Novinky

Lexus LF-1 Limitless Concept: je to crossover!

Lexus oficiálně představil studii auta, které bylo prorokováno, že půjde o nové nejluxusnější SUV značky. Jmenuje se LF-1 Limitless a rozhodně to není SUV… Vlastně bych trošku zpochybnil i oficiální označení crossover. Tedy o crossover bezpochyby jde, ovšem nikoli v dnes obvykle vnímaném smyslu „silničního SUV“. Světlá výška se příliš neliší od běžných silničních aut a karoserie nenese ani náznak nějakých rysů SUV, typických pro dnešní crossovery. LF-1 Limitless je spíše lehce zvýšený pětidveřový liftback. Krásný lehce zvýšený pětidveřový liftback, aby byl přesnější. Vyznačuje se stylistickou čistotou volva, doplněnou o typický predátorský čumák, lehce úchylný zadní nárazník a 22″ kola.

Působivý design má na svědomí kalifornské designcentrum Toyoty CALTY a z proporcí auta je zřejmé, že před kvantitou převážených pasažérů upřednostní kvalitu cestování, v souladu s filozofií omotenashi (pohostinnost). Studie je tedy čtyřmístná, s širokým a vysokým středovým tunelem a anatomickými sedadly vzadu. A zatímco Rolls-Roycey mají nad hlavou hvězdnou oblohu, LF-1 Limitless má hvězdné nebe ve výplních dveří. Vše, co lze, je v kabině dotykové, displeje, kam se podíváš a samozřejmě nechybí vyspělé palubní systémy včetně plně autonomního řízení.

Lexus ohledně budoucnosti studie LF-1 Limitless zatím taktně mlčí, ale je zřejmé, že tento crossover bude předobrazem produkčního modelu, jenž se v nabídce za dva, tři roky objeví jako protiváha modelů jako je BMW X6 nebo Mercedes GLE Coupé. 

5 komentářů: „Lexus LF-1 Limitless Concept: je to crossover!

  • Je to nádhera, já tehle lexusí design prostě můžu. Chápu, že je to „love it or hate it“, ale třeba ta panoramatická střecha, která vzadu přechází do pátých dveří, bomba. Plus proporce jako moje nejoblíbenější SUV, Infi FX/Q70, Jsem zvědav, co z toho nakonec přežije do produkce. Nepřekvapilo by mě, kdyby hodně, po té, co Lexus předvedl s LC.

    • Nepřijde ti to přestajlované? 😉 ale souhlas, je to nádhera. Já si myslím, že je to víceméně finálka, jen se učeše ten předek do stylu LC a bude hotovo 🙂

      • Vůbec ne, naopak, Acura vedle toho vypadá přeplácaně, zatímco Lex je na koncept velmi střízlivý a elegantní. Zatímco Acura se v tom trochu plácá (a utápí se v deailech), Lexu ten design dává smysl jako celek. Ne, že by nebyly na nových autech perfektní detaily, ale neruší, naopak harmonicky zapadají do celku, který tak může působit luxusně a dospěle. Ne jako slátanina zajímavých tvarů. Méně je někdy více a v luxusní třídě to platí dvojnásob – auto musí vypadat draze celé, ne jen jeho části. To je podle mě hlavní problém aktuálního designu, kdy Acura z „nuda“ jde do „přeplácanost“. Snad další PCP kreace budou lepší nebo to bude líp vypadat živě (což je dost možné, na to je Honda/Acura přeborník).

        Mimochodem, mám z toho stejný pocit jako přesně 2 roky zpět, když Lexus ukázal LC500 a Acura ukázala PCP. Na jedné straně dospělý luxus, na druhé straně přešlapování – skvělé detaily, ale celek nic moc. RDX a LF-1 jdou ve stejném stylu, jen tentokrát je Acura produkční a Lexus jen koncept:-)

        • Ano, celkově je koncept elegantní a střízlivý, ale těch divných detailů je tam dost. Ne tolik, jako na RDX, ale dost. 🙂

          • Nevim, jake myslis, ale zatimco Acura s nimi uz nic delat nehodla a jde to do serie, Lexus s tim neco delat muze. Kvuli me ale nemusi:-)

Komentáře nejsou povoleny.