Lexus UX: oficiální představení

V Ženevě se nám ukázal nový crossover Lexus UX v celé své kráse. Na první fotce to ještě působilo tak nějak všelijak, ale kompletní sada ukazuje, že si na novince dali designéři záležet – a to i přesto, že kromě výrazné přídě je jediným úletem tvar prostorových zadních svítilen. Auto se spoustou sympaticky hranatých detailů jinak vypadá vcelku dynamicky, v případě verze F Sport s výraznějšími nárazníky pak ještě o (pořádný 😉 ) chlup lépe.

Interiér se drží současného stylu značky, nelze ale přehlédnout jeho výraznější sportovní náboj, jenž zajišťuje středový panel, natočený k řidiči. Verze F Sport navíc přidávají i pozměněný volant, pádla pod volantem, výraznější profilování sedadel a sportovní podvozek s možností volby systému Adaptive Variable Suspension.

Po technické stránce překvapí, že Lexus UX stojí na nové platformě GA-C, takže nebude příbuzný s Toyotou C-HR a to přináší mimo jiné i výhodu verze s pohonem všech kol (v případě hybridu). Auto se bude nabízet buď s novým dvoulitrem o výkonu 168 koní s tepelnou účinností kolem 40 %, zkombinovanou s převodovkou CVT nebo jako hybrid.

Hybridní systém poskytuje celkový výkon 176 koní, přičemž vzadu umístěný elektromotor roztáčí zadní nápravu. Výroba a prodej modelu Lexus UX začne koncem roku.

3 komentáře: „Lexus UX: oficiální představení

  • 7.3.2018 (16:46)
    Trvalý odkaz

    Auto takhle z fotek vypadá parádně zvenku i zevnitř. Jen ten pohon mi přijde třeba vedle X2 úplně mimo. Jsem zvědav na ceny a svezení.

    • 7.3.2018 (21:01)
      Trvalý odkaz

      Uznávám, měls pravdu. Povedlo se to, vůbec by mi nevadil. 😉
      Je to prostě Lexus, co naděláš. Třída ve třídě. 🙂

      • 8.3.2018 (9:08)
        Trvalý odkaz

        King: 😉 Hlavně ten zadek je mazec, na fotce ze zadního profilu v bílé (fotka pod modrým předkem) je to naprosto famózní. Chci to vidět živě, to se teprve ukáže. Ale pořád nějak nemůžu najít smysl v motorech – překvapilo mě, že je to větší než X1 a to je docela velké auto. Sice tam BMW dává pro socky tříválec, ale normální motorizace 20i a 23i mají 190 a 230 koní a vedle nich bude UX jak chudý příbuzný. Původně jsem myslel, že je to menší auto a la CH-R a že tedy 2.0t je na to zbytečně moc, ale teď už si to nemyslím. Je to sice o 13 cm kratší než NX, ale je stejně široké a s jen o 2 cm kratším rozvorem.

        Mimochodem, přesně v tomhle by byla paráda dřívější 2.5 V6 – ideální kombinace zvuku a výkonu pro pohodovou jízdu. Škoda, že se doba tak zk.vila. Současně při pohledu do ceníku NX už nevidím ani tu 2.0t, jen hybrid. Já se nedivím, čtyřválec u Lexe je prostě divný.

Komentáře nejsou povoleny.