Toyota Supra 2019: první fotka a uniklé specifikace!

Toyota oficiálně potvrdila, že na ženevském autosalonu představí nový sportovní model Supra a poskytla první teaserový snímek. Ba co víc, současně s tím unikly některé technické informace, tak se na obojí pojďme podívat. 😉

Teaserová fotka toho bohužel mnoho neukazuje, ale rozhodně se povedla, vidíme obří křídlo, siluetu svalnatého zadního blatníku, vyboulenou záď a zvlněnou střechu. Ale teď to zajímavější…

Pokud můžeme věřit uniklým informacím, Supra 2019 bude vážit 1500 kg (zatím není známo, zda s řidičem nebo bez) a to při rozměrech 4380 x 1855 x 1290 mm a rozvoru 2470 mm. Řadový šestiválec BMW bude naladěn na výkon 340 koní a točivý moment 450 Nm, plus krátkodobý 50Nm overboost. Zkombinován bude z osmistupňovou převodovkou, patrně opět “bavorácký” ZF.

Síla motoru půjde na zadní kola o rozměru 255/45 R 17, vpředu budou obuty pneumatiky 225/50 R 17, tedy minimálně v případě standardní verze. Tak co, těšíte se?

16 thoughts on “Toyota Supra 2019: první fotka a uniklé specifikace!

  • 13.2.2018 z 8:19
    Permalink

    Nějak mě ten humbuk kolem Supry míjel… ale proč má proboha japonskej ikonickej sporťák motor BMW? WTF :-O
    Jinak mi přijde, že jsou ty kola poměrně malý, ani ne tak na šířku jako na průměru disku, 1,5 splašený tuny není málo na brzdění, bude to chtít silný brzy a 17″ je docela limitující průměr…

    Odpovědět
    • 13.2.2018 z 18:48
      Permalink

      Bral bych ty informace s rezervou, taky se mi 17″ moc nezdá, to mají dneska ostrá malá auta 😀

      Odpovědět
        • 14.2.2018 z 11:42
          Permalink

          2bep: dobrý Tě tady vidět 😉 Každopádně EP3 je úplně jiné auto, vem to tak, že i ten Civic má dnes 20″, natož potom Supra. Ta měla 17″ v době kdy tajpár jezdil na 15″ 🙂

          Jinak čtyřválec pro Supru dle mého určitě nebude FA20 ale spíš zase něco od BMW. Nevím, jestli se to nezměnilo, ale o Z5 se loni psalo, že bude mít výhradně turbené čtyřválce. Takže bych čekal, že Supra dostane nějaké 28i jako základ a 40i jako top verzi. Pro takové auto bude 200 hp málo.

          Odpovědět
          • 18.2.2018 z 12:45
            Permalink

            Skyline: Njn… Už mě to pasivní čtení nudilo a musel jsem si zkusit, jak se na novém webu přispívá do diskuse 🙂

            Samozřejmě, že vývoj a výkon jdou nahoru, stejně jako to, že jde o větší auto. Zároveň si ale myslím, že pro 2,0 variantu, která by měla mít výkon někde v rozmezí 200-250, určitě nebude pro BMW/Toyota problém navrhnout 17″ brzdy tak, aby těch 1,5t bezpečně ubrzdili.
            Některé ty EP3/FN2 se motaj kolem 300k a na okruhu jsou pečené vařené 😉
            p.s. Toybaru má brzdy snad do 300mm

        • 14.2.2018 z 19:03
          Permalink

          Ten čtyřválec bude o5 BMW. Proč by si dělali násilí s boxerem? 😉

          Odpovědět
  • 13.2.2018 z 9:12
    Permalink

    Zajímavé, taky jsem překvapen, že je tam BMW a ne nová V6 co má Lexus. Chápu, že do Supry patří R6, ale je škoda, že neudělali něco svého. Současně to znamená, že Toyota ani Lexus se k R6 nevrátí. Nicméně globalizace spočívající v tom, že Supra bude mít motor jak kdejaká 40i, to je trochu smutné. S ohledem na “kvality” toho motoru to nejspíš bude auto, které si člověk může z wishlistu rovnou škrtnout (šlo by to koupit nové, ale ojeté teda nevím).

    BTW určitě jsou kola 17″? Při těch rozměrech a váze, hmm. Jsem na to každopádně hooodně zvědavej, to zas ne že ne.

    Odpovědět
    • 13.2.2018 z 18:50
      Permalink

      Ber to tak, že “podíl” Toyoty na vývoji Supry byly převody z účtu… Je to prostě Z5 Coupe…

      Odpovědět
      • 13.2.2018 z 19:18
        Permalink

        No jde ten automotive do cim dal tim vetsi zadele, bohuzel. Aby si Toyota nenabehla jak s temi chrochtaky, nejporuchovejsi soucastka v Toyote je motor od BMW. U turbeneho benzinu maji naslapnuto stejnym smerem, proc menit “viteznej tym”.

        Odpovědět
      • 13.2.2018 z 19:53
        Permalink

        Haha, je to tak. V Alpách jsem viděl minulý rok projíždět Z5 (Supru) v kamufláži. Po Japoncích v kokpitu žádná stopa.
        Zvuk to má klasický BMW alá 440i. .

        Odpovědět
        • 14.2.2018 z 11:38
          Permalink

          Mamut: holt globalizace. Doufal bych, že Toyota dodá něco BMW, ať se jim zlepší kvalita a ne že si od nich vezme zase nějakej werk:-) Zvuk a la 40i není špatnej, jen to prostě není nic novýho. Ale třeba si s tím japonští inženýři trochu pohrají a bude to good.

          Odpovědět
          • 14.2.2018 z 18:21
            Permalink

            Je to pěkně hloupé od Toyoty, že si neprosadí nebo spíše neinvestuje do svého motoru. Nevím co na to řeknou skalní fanoušci Supry, pokud teda ještě nevymřeli.

            Japonský auto a jakoby návrat legendy s motorem z Mnichova, to fakt ne.. Ať je auto jakkoliv dobré tohle se Toyotě nepovedlo. Zvuk 40i mě připadá ok pro manažerský sedan co si hraje na sportovce, ale prozhodně Supru to je hrozné, u týhle tragédie pod kapotou nic nepomůže.

          • 14.2.2018 z 21:43
            Permalink

            Vymřeli. 🙂 Většina potenciálních majitelů se bude bít v hruď, že má Toyotu s technikou BMW, což je přece maximálně cool. Nemyslím si, že by proběhlo něco ve stylu NSX, kdy se pár lidí mohlo zbláznit, že blok a hlavu lije Cosworth. 😉

            O zvuk nejde, ubereš tlumicí materiály a naladíš sání a výfuk. Máš to jako s teď s 1.5 od Hondy – v Jazzu akusticky super, v HR-V lepší průměr.

          • 15.2.2018 z 8:56
            Permalink

            Mamut: jak píše King, se zvukem si lze docela hrát, takže uvidíme. Mě spíš vadí, že to není Toyota, ale takový hybrid.

            King: je fakt, že marketing zvládne všechno, když se to dobře podá, tak bude majitel Toyoty ještě rád, že mu v tom tiká BMW. Nicméně zatímco u majitelů pažoutů THP to chápu, protože je určitě víc cool mít v křápu aspoň něco s puncem exkluzivity, u Toyoty to smysl nedává. Ale s tím si pánové jistě nějak poradí, to se zase nebojím, ono to spektrum potenciálních kupců je velmi malé a je jedno, jestli to koupí 1000 lidí ročně co uctívají 2JZ nebo se budou rekrutovat z majitelů TT, kteří chtějí něco méně nudného, případně z majitelů Z4, kteří chtějí kupé a šestiválec. Při tak úzké skupině ji lze najít kdekoliv, stačí zabrnkat na ty správné struny. Kára pro každého to nebude v žádném případě.

  • 15.2.2018 z 20:13
    Permalink

    Skyline: BMW je prostě značka, ať se na to dívá zájemce o Citrón Kaktus nebo zájemce o Supru. Skalní samozřejmě skřípat zuby budou jako ty, ale ze skalních se kupci nové Supry rekrutovat nebudou. Toyota nemá tak militantní tvrdé jádro jako Honda, tihle všichni už vymřeli v minulých dekádách. Toyota se samozřejmě technikou BMW přímo chlubit nebude, ale vsadím se, že se zmínka objeví v každém článku a s ohledem na sportovní image BMW se tomu GRMN rozhodně bránit nebude.
    Jestli si Japonci s motory trošku pohrají, mohli by leccos vychytat. Ale i přes to – z pohledu japanofila je to smutné…

    Odpovědět
    • 15.2.2018 z 22:49
      Permalink

      King: vsak to pisu, tech par lidi najdes jinde, pro marketing to nebude problem.

      Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.