Mitsubishi Pajero Paris-Dakar Special: po 30 letech téměř nový

Internetem proběhla informace o aukci takřka zánovního off-roadu Mitsubishi Pajero z roku 1988, u něhož nelze jinak, než se podělit. Jedná se o verzi Pajero Paris-Dakar Special, vytvořenou na počest (četných) vítězství značky ve stejnojmenné rallye. Vůz disponuje “racingovými” černo-červeno-šedými polepy,  předním ochranným rámem Ralliart s přídavnými světlomety, dodatečnými výztuhami podvozku, pěti 15″ litými koly s terénním obutím BFGoodrich Baja Champion, střešním spoilerem s přídavnými červenými světly a robustním tažným okem ve středu chromovaného zadního nárazníku.

V kabině jsou (v rámci edice Paris-Dakar Special) namontována sportovní sedadla Ralliart (od Recara) a tříramenný volant Ralliart, jinak je interiér sériový. Tedy až na plaketu s výčtem vítězství auta v rallye Paříž-Dakar v letech 1983-1988. K pohonu slouží 2,5litrový čtyřválcový turbodiesel, zkombinovaný s pětistupňovým manuálem a samozřejmě redukcí. Pajero Paris-Dakar Special by mělo být, až na pár součástek motoru a brzd, ve zcela původním stavu, jeho dosavadní japonský majitel ho prodal v dražbě s najetými pouhými 58 tisíci kilometry na počítadle a nyní se stal součástí kolekce nejmenovaného sběratele v USA.

Když o tom tak přemýšlím, je škoda, že Mitsubishi z vrcholných motorsportových světových soutěží odešlo, v minulosti dosahovalo v rallye poměrně významných úspěchů. Neškodilo by zase trošku zapracovat na image značky, zvlášť když se z něj teď stává specialista na SUV. 😉