Mitsubishi: verze Evolution zatím není v plánu

O tom, že Mitsubishi zase oživí kultovní model Evolution, se mluvilo ještě předtím, než se Evo X přestalo v roce 2015 prodávat, ale bylo jasné, že už to nebude sportovní sedan. jednoduše proto, že Mitsubishi žádný takový model, ze kterého by sportovní verze šla udělat, vyrábět nebude – automobilka se teď specializuje na crossovery, SUV a alternativní systémy pohonu. Logicky tedy bude příští evo ostrou verzí některého SUV. Ale pokud k tomu skutečně dojde, nebude to hned tak…

Šéf britského zastoupení Mitsubishi Lance Bradley v rozhovoru pro Motor1 sdělil, že „verze Evolution momentálně není v plánu“. A vzhledem k tomu, že automobilky „plány“ v tomto smyslu chápou jako aktuální, popřípadě nadcházející generace (v případě aut, u nichž se blíží modelová obměna), lze očekávat, že se evo v příštích pěti-šesti letech neobjeví. Při pohledu na současné portfolio modelů Mitsubishi se zdá být nejvhodnějším adeptem na Evolution XI nový Eclipse Cross, outlander je moc velký a příští ASX zřejmě bude odvozeno od Nissanu Kicks, který pohon všech kol vůbec mít nebude.

Evolution tedy téměř jistě v aktuální generaci Eclipse Cross nebude, auto si zřejmě nejprve bude muset vybudovat pevnou pozici na trhu a teprve pak může nastat čas na nějaké legrácky. Střízlivým odhadem se nám tedy evo vrátí v lepším případě někdy kolem roku 2025. V tom případě by dostalo zřejmě hybridní pohon, kde bude torque-vectoring zadních kol v rámci systému S-AWC zajišťovat dvojice elektromotorů. Objevují se však i skeptické hlasy, které si přejí, aby Mitsubishi nechalo evolution spát a neničilo jeho kult nějakými prapodivnými experimenty…

 

2 komentáře: „Mitsubishi: verze Evolution zatím není v plánu

  • 23.2.2018 (19:41)
    Trvalý odkaz

    To raději ať Evolution nechají spát, SUV jako evo nene. Jedině že by Evolution použily jako značku pro sportovně laděné modely Mitshubishi.

    • 24.2.2018 (19:53)
      Trvalý odkaz

      Asi máš pravdu. 🙁

      Značka pro sportovně ladné modely už vůbec ne, podívej, jak dopadlo BMW M… Možná by bylo lepší spíš oprášit Ralliart.

Komentáře nejsou povoleny.