Mitsubishi v USA: nečekaný prodejní úspěch

Značka Mitsubishi neměla v posledních letech v Americe moc dobré prodejní výsledky, dokonce se uvažovalo, že bude následovat Suzuki a z USA odejde. Ale to by byla škoda, Tři diamanty mají (na rozdíl od Suzuki) v nabídce celou řadu modelů, které by mohly (a měly) tamní zákazníky zaujmout. Ostatně vloni se to vcelku potvrdilo. Poprvé od roku 2007 se prodeje Mitsubishi přehouply přes hranici 100.000 vozů, přičemž jde to samozřejmě v první řadě zásluha modelu Outlander, jenž šel meziročně nahoru o 8700 kusů na 35.310 aut. Příliš ale nezaostal ani Outlander Sport, u nás prodávaný jako ASX, pro který se rozhodlo 33.160 lidí. Model Lancer, jehož prodej byl v polovině roku ukončen, si na sklonku kariéry také nevedl špatně, prodalo se více než 12 tisíc aut. Malý hatchback Mirage sice spadl poměrně výrazně na lehce přes 6000 kusů, ale zhruba stejně šel prodejně nahoru sedan Mirage G4.

A výhled na letošní rok? Nabídku rozšířil plug-in hybridní Outlander a letos se do prodeje dostane také Eclipse Cross, lze tedy očekávat šestý rok postupného růstu. Koneckonců Mitsubishi se vzpamatovává i globálně, s 934 tisíci auty bylo na dohled milionové hranice. Více než 50% boom nastal v Číně, boduje ale i na dalších klíčových trzích – Německo, Rusko, Austrálie, ale i v JV Asii a samozřejmě v Japonsku.