Testy

Test: Honda Jazz 1.5 Dynamic – hračka ze staré školy

Nikdy v životě bych si nepomyslel, že pokud se mě někdo zeptá, jaká je nejzábavnější masově vyráběná honda na trhu, mohl bych odpovědět „Jazz“. Ale stalo se – z nového Jazzu Dynamic jsem naprosto unešený. Co se (mi) to stalo? Na to se teď společně podíváme, ale nejprve si dovolím malý exkurz do nedávné minulosti.

Řeknu vám o své poslední zkušenosti s Hondou Jazz, která předcházela tomuto testu. Čekal jsem u boleslavského dealera Hondy na servis a čas jsem si chtěl zkrátit v kavárně blízkého nákupního centra, tak jsem poprosil o dočasné přibližovadlo a dostal Hondu Jazz minulé generace. A nestačil se divit. Jazz jsem nikdy nepovažoval za typickou Hondu z pohledu chování na silnici, ale dojem, jaký ve mně vyvolala s odstupem několika let od posledního testování, byl i tak zarážející. V autě byl hluk, posilovač řízení doslova příšerný, auto na každý pohyb volantem reagovalo rozvlněním a citlivost na boční vítr vpravdě strašidelná. Když k tomu přidáme dynamiku, která nebyla s atmosférickou jednatrojkou nikdy oslnivá, byl jsem z něj hodně rozpačitý. Jediná sportovnější věc na jazzu byla sedadla s lehkým bočním vedením a opravdu hodně ostré brzdy. Prostě jsem stále nepochopil, proč byly dvě předešlé generace tohoto auta tak nesportovní, vždyť se bavíme o nejmenším autě v nabídce sportovně orientované značky, tedy něčemu, co má v portfoliu každé značky obrovský potenciál.

(Alespoň malá) čest výjimce v podobě Jazzu Si, ale i v tomto případě tomu ještě něco chybělo. Opravdu jsem tím pádem nebyl schopen pochopit nadšené recenze v americkém tisku, které oslavovaly (v obou předešlých generacích!) verze Fit Sport s motorem 1,5 l. To jsou tam fakt všichni úplně mimo? Vždyť by to auto muselo být diametrálně odlišné od toho evropského… Současná generace sice posunula schopnosti podvozku na úplně jinou úroveň, ale lehké řízení, náklony v zatáčkách a motor opět neslibovaly žádnou velkou nápravu reputace. Teď ale v rámci faceliftu nabídku doplnila verze 1.5 Dynamic…

Proč zrovna Dynamic? Opravdu těžko říct, nic takového u Hondy nemá tradici v Evropě, ale ani nikde jinde ve světě, pochopil bych Type S (i když nyní, po oznámení Acury, je toto označení logicky pro hondy tabu) nebo americké (a kdysi i japonské) Si, ale Dynamic? Tak se jmenuje nanejvýš tak tužší režim adaptivních tlumičů Civicu X… Co si pod tím představit? Je to sporťák, trošku sportovnější masovka nebo jen původní auto s bodykitem a o pár koní větším výkonem?

Tahle nejistota způsobuje, že od auta dohromady nic neočekávám a to i přesto, že se mi vzhledově líbí. Hodně se mi líbí. Modernizovaný Jazz dostal dravější příď s novými světlomety, výraznější maskou chladiče, boční domečky mlhovek a spodní lip, navrch tu máme prahové nástavce, střešní spoiler a nový zadní nárazník s méně kontroverzními bočními kapsami a difuzorem. K tomu přidává červené linky na předním lipu a zadním difuzoru a výsledkem je auto, za kterým se otočíte. Tedy zejména v bílé barvě, ale o tom zase jindy. Auto působí dojmem, že takhle jej před lety původně designéři navrhli, ale pak přišli ke slovu účetní. Na nádhernou modrou půjdou v první řadě ženy, ale i mě se líbí, je výrazná a sympatická. A navíc působí, v kombinaci se schopnostmi auta, jako červená na býka, tedy chci říct na mnohé ostatní účastníky silničního provozu. ?

Funguje to zhruba takhle – předjedu na rovince (třeba 😀 ) octavii, ta se mi vzápětí uraženě pověsí na kufr, aby to té drzé hašlerce vrátila i s úroky. Jenže když v prvních několika zatáčkách zjistí, že se vzdálenost mezi námi stále zvětšuje, uvědomí si svou chybu a nechá to být. Psychicky odolnější jedinci to sice vydrží o pár minut déle, ale nakonec to stejně dopadne tak, jak jsem nastínil. Nemůže za to nic jiného, než skvěle vyvážená kombinace schopností Jazzu Dynamic.

Znamená to tedy, že je hondí novinka sporťák? To rozhodně ne. Pod kapotou má atmosférickou(!) patnáctistovku i-VTEC s výkonem 130 koní a točivým momentem 154 Nm, což není nic, z čeho byste si sedli na zadek, zvlášť v dnešní době silných downsizovaných turbomotorů. Jenže s váhou pod 1,1 tuny dělá hotové zázraky. Zkuste trošku zapátrat v paměti – kdy naposledy měla nějaká honda s podobnou váhou takový výkon? Správně, to byl začátek devadesátých let, pak hmotnost (a emisní limity) pomalu začínaly skvělé atmosféry Hondy zabíjet. V Jazzu Dynamic ale opravdu dělá svému označení čest. Je skutečně …dynamický.

Když na to přijde, už mezi 2000-3000/min má čtyřválec dost točivého momentu pro uvolněnou jízdu po městě, aniž by působil zvadle nebo dokonce „vydechle“. Jenže to nejlepší na něm je, že byl stvořen v duchu nejlepších tradic Hondy a nade vše miluje otáčky. Už dlouho jsem neřídil auto, tak lačnící po vytáčení. Kolem 4500/min motor výrazně ožije a zhruba od 5200 otáček ještě trochu přiloží pod kotlem a pádí jako zběsilý až k 6600 otáčkám, kdy dosahuje svého výkonového maxima. To mu do omezovače zbývá ještě 400 otáček(!) – ano, čtyřválec 1.5 i-VTEC točí rovných 7000/min; po překonání maxima už sice zátah stagnuje, ale určitě dotočením do maxima nic nezkazíte. Navíc má motor od pěti tisíc parádní, nakřáplý, vrčivý, „přímovstřikový“ zvuk, zapomeňte na (dnes už bohužel) tradiční huhlání více či méně úspěšně utlumených čtyřválců. Ještě teď, po týdnu, ho slyším, když zavřu oči… Prostě společně s patnáctistovkou v Mazdě MX-5 nejlepší atmosféra za posledních několik let, v případě Hondy pak opravdu těžko vzpomínat…

Obsluhuje se pomocí manuálního šestikvaltu s krátkými, přesnými dráhami bez vůlí, s přesně vymezenými dorazy a perfektní kulatou (i když malinkou) hlavicí, změny rychlostních stupňů navíc doplňuje příjemný zvukový doprovod. Je ale třeba jí stylem řazení trochu vyjít vstříc, na neutrálu při rychlém pohybu trošku vzdoruje, holt to není Type R… Velkým překvapením je citlivost a přesnost, s jakou motor reaguje na meziplyny, to dnešním motorům s elektronickou škrtící klapkou, udušeným emisními limity, zpravidla moc nejde. Čtyřválce i-VTEC si přitom neužívá jen řidič, takový ostrý start z křižovatky na jedničku a dvojku je akustickým potěšením i pro kolemjdoucí, vzdáleně mi jazzík „stíhačkovým“ zvukem připomněl šestiválcový experimentální Nissan Juke R ? a už „od pohledu“ je to slušná „raketa“.

Podvozek za motorem rozhodně nezaostává a má vpravdě sportovní nastavení. To znamená, že je tuhý, ale ne tvrdý, na delších nerovnostech přiměřeně plavný, krátké nerovnosti filtruje pevně a přesně, i když ne dokonale (nečekejte Audi S3 😉 ) a občas si umí pěkně bouchnout. Jako kompromisní „pevné“ nastavení pro každodenní používání jde však o slušnou kombinaci vlastností. Překvapí také (s ohledem na třídu auta) jeho směrová stabilita v přímém směru. V zatáčce se lehoučce, plynule a čitelně nakloní a opravdová zábava začíná. Už dlouho jsem neřídil auto, které by se tak čitelně a přirozeně pokládalo do zatáčky. Ale i přes to všechno je potřeba se s jazzem sžít a získat správný rytmus.

Při běžné jízdě totiž auto působí neustále dojmem lehké nedotáčivosti, ale při ostřejším jízdním stylu jej nelze poslat do zatáčky natvrdo přes bočnice předních gum jako třeba Toyotu Yaris. Je potřeba ho řídit jako civic – precizně, neutrálně vykružovat zatáčky a jen počítat s tím, že někde na limitu ta lehká nedotáčivost číhá. V opačném případě bude do řízení kecat (bohužel nevypínatelná) stabilizace, popřípadě brake vectoring AHA. Na suchém povrchu se Jazz Dynamic chová spíše jako motokára, je přesný, snadno ovladatelný a s obrovskou chutí zatáčet, podvozku sekunduje perfektně vyvážené, honďácky lehké řízení. Sice v něm není cit, ale je na něj spoleh a řidič dostává do zadku všechny potřebné informace v dostatečném množství. Do řízení občas trošku záhadně zasáhne AHA a v extrémních případech i VSA, ale jedná se o řídký jev, takže není nutné si kvůli nevypínatelné stabilizaci rvát vlasy.

Podvozek Hondy Jazz Dynamic určitě není dokonalý, ale právě to na něm je dokonalé. Řidič si užije perfektní svezení, aniž by musel letět okreskou 200 km/h jako s CTR, stačí 150. ? Ještě o chlup lepší je však svezení za deště nebo na současném zimním oslizlu, kdy lze velmi lehce, jen pomocí volantu a plynu balancovat mezi nedotáčivostí a přetáčivostí. Auto bylo samozřejmě obuté do zimních pneumatik, klasické letní gumy patrně ještě zlepší stabilitu, rychlost a ovladatelnost v zatáčkách, jak ovlivní hravost lze zatím těžko soudit, ale věřím, že se povede auto získat ke svezení i na letním obutí.

Brzdy nemají právě sportovní charakter, nástup je plynulý, ale pedál poněkud blátivý (to trošku komplikuje meziplyny heel-toe) a celkově tak působí dojmem, že nebrzdí moc dobře. Ale stačilo přesednutí do aut, která běžné používám a zjišťuji, že to byl opravdu jen pocit. Ale i pocity jsou důležité, proto bych se u takového auta přimlouval kromě pevnějšího prostředního pedálu i za trošku tužší spojku. A také za sedadla s lepším bočním vedením, tahle tělo v zatáčkách moc nepodrží.

Zbytek vozu není v tuhle chvíli vůbec důležitý, ale i přesto – v kabině přispívá ke sportovní atmosféře kontrastní šití, palubní deska ale nezapře, že jde o relativně levné, malé auto. Ve automobilu za 450 tisíc bych opravdu nečekal absenci elektronicky řízené klimatizace (a pokud ano, tak by ta manuální měla mít na stupnici alespoň vyznačené stupně Celsia pro hrubou orientaci). 🙁 Za své peníze ale zase dostanete v téhle třídě bezkonkurenční prostornost na zadních sedadlech i zavazadlový prostor a praktická zadní sedadla Magic Seats. Také by neškodilo, kdyby v přihrádkách palubní desky byly protiskluzové podložky a dal se někam dobře odložit smartphone, když ve skromné schránce pod středovou loketní opěrkou nachází dokonce místo pro tablet. Také mi vadila absence čalounění loketních opěrek dveří.

Pokud se na auto podíváme očima zákazníka, který v autě nehledá hračku na okresky, je také třeba říci, že odhlučnění motoru není úplně nejlepší a při běžné jízdě po dálnici už o sobě dává docela vědět. Na druhou stranu má vynikající spotřebu, motor neměl najeto ještě ani 2000 km a dlouhodobá spotřeba se pohybovala kolem 6,5 l, klidnější jízdní styl ji však stlačí pod 6 litrů a při klidné, defenzivní jízdě jsem se dostal dokonce na dohled čtyřlitrové hranice. Naopak svižné svezení znamená spotřebu od 7,5 do 9 litrů.

Jaká je tedy Honda Jazz Dynamic? Asi bych jej v rámci obvyklého škatulkování označil za warm-hatch, i když to vyznívá trošku posměšně, což si auto určitě nezaslouží. Není to rozhodně hot-hatch, ale ani běžný masový model.  Je to auto, jaké byste čekali od značky Honda, chlubící se sportovními geny, jako naprostou samozřejmost nabídky. Dobře vypadající model, vyladěný tak, aby byla radost s ním jezdit. Zábavný, ale ne zběsilý, s přesnými reakcemi a precizním řízením a řazením. Pravda, takových aut v posledních letech Honda pár měla, za všechny jmenujme minulý Civic a kupé CR-Z, jenže v tomto případě mu neubližuje výkonová nedostatečnost motoru. Je výkonný, ale i pružný, točivý a má skvělý zvuk. Honda tím pádem stvořila jedno z nejzábavnějších aut v cenové relaci do půl milionu, které si nehraje na hot-hatch, nejmenuje se vzletně GTI, ST nebo FR, ale co do radosti z jízdy se jim minimálně vyrovná. A tak by to mělo být.

Píšu to s naprostou vážností – pokud si chcete teď, na sklonku druhé dekády 21. století, ještě užít trošku té starosvětské zábavy za volantem, blížící se zážitkům z aut, vyrobených v devadesátých letech, neváhejte a kupte si Hondu Jazz Dynamic. Jak je totiž u Hondy zvykem, přichází potichu, pozdě, nemá žádnou tradici ani komunitu zákazníků, nestojí úplně málo (aktuální akční cena je 459.900 korun, tedy více, než sportovní verze Fordu nebo Seatu) a s ohledem na zoufalé prodeje verze s motorem 1,3 l lze očekávat minimální zájem zákazníků. A když nebude o auto zájem, je tady poprvé a naposled. Takových „pokusů“ bylo v evropské historii Hondy nepočítaně. Je to tedy nabídka, jaká se už nikdy nemusí opakovat. Nezapomeňte, že už i Suzuki Swift Sport přejde v aktuální generaci na turbomotor…

Honda Jazz 1.5 Dynamic
Objem motoru (ccm) 1498
Výkon (k) 130/6600
Točivý moment (Nm) 155/4600
0-100 km/h (s) 8.7
Max. rychlost (km/h) 190
Spotřeba paliva (l/100 km) 5.9
Rozměry karoserie (mm) 4051 x 1694 x 1525
Rozvor 2530
Pohotovstní hmotnost (kg) 1030
Objem nádrže paliva (l) 40
Objem kufru (l) 354-1314
Cena (Kč) 459.900

 

43 komentářů: „Test: Honda Jazz 1.5 Dynamic – hračka ze staré školy

  • 130 koní na tunu zase žádný zázrak není, odpovídá to Accordu 2.4 s 208 koněmi, což po reflashi není problém. 0-100 8,7s, to je na tom Accord lépe i přes 1600 kg. A točí do 7800 🙂 Bourat bych tomhle Jazzu fakt nechtěl, každé větší a těžší auto z vás udělá mastný flek. Prostě malá, přemotorizovaná nákupní taška. Mohli alespoň udělat verzi s turbem, to by pak bylo zajímavé…

    • Že se ozve nějaký zhrzený majitel Civicu, jsem čekal. Ale Accordu? ? Ten naprosto zásadní rozdíl mezi Jazzem a Accordem je právě těch 600 kg, které poznáš na okreskách. ? K24 je samozřejmě skvělý motor, ale na jednoho jeho koně připadá váha 7,8 kg váhy auta, zatímco na koně v Jazzu 7,9 kg, při kratším zpřevodování. To jen pro představu o dynamice té nákupní tašky. ?

    • Tady někdo ví prd o tom z ceho to auto je vyrobeny…. ten jazzik by tim zminovanym accordem projel skrz 😀

      • Taky mám Accorda (8G 2.4) a rozhodně bych si pro případný střet vybral jeho. Argument, že Jazz by Accordem projel zní jako debilita non plus ultra. Ve fyzice jsi na základce chyběl, že?

    • Takáto reakcia od držiteľa Hondy Accord je na smiech. Ideš zrovnávať tieto dve autá??? To si chceš hladkať ego, že máš stále lepšie auto, ako (napr.) nový Jazz?! Uvedom si, že Jazz nie je stavaný ako konkurent pre Accord, preto ich zrovnávať chce naozaj silný matroš. Oba modely sú zamerané na úplne iné spektrum zákazníka s úplne inými úžitkovými hodnotami. Menej hul a viac sa teš zo svojho Accordu…

  • V tom je vážně manuální klima? Džízas, koho s tím Honda chce oslovit? U takového prcka, navíc za brutální cenu (480k, těch v článku zmíněných 460k je „akční nabídka“ – Honda už je jak Ford, bohužel) mi absence něčeho tak samozřejmého jako automatické klimatizace přijde ostudná. Že tam není ani alarm, to asi v dnešní době nevadí, kdo to ještě řeší.

    Jsem zvědav, až se s tím svezu, 1.5 v Jazzu mě vždycky lákala a nikdy jsem nechápal, proč tady to auto Honda nemá. Ale současně nemožnost mít auto normálně vybavené (chybí např. zatmavená skla) z toho zrovna kandidáta na další povoz nedělá (chybí i zatmavená boční skla, parkovací kamera a další příjemnosti, které u Civika 9G máme a zrovna ta tmavá skla by člověk v autě, kde není autoklima asi užil – ale ta klima, to je total fail, představa, jak s tím musím v létě pořád točit, to jsem dělal naposled před 15 lety a vracet se k tomu nehodlám).

    • Je důležité si z toho testu odnést to podstatné. 😀
      Je to samozřejmě ostuda a anachronizmus, tím spíš v kontextu ceny, stejně jako další zmíněné drobnosti, ale auto umí chytit za srdce tak, že bych byl ochoten s tím žít. Ale asi nemluvím za řidičskou většinu. 😉

      • Auto je hezké, barvy jsou pěkné hlavně tahle modrá je moc pěkná.
        Taky myslím, že je důležité aby Jazz dostal zákazníka tím jak jezdí, že nemá autoklima bych přežil..

        Bohužel cenová politika to ničí,
        s tímhle mohou v Evropě jen těžko konkurovat natož ve východní.
        Škoda, Jazz je je s 1.5 určitě super zábavný, hlavně pokuď je takhle sportovně náladěn.

        Na ježdění kolem města si dovedu těžko představit sympatičtější auto.
        Hlavně při pohledu na Váhu, to se vracím k k Ej9 do 90 let 🙂

        • A koupíš si to? Kdo si myslíš, že tím zákazníkem, okouzleným natolik, že za to vyplázne půl mega bude?

          • No stačí se podívat na prodejní čísla, prodávat se to s největší pravděpodobností bude hrozně. Samozřejmě ale to neznamená, že je Jazz špatný.
            Auto jako celek není co se týče prodejní strategie naladěný pro evropský trh.
            Prostě to nějak vše nemá smysl aby to zákazník koupil. Cena není adekvátní za to co zákazník dostane. (Pokud zrovna nemá nějaký Honda maniak chuť šáhnout poměrně hluboko do kapsy a koupit auto na nákupy, které geniálně jezdí. A takových lidí moc není, a jako auto pro manželku na rozvoz dětí atd, nevím no, trend je bohužel u SUV a málokterá holka se zblázní do Jazze.

          • Mamut: a o tom právě mluvím. Jasně, že chybějící výbava z toho nedělá špatné auto po stránce jízdy, ale dělá z toho špatný produkt (který není jen o té jízdě). Na jedné straně říkáš „mě by klima nevadila“, na straně druhé „já si to ale nekoupím“. Souhlasíš přitom, že si to vlastně nekoupí skoro nikdo.

            Ad manželka – zrovna ta moje SUV moc neholduje, ale nemá ráda ani krabice (MPV). K tomu ta nesmyslná cena aktuální generace, přitom interiér je jak z auta za 250k a ne za 400 a víc. Když si sedneš za volant, tak to navíc zabíjí stavba auta a hrozné sedačky (dle foto jsou v Dynamiku lepší než v normální verzi). A pokud jde o auta „na nákupy“, tak jsem na ten Jazz fakt zvědav, protože jestli se nepletu, stávala svého času podobné peníze Corsa OPC s 1.6t 200 hp. Pamatuju si, jak jsem s tím jezdil v Mýtě – prvních pár kol jsem byl otrávený, strašný podvozek, turbolag, děs. Po druhém stintu už jsem tomu začal přicházet na chuť a po třetím jsem si říkal, že na okresky by to vůbec nemuselo být špatné, protože co vadí na okruhu, to je na okreskách naopak výhoda. Jestli bych vzal radši 130 hp Jazze? Hmm, těžká otázka. V této kategorii to nemá dynamicky co nabídnout. A v kategorii „auto pro manželku“ tomu zase schází výbava. Třeba příště:-)

          • Zajímavé, jak jsme se rychle dostali od „silné auto s turbem je nuda“ k „atmosféra nemá dynamicky co nabídnout“. Měl by sis udělat jasno, jestli chceš rychlou nudu nebo pomalou zábavu. Pomalou v uvozovkách, protože Jazz má cca dynamiku Accordu 2.4, na jehož schopnosti sis nikdy nestěžoval. 🙂

      • „To podstatné“ je zjištění, zda je reálné, abych za to dal Hondě peníze, nemyslíš? Pokud je „tím podstatným“, že se tím rád svezu na předváděčce, tak to asi Honda úplně souhlasit nebude.

        Vlastně netuším, pro koho to auto má být. Jestli to pojede pěkně (zde si raději počkám na vlastní zkušenost, protože všemi vychvalovaný „oldschool spoták Swift Sport“ mě trochu zklamal a nakonec místo něj je doma právě Civic), tak pro manželku k dětem chybí právě takové základní věci jako je autoklima a zatmavená skla. Pro mě na motání dálničních kilometrů pochopitelně out. Jako třetí auto „na zábavu“ out ještě mnohem víc.

        Podle mě budou prodeje marné, protože Honda zase není schopná to auto zacílit. Nevidím žádnou cílovku, které by něco takového chtěla. Že jsi tou cílovkou ty uznám, až za to toho půl mega dáš (k 460k je potřeba připočítat koberečky, metlu a druhou sadu disků s pneu). Nicméně co si budeme povídat, za půl mega už se otevírají velmi zajímavé možnosti na trhu s ojetinami, které jsou zábavou úplně jinde a i tu výbavu mají lepší (toyobaru, MX-5). Že to není nové je jedno, když chci dát půl mega za auto pro zábavu, řeším, co za ty peníze lze dostat.

        Mimochodem, pomineme-li, že u nás to stejně nejspíš šanci nemá (interiér o hodně horší než Civic, navzdory vysoké ceně a manželce se to nelíbí), tak já bych si to v pohodě dovedl představit, ale v Eleganci. Ideálně s možností sportpaketu tak, aby to vypadalo stejně, včetně té modré, která je super. Prostě „zábavnější Civic“ jako druhé auto do rodiny.

        • Pokud je pro tebe dealbreaker, že to nemá elektronickou klimu (a tmavá zadní okna, což je řešitelné), tak ses asi minul značkou…

          Pokud tě zklamal SS, tak se ani svézt nechoď. 🙂

          Představa, že budeš s malým hatchem brousit dálnice, mi přijde trošku zcestná. To je jako koupit si Bentaygu na jízdy po centru Prahy. Jazz máš na to, abys zajel do Globusu na nákup a vzal to tou delší cestou. 😉

          Prodeje budou marné v každém případě, stačí se podívat na výsledky mainstreamového 1.3. Ale holt jsou lidé, kteří nechtějí ojeté auto a druhé auto používají i k něčemu jinému, než k výletům. Z tohoto úhlu pohledu je zázrak, že Suzuki vůbec nějaký Swift prodalo. 😀

          • Tak jistě, mám doma 3 Hondy, z toho dvě autoklimu mají, tak to je jasný, že jsem se „minul značkou“ 😀

            Mě taky, proto jsem to napsal.

            Jediný smysl Jazzu u nás doma je náhrada Civiku 9G a na tento účel to prostě nemá výbavu. O třídu větší Civic za tu cenu autoklimu má tak na co si tady hrajem? Pokud na jedné straně píšeš o tom, jak jsem se „minul značkou“, protože výbava je nesmyslná a na straně druhé souhlasíš, že prodeje budou marné, tak za co tady vlastně kopeš? Za smysluplnost auta, které se nebude prodávat jen kvůli demenci Hondy? Já už jsem si zvykl, že každý fail Hondy rád hážeš na hlavu zákazníkům, ale nefungovalo to dřív, nebude to fungovat ani teď a sám už s tím počítáš. Při rozjíždění webu sis tedy řekl, že na čtenáře kašleš a práce bude zbytečná, což je OK a kdyžtak jim vynadáš do debilů, co nechápou tvou genialitu a budeš si psát sám pro sebe? Jako hobby proč ne, ale Honda není hobby, Honda je business a čekal bych tedy adekvátní nabídku, aby ten business fungoval.

            Tím neříkám, že v nabídce nemají být auta, kterých se prodá málo, ale musí to mít smysl např. pro marketing, brand atd. Zabít prodeje debilním výběrem výbavy může jen idiot a něco takového bránit je lhaní si do vlastní kapsy. Tak se majitel 3 Hond holt „minul značkou“, když se mu to nelíbí. To je teda odpověď jak noha. Spočítáme ztráty, důvody vědět nepotřebujem (naše nabídka byla geniální, idiot je zákazník, který tu genialitu nepochopil) a v příští generaci to zaříznem. Makes a lot of sense.

          • Upravuješ si to podle svého. Minul ses značkou, pokud je pro tebe autoklima důležitější, než svezení. 😉

            Já nekopu za smysluplnost auta, já kopu za to auto. Tak mě bavilo s tím jezdit, že bych byl ochoten tomu ty, z mého pohledu, drobnosti (i když hloupé, nemilé a zbytečné) odpustit. A věřím tomu, že takových lidí (z okrajové sorty) by mohlo být víc. Takových, kteří si ještě chtějí užít nové auto s oldschool charakterem. Takových, kteří se svezou a řeknou – jo, to chci.

  • Předchozí generace Jazzu měla 1.3 a byla příšerná? Já myslel 1.2 a 1.4.

    • Nebyla příšerná, byla točivá, na svůj objem výkonná a velmi úsporná, jen na druh auta lehce podmotorovaná. Objem 1,34 l je samozřejmě podle matematických zákonitostí 1,3 l, nikoli 1,4 l. 🙂

  • Proč je v tabulce toto:
    Výkon (kW) 130/6600

    • Proč myslíš, že to to tam asi je… Chyba v jednotkách. 😉 Díky za upozornění 🙂

  • Nu což, nekoupil bych to ani za 300tKč natož za 450 🙂 To je výsměch. Nemyslím tím samozřejmě, že je to špatné auto. ALE. Je to pořád malé auto a spotřeba taky nic moc na dnešní dobu.

    • Nekoupil bys to ani za 300? :O Spotřeba nic moc? :-/
      Hodina po poledni a už pod vlivem… 😀

  • samej znalec hondy koukam 😀 .. co se tyce bezpecnosti tak novej jazz strci accordy 7a 8G do kapsy s prehledem ,pac bezpecnost neni o vaze a velikośti auta ,ale o pokrokovosti technologie a materialu … bude to dobry auticko ,hlavne zabavny ,ale dynamicky to neni nic zavratneho ,predjede ho kde jaka ochcavka v cipu .. sice se zda byt rychly pac motor pekne jeci ,ale je to jen povcitovy pro to aby auto bylo zabavny a snad oto u hondy vzdy slo ,od chvile co se honda snazi o rekordy,prestavaj byt auta zabavny diky rychlosti a utlumeni zvuku a hluku .. a aby auto bylo zabavny musi byt nestabilny a hlucny 😀 ale ty co jsi mysli, ze jde o novy vticko tak zas tak rychly to auto nebude a ani zabavny .. pac jazz vazi skoro dvanacet kilo ne tunu a 130koni a 7000ot neni nic oproti B16 v tunove kastli .. aby pak par lidi nebylo zklamano ..

    • Ano, přesně tak, ale o tom to přece celé je. Rychlé auto v nabídce Honda už má. Teď k němu přibylo i zábavné. Ne extrémně rychlé, ale takové, které musíš trochu ždímat, aby to upalovalo.

      Musím tě trochu opravit. Dynamicky to sice VTi není, ale má to k němu hodně blízko. VTi má sice o 30 koní víc, ale taky 50 kg navrch (u 5G, u 6G o 60 kg). Na okresce bys Jazzu asi neujel. 😉 Zábavné samozřejmě bude méně, přece jen je podvozek dokonalejší…

      • s tou vahou jsi trochu mimo je to vahove maximalne nastejno to uz bys musel srovnavat MB6 aby me o 60kg vice jako jazz kterej ma o 100kg vice jako pises .. 5G vti by tomu ulitlo ,pamatuj ze vzadu nema vicprvek a AHA akorat pribrzduje ikdyz dela auto stabilnejsi ..dle men soudis zase jen pocitove ,ale v realu to takova diskoteka zas nebude .. http://fastestlaps.com/makes/honda

        • Hele, jí vám nevím. Našel jsem 1030 kg u Jazzu a 1080/1090 u VTi. Ale v zásadě je to jedno, VTi je určitě rychlejší, ale nebude to o moc. A to mluvím o současných upravených autech, sériovku s tím tvým víceprvkem by to na technické trati rozmetalo na trsátka. Na to stačil 7G Civic Sport, natož pak tohle. 🙂

      • 5g VTI má jen o 20kg víc a +30kg víc. Navíc zrychlení 7.3 vs. 8.7… Ne, VTI je fakt rychlejší a ne jen pocitově, ale ne o moc. Jak by to dopadlo na okresce těžko říct, záleželo by na setupu VTI (sérii už si ani nikdo nemá), každopádně typuju Jazz jako vítěze zatáček, už na těch úzkých zimních 185-tkách je ta přilnavost dobrá, na slušných letních to bude paráda svezení 🙂

    • i-vtec: hele ty znalče hondy, měl jsi radši dávat ve fyzice pozor, abys pak nebyl za blbce :-; 😀 Jistě, že jde i o stavbu auta, ale tady mluvíme o autech, které se technologicky liší naprosto minimálně a všechna mají ACE. Nebavíme se tady o „americe“ z 60. let s pasivní bezpečností tříkolky. Doporučuji si nelhat do kapsy a podívat se na úroveň ochrany v ENCAPu a pak si zkusit představit, když ta dvě (při nárazu do pevné překážky) srovnatelně bezpečná auta narazí do sebe – v tu chvíli přebírá volant fyzika a ta je na straně Accordu, v případě 8G dost výrazně.

      • Tak ono by to u toho crashtestu bylo něco mezi. Tyhle malý kompakty jako je Jazz jsou deformačně konstruovaný trochu jinak, díky malému přednímu převisu je kabina taková pevná bezpečnostní klec, která rozvádí energii kolem směrem dozadu. Zatímco velký auta jako je Acco jsou zase záměrně stavěný tak, aby dokázaly pohltit část energie toho malýho auta a přenést jí směrem dozadu do karoserie tak, aby to malý auto totálně nerozmašírovalo. Alespoň tak o tom psal jeden konstruktér MB v článku o tom, jak se u dnešních vozů řeší deformační zóny, kde psal v obecné rovině, ne jen o MB, takže předpokládám, že to u Hondy bude podobně.

        • sopta: kdepak. Při nárazu do zdi může být díky konstrukci tunové auto stejně bezpečné jako dvoutunové (a taky je), ale ačkoliv část energie může větší auto převzít, nebude to samořejmě dělat na úkor vlastní posádky. Při srážce dvou stejně bezpečných aut bude vždy lepší sedět v tom těžším. Jistě se může najít výjimka, kdy se „vyplatí“ sedět v lehčím, ale to je na úrovni argumentu, že někomu zachránilo život, když se nepřipoutal a proto se taky nebudu poutat.

      • Tak nevím – na jednu stranu píšeš, že mají obě auta ACE, na druhou, že větší auto nebude řešit bezpečnost vlastní posádky na úkor jiné. Tak teď nevím, jaks to myslel. 🙂 Větší auto, v tomto případě Accord, samozřejmě zákonitě musí mít podle těchto zásad deformovatelnost větší. Jazz v tomto případě svou konstrukci příliš neuplatní, byla by poznat třeba při střetu s Aygem.

        Jinak když už jsme u toho poměřování pindíků – ano, když se střetnou dvě stejně bezpečná auta, je lepší sedět v tom těžším. Ale to není tento případ. Jazz je totiž o poznání bezpečnější, než Accord 🙂

        Podle IIHS má TSX u čelního nárazu jen Marginal, takže když se auta líznou jen s malým přesahem, dopadne podstatně hůř. http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/acura/tsx-4-door-sedan , při běžném střetu mají oba G http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/honda/fit-4-door-wagon/2018.
        Analogicky u NCAP má Accord 86/79 % https://www.euroncap.com/en/results/honda/accord/11040 a Jazz 93/85 % https://www.euroncap.com/en/results/honda/accord/11040 . Takže ano, s trochou nadsázky by Jazz Accordem projel. 😉 Není asi třeba to brát tak doslovně. 😀

      • ja si nehraju na znalce ,ale kdyz jednou ma novy jazz o 6-7% vice bodu v NCAPU jako A8G tak je pro mne bezpecnejsi auto a tim to hasne a resit zde jak je jazz nebezpecny oproti accordu ,ze bys v tom nechtel bourat je dle mne nesmysl a placani …

  • Auto sem měl možnost projet, ikdyž ne na moc dlouho a za ne zrovna skvělého počasí (na naopak)… ale shrnul bych ho jako velmi povedený návrat do nejlepších let zábavy za volantem Hondy, tedy do devadesátek. Co doby, kdy stačilo i těch 130 koní na zábavu, kdy nikdo nepotřeboval jezdit po okresce 200 aby se bavil, do doby kdy se musel každý kilometr v hodině na rychloměru zasloužit, muselo se řadit, do duby kdy bylo i na svižném autě normální mít gumy široké jen 185 mm, do doby blbých šklebů od ucha k uchu za volantem, do doby kdy bylo radost v zatáčkách setřást otravného rovinkáře… ale taky do doby kdy byl v autě ještě hluk a spotřeba nebyla zrovna 4 litry na sto. Toto auto je prostě zábava řídit, je dostatečně rychlé na fajn svezení, krásně čitelné a motor má vytočený hezký analogový zvuk… Je to auto, které si klidně umím představit na dojíždění do práce, kdy bez problémů odveze cestou i děti do školy a večer se do něj vejde nákup za několik tisíc…
    Je super, ale má taky pár pih na kráse. Řidičsky – příliš měkká spojka a řazení umí Honda taky lepší. Uživatelsky – na dnešní dobu je už jenpřeci trochu hlučné, hlavně pokud člověk potřebuje ujet kus v dálničním tempu, tam bych si uměl představit delší poslední kvalty. Vzhledem ke schopnostem podvozku bych si uměl představit i o ještě kus lepší sedačky. Ekonomicky – čekal bych na dnešní dobu jenpřeci o něco nižší spotřebu při klidnějším stylu jízdy. Větší problém je ale cena, za je už fakt vysoko a když pak ve výbavě chybí automatická klima, člověk se dvě za uchem a o to méně chápe že má LED světla, ale nemá automatiku klimy.
    Ale jinak je to opravdu povedená Honda má kterou jsme čekali fakt hrozně dlouho a o to smutnější je, že se díky prodejní ne-strategii bude prodávat minimálně.
    Každopádně se moc těším na léto a budu doufat, že ho Honda zapůjčí – tentokrát již na letních pneu – na HonDay, protože to bude teprve svezení 🙂

    • Jsem na ten podvozek a motor dost zvědavej, v relativně malém autě by to mohlo být zajímavé. Nicméně jak jsem psal, bohužel to u mě nemá šanci kvůli výbavě a kvalitě interiéru (u drahé polovičky ještě kvůli designu celkově). Na účel, který jsi popsal by mi to stačilo před 15 lety, dnes už je doba jinde a manuální klimu považuju za anachronismus, který bych čekal u simply never nebo dacie za 200k, ne u Hondy za půl mega.

      • Podvozek je super hravej i u standardního Jazze (když si na něj trochu zvykneš a přestaneš se bát hravé zádi), ale tady je o level lepší. Motor je prostě stará dobrá Honda tak, jak jsme jí měli rádi, takový rebelský návrat do minulosti 🙂 Ale ta nemožnost mít automatickou klimu ani za příplatek (ikdyž v této ceně by měla být už bez příplatku), kort když jí Jazz v Elegance má, je fakt japonská prapodivnost, kterou nepochopím 🙁

  • King: Díky za test. Liší se nějak nastavení podvozku obou motorizací (1.3 vs 1.5iVTEC)? Který je komfortnější a líp žehlí nerovnosti?

    • Jasně, ono to z toho vyplývá – 1.5 je o poznání sportovnější. Komfort je otázkou individuálních priorit. Pokud bereš komfort podle toho, které auto více houpe a „pluje“, tak samozřejmě 1.3, protože 1.5 je celkově tužší. Ale rázy tlumí lépe 1.5, tlumení je takové „pevnější“.

      • King: Díky. Už se těším na předváděčku. S novým CXG jsem taky ještě nejel a chtěl bych to napravit. Četl jsem, že CXG má podvozek oproti C9G mnohem lepší. Jak by jsi porovnal, jestli to vůbec porovnat jde, podvozek C9G 1.8 hache a Jazze 1.5? Mám na mysli třeba na takové klasické okresce, sem tam záplata, lehký výtluk,… znáš to.:-) Když se auto hodně houpe (měkký pružiny), to nemám rád, ale taky se mi nelíbí, když to na výmolech mlátí a skáče.

        • Rozdíl v podvozku mezi C9G a CXG je obrovský, hlavně v kvalitě jízdy, ale samozřejmě i co se jízdních vlastností týká.

          Co se týká C9G vs JD, tos mě trošku zahnal do rohu, už to jsou skoro 3 roky, co jsem jel naposledy s 9G. To už fakt nejsem schopný posoudit. Jazz je výrazně obratnější, hravější a rychlejší, Civic je prostě běžný kompakt, ale jak tom jsou ohledně tlumení už si nevybavím. 🙁

          • King: Díky moc za názor!

  • Nemá smysl bavit se o autě které nikdo nekoupí. Úplně zbytečná diskuze.
    Ten Jazz měl stát v 1,3 max 299 k a 1,5 350 k a dávalo by to důvod ke diskuzím.

    • Z oleje.cz
      „No a hen za velkou vodou nová Honda Accord 1.5T LX s CVT za MSRP: $23.570; Accord Sport 6-st manuál MSRP: $25.780 …= €19.237 – €21.041. “
      Hezky ,to tolik u nás stoji prcek 1,5 cvt. Fakt moc hezky.
      480.000 : 20,65 = 23.245 USD . Levnější jak Acco o 300 USD.

      • Omlouvám se ceníková cena Jazze 1,5 M/T je 479 a cvt 514.900.

Komentáře nejsou povoleny.