného důvodu je pro mě mimo Lexus NX, který se mi pořád líbí v této třídě nejvíc, těsně za ním je GLC).

    Každopádně co je důležité, po dlouhé době mám dojem, že v USA to sklízí úspěch a snad to tedy bude i nadále prodejní hit. Pokud by nedejbože RDX šlo prodejně do háje, může to Acura pomalu zabalit, nelze celou značku živit jen z MDX.

    • To mi řekni v čem je tohle víc „přestajlované“ oproti Lexusu NX, kterej se ti líbí. Mě osobně neuráží ani zadní světla (myslím si že na živo budou OK, jednoduchej čistej design který doceníme až časem) a s výjimkou chromu na kapsách předního nárazníku, který jsou fakt čínský s chromem jinak problém nemám. Dvě linky – horní kolem bočních oken a spodní dole na boku – myslím opticky rozbíjí a odlehčují masu materiálu a v poměru plech-chrom to zdaleka tak hrozný není.
      Interiér je super. Jak jsem psal Kingovi, když bych fakt hledal problém, tak jediný co, že prošití na liště nad kastlíkem spolujezdce nenavazuje na chromem zvýrazněnou lamelu pravého výdechu ventilace, jinak je to opravdu hezký a hodnotně, s Lexem plně srovnatelný, interiér.
      6ti válec je prostě 6ti válec, v tomhle to rozumím, jeho charisma sebesilnější oturbený 4-vajec mít nebude. Ale fakt to ty lidi zajímá? I prémie vím dál tím víc přezbrojuje na turbo 4-válce… Jak píše King, v interiéru ten motor stejně moc neuslyšíš…

      • V detailech. NX je celkově sladěné, to auto je první SUV, ze kterého jsem byl od FX45 nadšen, zvenku i zevnitř.

        Zadní světla a vlastně celý zadek je na mě moc RAV4, která je i na Toyotu dost neprémiová nuda, natož na prémiovou značku. Ale uvidíme živě.

        Automobilky dělají maximum pro to, aby to lidi nezajímalo (je na tom výrazně vyšší vývar), ale to na objektivních faktech nic nemění. A že motor moc neuslyším? Jak v čem a pochopitelně, s čtyřválcem, zvlášt 2.0 není o co stát a cokoliv slyšet je nežádoucí. Ani ten tajpár nezní nijak zázračně, skvěle zněl naposled 8G díky otáčkám, 9G ani 10G žádná symfonie není.

  • Je pravda, že to není zrovna synonymum stylistické čistoty, ale to bylo přece jasné už u konceptu Precision, který se ti líbil. 😉 Ale je proporčně vyvážené, dravé a výrazné, přičemž současně (snad nikoho) neuráží, jako tomu bylo u minulých generací RDX/TL. A to Acura potřebuje. Ale se zadními lampami souhlasím, mohly být prémiovější.

    Když k tomu přidáš výkonově odpovídající motorizace, mohla by to být silná kombinace. Absence V6 je samozřejmě škoda, ale myslím, že zákazník ocení spíš dynamiku, než „pocit“. 😉 A třeba dostane RDX verzi Type S. 🙂

    Jinak koukám, že hranice mezi „mám rád chrom“ a „hromada chromu“ je dost tenká. RDX má chrom na masce, pouze horním lemu oken, na bumeranzích na narazníku, na spodu dveří a téměř neviditelné zakončení zadních lamp a už to je hromada? Když se podíváš na své auto, které ho má na masce, lamelách uvnitř, kolem dokola bočních oken, na klikách a mezi zadními světly, na množství ho bude tak stejně, jestli ne nakonec u tebe víc. 😉 😀

    • RDX nikoho neuráželo snad nikdy – 1G chyběl šestiválec, nudná 2G šla jak housky, sotva se V6 vrátil. V6 není „pocit“, ale třeba „zvuk“ – a jestli dynamika 270 hp V6 je něco, na co si zákazník aktuální generace stěžuje? Nemyslím.

      O Type S se mluví, s plánovaným V6T by to dávalo smysl. Prodejně to sice bude o ničem, 350 hp RDX za kupu peněz si moc lidí nekoupií, ale aspoň by to mohlo pomoct image.

      Bumerangy jsou přesně ta „čína“, kterou nemám rád a stejně tak ty boky vypadají jakoby BMW 7 z kaslte vypadly. Není to jen o množství, ale hlavně KDE a JAK. Lze udělat celé auto chromové a bude to zajímavé (no dobře, auto nutně ne, spíš motorku) a lze dát chromu relativně málo, ale kýčovitě (kapsy, boky). Já jsem konzerva, chrom mám rád na klikách, kolem oken a dle typu auta na masce a někde se mi to snad líbilo i na zrcátku, ale už nevím na čem). U nového Civiku zatím čekám, až ten chromový sport paket uvidím živě, to bude buď pěkně decentní nebo tuzing jak na acurách (nelíbí se mi to ani na TLX).

      • Za ten zobák dostaly kartáč všechny Acury, ale samozřejmě nemůže být pochyb o tom, že minulé RDX bylo cool. Jenže se moc neprodávalo, asi kvůli tomu motoru. O dynamice V6 nemůže být pochyb, ale už to, že Acura prezentuje +40 % low-end torque naznačuje, že prémie je v téhle třídě už prostě dneska jinde. Akorát je trošku paradox, že teď, když nastoupily silné turbomotory s širokým využitelným spektrem otáček, tu jsou 8/9/10stupňové převodovky. S deseti kvalty snad ani žádný low-end torque není potřeba. 🙂 Jinak pokud jde o zvuk – je to jako s CTR. Odhlučnění už je takové, že o žádném zvuku už dohromady nevíš. A to je kompaktní sporťák, RDX je prémiové SUV, zvuk motoru bude utlumený na minimum. Víc uslyšíš kola – tradičně. 😀
        S tím chromem – co naděláš, asi se to nelíbí jen v Číně. Mě to neuráží a až to koupíš ženě, tak to holt necháš za desítku fouknout do černa nebo do barvy laku. 😉 Jaký chrompaket na Civicu myslíš?

        • A co má automobilka dělat? Jasně, že propaguje to, v čem je motor lepší. Přece nebudou psát, že to teď bude nuda s lagem a že díky nižší ceně a ušetřených stamilionech na vývoji víc vydělají.

          No nevím, jestli sem dávat zrovna CTR, které je docela dost hlučné, ale ne nijak libozvučně. Že bych u něj nevěděl o výfuku, ale no tak. A samozrřejmě, že motor bude utlumený, přece po V6 nemůžeš zákazníkům pouštět na plný koule čtyřválec. Jasně, že ho chceš maximálně utlumit, aby se zákazník uklidnil dynamikou a víc neřešil.

          Pokud se nepletu, je sport paket na Civika sedan buď lesklá černá nebo chrom. Živě jsem zatím neviděl ani jedno.

  • Za mě palec nahoru… Vypadá moc dobře, hlavně předek a profil

Komentáře nejsou povoleny.