Nissan: s modelem Z se počítá. I přes špatné prodeje

Analytici, sledující trendy a vývoj v autoprůmyslu, si nemohli nevšimnout toho, jak si už několik let vede Nissan 370Z na svém nejdůležitějším trhu. Vloni si jej v USA pořídilo pouhých 4614 lidí, zatímco třeba takový Mustang jich oslovil skoro osmnáctkrát více a zetko se tak stalo bezkonkurenčně nejhůře prodávaným kupé na trhu. Není těžké si představit, že jinde ve světě to bylo ještě mnohem horší. Je to ale určitě v první řadě „zásluha“ Nissanu, auto je dnes na trhu už osmým rokem, není divu, že je zájem tak malý a odborníiky kombinace těchto faktorů vedla k názoru, že chce automobilka s tímto typem auta skoncovat.

V prosinci se nám ale dostalo ujištění, že se s autem i nadále počítá, jen teď nemá v rámci značky prioritu. Nyní se tato zpráva naštěstí potvrzuje, viceprezident pro produktové plánování Nissanu Michael Bunce v rozhovoru pro Autoguide prohlásil, že si automobilka uvědomuje, jak je model Z důležitý pro image značky a nemáme se tedy bát, že bychom o něj přišli. Současně však odmítl upřesnit, v jaké podobě se nové Z vrátí. Skeptici předvídají nějaký crossover, ale Nissan už dal jasně najevo, že se nechce stát značkou, specializovanou na SUV, koneckonců od toho má v alianci Mitsubishi, takže je velká šance, že to opět bude kupé (a roadster), ať už v jakékoli formě. Zbývá už jen z Nissanu vytáhnout informaci, kdy se tedy můžeme těšit…