Inženýr Mazdy: měřítkem už není BMW, ale Toyota(?)

Mazda (a nejen ona) už roky používá jako měřítko schopnosti svých aut vozy značky BMW. Není divu, bavoráky platí za etalon sportovně orientovaných automobilů. A to už teď neplatí, teď má prý hirošimská automobilka nový vzor – Toyotu. Ne, dnes opravdu není 1. dubna… Redaktor webu AutoGuide při prezentaci nového motoru Skyactiv-X v kalifornském Irvine seděl při večeři s nejmenovaným inženýrem a řeč přišla i na to, s kým Mazda svá auta při vývoji poměřuje. Inženýr přiznal, že značek k porovnávání je celá řada, ale dlouhá léta vzhlíželi k BMW coby ztělesnění aut pro řidiče. Jenže v Mazdě (a nejen tam) si všimli, že BMW už není, co bývalo, jeho auta dnes působí poněkud sterilně a “uměle”, propojení řidiče s vozem už není tak bezprostřední, navíc v průběhu času trochu ztloustla. Zkrátka už to není ono.

A to je důvod, proč Mazda údajně dnes už BMW jako “benchmark” nepoužívá. A s kým tedy dnes poměřuje? Sedíte? Tak se posaďte. S Toyotou!

Jistě, taková Toyota C-HR je jízdně velmi zajímavé auto a o schopnostech GT-86 nepochybuje snad vůbec nikdo. Ale zmíněný inženýr je u vytržení z nové Toyoty Camry, která je dnes ostřejší a zábavnější, než kdykoli v historii. “Pokud se Camry prodávala dosud tak dobře a byla přitom tak nudná, teď mají v rukách dobře ovladatelné auto”. Trošku paradoxní na tom je, že Camry američtí novináři rozhodně nepovažují za etalon nějaké zábavy za volantem v segmentu midsize sedanů a od Hondy Accord i Mazdy 6 dostává v tomto ohledu pořádně na frak, jakkoli souhlasí, že se camry výrazně zlepšila.

Jaký smysl by mělo mít za etalon camry, když je Mazda6 prokazatelně sportovnější? Že by za to mohlo příliš červeného kalifornského vína? Podle mě se jednalo spíše o nedorozumnění, způsobené jazykovou bariérou, japonští inženýři mohou být odborníci na slovo vzatí, ale angličtina nebývá jejich silnou stránkou. Koneckonců dotyčný Japonec se jasně vyjádřil v tom smyslu, že Toyota Camry má jeho (jejich?) respekt v tom ohledu, že se tak jízdně nezajímavé auto dokázalo stát nejprodávanějším sedanem v Americe a nyní k tomu navíc přidává i prokazatelné jízdní kvality. Ale jak to souvisí s tím, jaká auta dnes používá Mazda jako měřítko při vývoji, úplně nechápu. To ovšem nebrání tomu, že se už začínají objevovat senzační titulky, že nyní je Toyota Camry pro Mazdu autem snů. Po stránce prodejního úspěchu nepochybně… Takže až na takový článek někde narazíte, berte ho s rezervou. 😉

Ale celá tato zmatená informace i přesto přináší jeden zajímavý fakt – že Mazda zřejmě opravdu přestala považovat vozy BMW za měřítko při vývoji. Koneckonců není jediná, Honda při představení aktuálního Civicu X prozradila, že benchmarkem bylo v první řadě Audi A3.

5 komentářů: „Inženýr Mazdy: měřítkem už není BMW, ale Toyota(?)

  • 20.2.2018 (14:58)
    Permalink

    No zasmal jsem se 😀

    • 20.2.2018 (15:25)
      Permalink

      😉 😀

  • 20.2.2018 (17:54)
    Permalink

    Tak zrovna ta Camry na obrázku je z pohledu sportovna asi lepší etalon než 316d, ale tak to asi pan inženýr nemyslel 🙂

  • 20.2.2018 (23:08)
    Permalink

    Táta vždy říkal, Toyota = Japonský Mercedes, Honda = Japonské BMW.
    S nadhledem 😀 Tyhle porovnání byly vždy trochu neodpovídajicí realitě. Ale v konkrétních modelech se ty rysy dali najít ale muselo se to brát hodně s nadhledem. Už nechci zase začínat s Acco a S2000, ale tyhle auta tu hrozně chybí. Holt Japonské BMW už není Honda ale Mazda.

    • 21.2.2018 (7:01)
      Permalink

      Nojo, to bylo ještě před Lexusem a Acurou. 😀 Asociace Toyoty a Mercedesu by mě tedy nenapadla snad nikdy, tam té nadsázky musí být fakt hodně. 😉

      Asociace Mazdy a BMW z dnešního pohledu asi docela sedí, touto optikou bych Hondu vnímal nejspíš jako Mercedes. Jednotlivé značky se v běhu času dost výrazně změnily.
      S nadhledem. 😉

Komentáře nejsou povoleny.