Toyota Supra: musíme ještě rok počkat. Víme, jak se bude lišit od BMW

Tak už je jasné, že Toyotě bude trvat přesně pět let, než se z původní studie FT-1 (2014) stane produkční model Supra. Britský Top Gear z manažerů automobilky dostal informaci, že sériová odtuněná silniční verze působivého konceptu GR Supra Racing bude mít světovou premiéru až v lednu 2019 na autosalonu v Detroitu. …a pak ještě bude chvíli trvat, než se rozjede výroba a naplní se sklady, takže první zákazníci asi budou mít štěstí, když se jim povede auto dostat koncem jara příštího roku. Když o tom tak přemýšlím – na jednu stranu je to dlouhá doba, na druhou smekám před designéry, jak dokázali udržet při životě pět let starý design, aby byl atraktivní i po tak dlouhé době.

Toyota se nijak zvlášť nebrání informacím o sdílení techniky s chystaným BMW Z5, které zřejmě dorazí o něco málo dříve. To znamená, že supra bude mít k dispozici přeplňované čtyř- a šestiválce BMW včetně automatické převodovky, zároveň však naznačují i možný pozdější příchod topmodelu, vybaveného hybridním systémem, s největší pravděpodobností tím z Lexusu LC 500h. To se však prý teprve zvažuje. 😉 Pokud se ptáte, jak obě značky své modely navzájem odliší, tak na to má odpověď Tetsuya Tada, vedoucí projektu supry:

“Supra bude čisté sportovní auto, orientované spíše na okruhové ježdění, BMW Z5 bude jemnější, civilnější.” Šéf evropského vývoje Toyoty Gerald Killmans k tomu ještě dodává, že mnichovský řadový biturbo šestiválec bude pro potřeby supry překalibrován. Stejným způsobem se postupuje u podvozku, ačkoli budou obě auta sdílet komponenty zavěšení, bude se lišit jejich odladění a nastavení. Vyrábět se však auto bude na lince BMW v Německu. Koncept ještě nese loga Toyoty, sériová verze však bude obrandovaná emblémy GRMN (Gazoo Racing Masters of the Nurburgring).