Novinky

Honda Accord X je severoamerické auto roku

Na detroitském autosalonu se tradičně vyhlašují výsledky novinářské ankety NACOTY, tedy Severoamerické auto roku, jejíž porotu tvoří 60 žernalistů z USA a Kanady. Výjimkou není ani letošní ročník, v němž zvítězila aktuální generace Hondy Accord. Ta vzešla z finálové trojice, do níž se propracovala společně s Toyotou Camry a Kiou Stinger.

Druhou hodnocenou kategorií ankety je North American Utility of the Year, vyhrazené modelům SUV a MPV. Tam zvítězilo Volvo XC60, jemuž ve finále dělala společnost Honda Odyssey a Alfa Romeo Stelvio. Ve třetí kategorii North American Truck of the Year si vítězství odnesl Lincoln Navigator, jenž porazil Chevrolet Colorado ZR2 a Ford Expedition.

 

5 komentářů: „Honda Accord X je severoamerické auto roku

  • To je Super, tak by ho mohli konečně zase vozit do Evropy. Že se toho dočkáme ještě v této generaci jsem značně skeptický. U příští generace vylepšit hybrid přidat trochu nový Acura design flair a bude to.

    • Co bys chtěl zlepšit na hybridu? Mě ten aktuální přijde v pohodě, 200 hp už je něco, s čím se po 2.4 dá žít. Jasně, ideální by byl V6 hybrid a la Lexus 450h, ale to je v Hondě utopie, museli by to dát nejdřív do Acury TLX a tu sem pak poslat jako nástupce Legenda (RLX sem nepošlou prakticky určitě).

      Škoda, že Honda ten posun nahoru vzdala, resp. začala jej dělat (jako obvykle) úplně blbě (zrušením Legendu a pak Accordu, následně zdražením Civika za současného příchodu tříválce). Mohli jsme tu mít TLX coby nástupce Acco – ne, není to podle mě úplný zázrak, ale je to posun vpřed (2.4 ED, V6). Místo toho máme Civika sedan, který nemá ani blbé otevírání kufru zvenku, nelze na něj dát zatím žádnou zahrádku, prostě praktické rodinné auto… :-/

      • Technika patří určitě mezi nejlepší co se dá koupit. Nechtěl bych nic vylepšovat spíše přidat trochu výkonu prostě upravit auto na Euro spec, což by určitě udělali. Jinak bych byl skeptický, že by to mělo šanci na lepší prodejní čísla než minulá generace.

        Jasně jako update za 2.4 to může být zajímavý, ale chybí mi tam větší krok kupředu. Například nový CTR trefa do černého vše souhlasí. Tak aspoň +250 koní hybrid nemusí to být hned výkonově na úrovni Lexusu GS.

        Jestli se do Evropy někdy vrátí nebude to mít lehké, kupříkladu pokuď postaví Mazda příští 6 na platformě lexusu IS společně tak bude mít Honda dost práce aby zůstali číslo 1 v dané třídě.

        • Euro Spec je spíš „tříválec a koně ubrat“, ne? Jak tak vidím prakticky cokoliv v Evropě, tak to jde totálně do háje, modla CO2 je mocná, aspoň ta papírová. Navíc takové akce, jako dalši socializace provozu (80 km/h ve Francii) nahrává i další sračkovitosti produkce, hlavně, když tam půjde propojit xichtokniha pro dementy.

          Takže 200 hp za mě dobrý. Ne výborný, ale dobrý. Neříkám, že by se mi aspoň těch 220 jak má Lexus 300h nelíbilo, ale už to nevidím tak tragicky, jako když se Honda snažila protlačit ty IMA šílenosti. 250 je podle mě zcela mimo tržní realitu, bohužel.

          Jinak ano, čím dřív by se Acco vrátil, tím líp pro něj, už teď Mazda přebírá roli „japonské skoroprémie“, na rozdíl od Hondy má auta, která prémiově vypadají, nejen tolik stojí. A s příchodem dalšího faceliftu šestky a s ním předpokládám i 2.5t co teď ukázali v USA to bude ještě výraznější. Celkově ale mají Japoncis stejně štěstí, že Stinger je Kia a Genesis, nikoliv Hyundai a Genesis. Chápu to, v USA to smysl dává, ale v Evropě je to podle mě dost fail Korejců, asi jako svého času Phaeton. Sice jsem s tím zatím nejel, ale teda líbí se mi to moc a na 3.3 TGDI se těším, škoda, že když jsem poblíž salonu, tak je vždycky hnusně:-)

  • Jsou nějaké náznaky, že by se sem dostat mohl, ale bral bych to s rezervou…
    Já bych řekl, že hybrid je dostatečně na výši a design je podle mého názoru naprosto parádní, návrat k jednoduché hondí klasice. 🙂

Komentáře nejsou povoleny.