Honda oficiálně představila typ Vezel (HR-V) modelového roku 2019 pro japonský trh, jenž přináší celou řadu změn. Design přídě není žádným překvapením, ten známe již pár týdnů díky prvním oficiálním fotkám, nejnovější snímky však prozrazují i podobu méně načančaných specifikací, které mají méně výrazný spodní bodykit a (v případě nehybridní verze) pouze halogenové mlhovky. Pozitivní však je přechod celé modelové řady na LED světlomety. Do nabídky se dostaly také nové laky karoserie Aurora Amethyst Metallic a Silver Mist Green Metallic.
Podle očekávání se lehce změnila také optika zadních svítilen, ale pouze u provedení Vezel Hybrid RS, v tomto případě se změnil i tvar zadního nárazníku. Všechny modernizované vozy se ale zezadu poznají podle decentní chromové lištičky mezi svítilnami. Pokud jde o interiér, přibylo pár nových barevných kombinací, vypadá to také, že některé verze budou mít místo klasické kapličky velkoplošný displej. Honda též oznámila, že auto standardně vybaví kompletní sadou asistentů Sensing (včetně varianty s LKAS a ACC), systémy Apple Car Play a Android Auto a sedadly s vylepšeným polstrováním.
Verze Vezel Sport Hybrid RS sice nemá větší výkon, ale díky odlišnému naladění elektroniky by měla dosahovat „plynulejšího zrychlení“ (říká google překladač 😉 ) a přirozenější pocit při brzdění. Všechny verze získají vylepšené odhlučnění kabiny, benzinový motor se má ztišit i díky přepracovanému palivovému čerpadlu. Snížení tření v oblasti rozvodů má zase za následek lehké snížení spotřeby. Drobných vylepšení se dočkal i systém pohonu všech kol Real-Time 4WD. Co se týče pohonných jednotek, i nadále zůstává atmosférická 1.5 i-VTEC s manuálem a CVT a hybrid i-DCD s dvouspojkou.
U vezelu provedené změny nelze jednoduše předjímat i pro evropský facelift HR-V, jenž bude zřejmě ukázán (nejdříve) na podzim v Paříži, naše verze může být identická s normální japonskou benzinovou specifikací, ale může také jít o určitý mix vzhledu a výbav. Spekulované změny v oblasti pohonných jednotek (hovoří se o náhradě atmosférické 1.5 i-VTEC za 1.0 VTEC Turbo a doplnění nabídky o top verzi s 1.5 VTEC Turbo) tak zatím nejsou o nic jasnější než včera. 😉