Toyota Avalon 2019: konec nudy

Na NAIAS 2018 se poprvé ukázala také nová generace nejluxusnějšího sedanu Toyoty pro severoamerický trh – Avalon. Bezmála pětimetrový (4978 x 1849 x 1435 mm, rozvor 2870 mm) vůz vypadá na fotkách ještě větší, než ve skutečnosti je – a nejen to. Auto rázně skoncovalo s nudným, anonymním designem. Sice stále převažují oblé tvary, ty jsou ale doplněny o spoustu prolisů a ostrých hran, které autu přidávají na agresivitě. A nejen to – zbrusu nová je i příď avalonu, přičemž je překvapivé, že se nepodobá žádnému jinému modelu značky. Tvoří ji jedna obrovská, tvarově trošku překombinovaná singleframe maska, zakousnutá do nárazníku, podobného vozům Prius a Mirai. Komplet doplňují ostře řezané, hranaté světlomety s výrazným LED denním svícením. S přídí trošku kontrastuje oblá, poněkud anonymní, ale určitě líbivá záď.

Interiér s moderní, minimalistickou palubní deskou a dominantním středovým panelem je přecpaný luxusní, bohatě prošívanou kůží, dřevem a kvalitně působícími plasty (ten šedý nádech je snad jen špatné vyvážení barev 😉 ).  Přední křesla i zadní pohovka pak přímo lákají k usednutí a poslechu 1200wattového audiosystému JBL, vylepšeného systémem aktivního potlačování hluku. Řidič má k dispozici i 10″ head-up displej a zástupy elektronických asistentů, ostatní cestující pak třeba palubní wi-fi nebo pět USB portů.

K pohonu slouží buď motor V6 3,5 l s osmistupňovým automatem nebo čtyřválcový hybrid s benzinovým čtyřválcem o objemu 2,4 l a CVT. Technické specifikace zatím nejsou k dispozici, ale lze očekávat, že se od těch stávajících (305 k/362 Nm a 206 k/249 Nm) nebudou moc lišit. Novinkou je adaptivní podvozek s nezávislým ovládáním solenoidy pro každé kolo zvlášť.