Nejvěrnější zákazníky má Toyota, Subaru a Honda

Loajalita zákazníků, tedy ochota koupit si znovu auto té samé značky, je pro automobilky důležitá hned ze dvou důvodů. Jednak mají zajištěné poměrně stabilní prodeje a spokojený majitel samozřejmě dál dělá značce zdarma reklamu. Je tedy velmi dobrou zprávou, že v Americe, což je stále nejdůležitější a nejstabilnější trh na světě, se japonské značky (tedy většina z nich) těší značné loajalitě.

Podle nejnovějšího průzkumu, který provedl automobilový portál edmunds, jsou v USA nejvěrnější zákazníci Toyoty, kteří se vrací v 63 % případů. Na záda jí ovšem dýchá s 61 % Subaru (které za posledních 10 výrazně poskočilo nahoru) a Honda se 60 %. Marný ale není ani osmý Nissan se 48% loajalitou. Do první desítky se ale vešla i Mazda se 44 %.

Zvlášť se hodnotila i věrnost klientů luxusních značek, kteří jsou překvapivě mnohem větší záletníci. Ale i přesto mezi nimi vede Lexus s 51 % věrných. Naopak výrazně by měla zapracovat Acura s 32 %, která se pohybuje na konci druhé třetiny a Infiniti je beznadějně poslední s 22 %.

Vyloženě bídně je na tom ale Mitsubishi s 21 %, spolu s Acurou jediná japonská značka, která oproti stavu před 10 lety šla s prodeji dolů.