Honda Jade RS: facelift pro sportovně laděné MPV

Jestli máte početnější rodinu, teď je ta pravá chvíle zatnout pěsti a zaskřípat zuby. Honda Jade se prodává už od roku 2013, ale nikoli v Evropě, přitom jde svým způsobem o nástupce kompaktního MPV Stream. Jade je sportovně střižený model s minimalistickým designem ve stylu hond z druhé poloviny 90. let, postavený na platformě sedanu Civic 9G a disponující volitelně třemi řadami sedadel ve sportovnějším 4+2místném uspořádání (s vyšším komfortem pro pasažéry ve druhé řadě) nebo klasicky pětimístné verzi. Nabízí se navíc nejen v hybridní variantě (jako dnes všechno od Hondy v Japonsku), ale ve sportovněji střižené verzi RS.

Nejde o sporťák v pravém slova smyslu, označení RS nesou v JPN auta jako třeba náš nový Jazz Dynamic, jsou tedy rychlejší, ale ne zběsilá a vizuálně zajímavější, ale ne vyloženě dravé. V případě Jade RS se vše točí kolem větších kol s odlišným designem, voštinové masky chladiče a většího střešního spoileru, v interiéru pak najdeme polokožené čalounění s kontrastním šitím a karbonovými dekory. V rámci letošní modernizace přibyly hlavně nejnovější asistenční systémy, ale také (překvapivě oranžový 😉 ) lak Premium Crystal, zkombinovaný s černými prvky, dostupný pouze pro verzi RS.

O přijatelnou dynamiku Hondy Jade RS se stará motor 1.5 VTEC Turbo, v tomto případě naladěný na výkon 150 koní a točivý moment 203 Nm, zkombinovaný výhradně s převodovkou CVT, vybavenou pádly pod volantem pro možnost využití sedmistupňového poloautomatického režimu. Kromě Japonska se jade nabízí i v řadě dalších zemích jihovýchodní Asie a to jako předokolka nebo čtyřkolka.