Acura v Detroitu potvrdila, že vyvíjí turbodmychadlem přeplňovaný motor V6, jenž byl nedávno vyzrazen díky patentovým nákresům. Luxusní divize Hondy jej použije pro sportovní verze svých modelů, které by měla nabízet napříč celou modelovou řadou podobně, jako dělají konkurenční německé značky. Sportovní verze u Acury? Pamětníci si možná vzpomenou, že něco takového už u Acury bylo – nesly označení Type S. A právě toto označení automobilka pro tyto plánované varianty opráší.
Acura neplánuje, alespoň zpočátku, že by se modely Type S zaměřily na konkurenční sportovní top modely, jako je BMW M, Audi RS nebo Mercedes-AMG 63, hlavní snahou Acury je „výkonově se odlišit od Hondy“, která nyní končí na 320 koních u Civicu Type R. Acura Type S by měla cílit spíše na méně ostré verze konkurence, jako je Audi S a Mercedes-AMG 43, mělo bychom tedy počítat s výkonem kolem 360-370 koní, což určitě nebude špatné. 😉 Kromě Type S bude prémiový brand Hondy nabízet pro všechny budoucí modely, počínaje novým RDX, také sportovně laděný optipaket A-Spec.
Zapomínat nesmíme ani na slibovanou ostrou verzi supersportu Acura NSX Type R, která se vloni začala vyvíjet. ta samozřejmě bude mít o pák koní víc. 🙂
7 komentářů
Stewee
Honda má už druhú generáciu vodíkového auta, ktoré sa ešte stále nedá kúpiť, ale len prenajať i to len v USA. Hyundai sa do vodíkovej koncepcie pustil len nedávno a od polovice tohto roku (2018) bude k zakúpeniu ich auto na vodíkový pohon. Kde je tá Honda, ktorá bola priekopníkom nových a alternatívnych technológií, prečo ju konkurenti, ktorí sú v tomto úplne nováčikovia predbehli? Veď Honda spolu s Toyotou boli lídri v tomto smere. Smutné je že kým Toyota sa na vlne alternatívneho pohonu už vezie niekoľko rokov a to v slušných číslach, Honda zaspala na vavrínoch a mám pocit, že si nechala ukrojiť z koláča, z ktorého už nepožerie tak, ako mala nabehnuté. Tragédia!
Japan Cars
Vodíkové auto má smysl jen tam, kde existuje vodíková infrastruktura. A ta je dnes jen v pár městech v Japonsku, v USA jsou jen v L.A., SF a Orange County. V Evropě nic jako síť čerpaček neexistuje, je jich pár v největších západoevropských městech. Tak co bys chtěl prodávat? 😀
A druhý dotaz – ty by sis vodíkové auto KOUPIL? Já bych do toho tedy v tuto chvíli nešel, operativní all-inclusive leasing mi přijde jako mnohem lepší řešení, včetně odpadnutí starostí, jestli se to vůbec po čtyřech, pěti letech půjde prodat.
A to nemluvím o závazku pro automobilku samotnou. Jakmile auto jednou prodáš, musíš mu na dalších 20 let zajistit náhradní díly, bez ohledu na počet prodaných kusů. To jsou pro výrobce obrovské náklady.
Každopádně Toyotě se Mirai daří nabízet úspěšně, má dnes asi 75 % trhu, Honda se s Hyundaiem dělí rovným dílem o čtvrtinu. Vypadá to, že u zákazníků Toyoty je ochota kupovat auta s alternativními systémy pohonu větší, než u jiných značek. Taky sice hraje roli roční náskok zahájení prodeje, ale Mirai lehce smázlo i Hyundai ix35, který se nabízí ještě déle, než toyota.
Stewee
Neobstojí ani výhovorka na japonské zmýšľanie, pretože Toyota sú tiež japonci, ale vzdialili sa Honde na svetelné roky v tom, ako dokázali tieto technológie sprístupniť vo viacerých modeloch značky na rozdiel od Hondy.
Legend
Škoda jen, že to neudělali už před léty 🙂 Honda no. Všechno jim to trvá…
King
Chystali to před 10 lety, kromě V10 pro HSV měli i nějaký blíže neurčený V8 a zadokolkovou platformu, stopli všechno kvůli krizi. 🙁 Ale samozřejmě i to bylo už pozdě, měli to mít už dávno… 🙁
Sopťa
Tak snad to nebudou přinášet tak dlouho, až je nenasadí vůbec 🙂
King
Teď už snad ne. 😉 Vypadá to, že už pochopili, jakým směrem se vydat. Jen jsem zvědavý, jak to dopadne s těmi platformami…
Komentáře jsou uzavřeny.