Tiskové zprávy

Civic Type R Time Attack 2018: ve stopách integry

Honda zopakuje slavnou Lap Challenge z konce devadesátých let, při níž Integra Type R pokořila traťové rekordy na vybraných evropských okruzích. Jen se to tentokrát bude jmenovat Time Attack 2018 a totéž se pokusí aktuální Civic Type R FK8.

 

Jenson Button, bývalý mistr světa ve Formuli 1, je v čele akce Civic Type R Time Attack 2018

Společnost Honda oznámila akci „Type R Time Attack 2018“ s cílem stanovit nové rekordy pro vůz s pohonem přední nápravy na celé řadě prominentních evropských závodních okruhů

  • Tato výzva je inspirována úspěšným pokořením okruhového traťového rekordu na okruhu Nürburgring Nordschleife se sériovým vozem Honda s pohonem přední nápravy v roce 2017
  • K Jensonu Buttonovi se připojí skupina jezdců Honda z mistrovství WTCR

Společnost Honda povolala skupinu slavných závodních jezdců, kteří mají za úkol stanovit nové okruhové traťové rekordy na prominentních evropských závodních dráhách, a usiluje tím o upevnění špičkového postavení oceněného vozu Civic Type R.

Ačkoliv úplná jezdecká sestava ještě není finalizována, společnost Honda potvrdila, že této výzvy se zúčastní také Jenson Button (Spojené království), bývalý mistr světa ve Formuli 1, který v současnosti působí v sérii Super GT ve vozu NSX. K Jensonovi se v rámci této výzvy připojí jezdci z mistrovství WTCR Tiago Monteiro (Portugalsko), Esteban Guerrieri (Argentina), a také hvězda série Super GT ve vozu NSX, Bertrand Baguette (Belgie).

Při podobné výzvě, která proběhla v roce 2016, byly stanoveny nové okruhové traťové rekordy na okruzích Silverstone, Spa-Francorchamps, Monza, Estoril a Hungaroring s vozem Civic Type R předchozí generace. Mezi jezdci byli závodníci ze seriálu British Touring Car Championship a World Touring Car Championship.

V rámci této akce v roce 2018 bude Honda usilovat o překonání časů dosažených na okruzích Silverstone (Spojené království), Spa-Francorchamps (Belgie) a Estoril (Portugalsko) z roku 2016 a ještě budou oznámeny další dráhy.

 

 

Nový model Honda Civic Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě. Nejnovější vůz, který nosí slavný červený emblém „H“, byl součástí nejrozsáhlejšího vývojového programu zcela nové desáté generace Civic v dosavadní historii značky Honda. Tento model byl technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.

 

Nový vůz Honda Civic Type R je poháněn 2,0litrovým motorem VTEC TURBO, který nabízí maximální výkon 320 HP při 6 500 ot./min. a maximální točivý moment 400 Nm při 2 500 až 4 500 ot./min. Vůz dosahuje maximální rychlost 272 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy. V dubnu 2017 se vůz z vývoje pro sériovou výrobu stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut, 43,8 sekundy.

 

Společnost Honda vystaví vůz Civic Type R z výzvy Time Attack 2018 na ženevském autosalónu, který se koná ve dnech 8.–18. března.

13 komentářů: „Civic Type R Time Attack 2018: ve stopách integry

  • To je zase cestina… Chapu, ze je google levnejsi, ale kdyz to neni 20 stran o jazzu, ktere stejne nikdo cist nebude, neskodilo by do toho par kacek nasypat. Premyslim, jestli si Honda mysli, ze je to text, za ktery se nemusi stydet nebo jestli vi, ze je to ded, ale nevidi v tom problem. Ne ze bych si auto kupoval podle kvality cestiny v PR clancich, ale nejaky nenulovy dopad to ma a dokresluje to neutesene pusobeni mistniho zastoupeni…

    Jinak doufam, ze se to povede, Civic na to ma a je dobre, ze marketing se aspon trochu snazi v ramci oblasti, na kterou honda spis kasle.

    • Jo, potěšující počin, snad jim to klapne, u ITR jim to místy trošku nabouralo počasí.

    • Marketing jede, dokonce je bedně i reklama na facelift Jazze 😀

      • Taky jsem zachytil, na fcb HC je screenshot 😀

  • A není to moc ambiciozní od té nedotáčivé herky?

    • Jestli to daji, tak jen potvrdi, ze s turbem umi zajet kazda lama. Kdyby to nebylo pod uroven pana Vosickeho, zajela by to i30 hned druhej den a pozejtri by je rozsekal golf.

  • 2bep: kedy si to auto soferoval a ktore?

    • To neber vážně, je to jen taková menší recese pro zasvěcené. 😉

      • Děkuji svému tiskovému mluvčímu 🙂

        blesk: Byla to jen připomínka jednoho trolla z H-C 😀

  • :chapem:-) sik za vysvetlenie
    necakal som ze ma tak nadchne predokolka ako FK8.

Komentáře nejsou povoleny.