Nissan Z: bude nová generace Mercedes?

I ty, Nissane? Poté, co se potvrdilo, že nová Toyota Supra bude vlastně BMW, se objevily obdobné zvěsti i v souvislosti s Nissanem! Odkládání nové generace má podle informací japonského webu response co do činění se snahou automobilky vymyslet, jako sportovní kupé vyvinout a vyrobit co nejlevněji – a Japonci už na to přišli…

Nový Nissan Z prý bude výsledkem spolupráce s Mercedesem, která nápadně připomíná scénář supry. Zetko prý bude využívat nejen německé platformy, ale o motoru 2.0 Turbo. Na rozdíl od Toyoty ale vrcholné verze mají alespoň dostat domácí benziňáky V6 Turbo s výkonem kolem 400 koní od Infiniti. Ve hře je ale údejně také blíže neurčená hybridní verze.

Nissan podle dostupných informací na vývoj nového Z docela chvátá, aby stihl rok 2019 coby 50. výročí zrození modelů Z, přičemž by se to mělo zdařit skutečně na poslední chvíli s premiérou na Los Angeles Auto Show. Já tedy nevím, ale tenhle nový způsob nových japonských sporťáků zdá se mi poněkud nešťastný… 🙁

5 komentářů: „Nissan Z: bude nová generace Mercedes?

  • 15.3.2018 (7:57)
    Trvalý odkaz

    🙁 Kam ten svět spěje…
    Na druhou stranu… je otázka kolik toho sdíleného skutečně bude, když se počítá s „vlastním“ šestiválcem, platforma tedy bude asi vlastní…a jestli je toto cesta jak mít v nabídce zábavný auto s vlastním šestiválcem, tak ať si klidně existuje verze pro masy (nadneseně) s 4-válcem…

    • 15.3.2018 (9:17)
      Trvalý odkaz

      V obecné rovině je samozřejmě dobré každé vyráběné sportovní auto, to je bez diskuze. Jen je to další fáze globalizace a pokud někdo kupoval japonská auta kvůli jejich engineeringu nebo kvalitě, tak už mu toho moc nezbývá – máš tady vlastně německé auto s japonskou karoserií (a možná motorem, u Toyoty se taky nejdřív psalo o V6 od Lexusu)…

  • 15.3.2018 (9:49)
    Trvalý odkaz

    Moc tomu nerozumím – mají přece Q60, nemůže být přece nijak zvlášť složité z toho udělat Zetko (stejně jako G37 bylo příbuzné se Zetkem stávajícím). Minimálně mi to přijde o dost jednodušší než to roubovat na platformu Mercedesu (nejspíš SLK).

    Možná je to ale jen informační šum, protože Infiniti už motory od Mercedesu používá (co jiného je 2.0t) a je logické, že v dnešní době to jen V6 nebude (bohužel, ale taková je doba). Takže by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby pánové v response jen plácali, ale v reálu bude Zetko „jen“ upravené Q60 a to včetně motorů, tedy „s technikou mercedesu“ pokud jde o 2.0t.

    Jinak pochopitelně tento trend není nijak dobrý, prostě holt další fáze globalizace a komoditizace všeho. Bude už jen hůř (do další světové).

    • 15.3.2018 (12:04)
      Trvalý odkaz

      Q60 je dost velké auto, nové Z bude menší, než současné, které taky nebylo zrovna velké. Platforma Infiniti pro RWD je buď moc velká nebo výrobně moc drahá.

      • 15.3.2018 (12:58)
        Trvalý odkaz

        King: jasně, že pokud to na tom nedělají, tak to má důvody – ale Zetko není levné samo o sobě, takže v ceně by problém být nemusel. Velikostní rozdíl mezi G37 a Zetkem počítám bude podobný jako Q60 a novým Zetkem. No uvidíme, já to zatím na platformu Mercedesu moc nevidím, zvlášť, pokud něco chtějí dělat „narychlo“. Jediná platforma, na které můžou něco „narychlo“ postavit je ta z áčka, ale ta je FWD. Takže spíš sázím na zmenšenou z Q60 a tahle zpráva myslím spíš kváká 🙂 Ale uvidiíme, třeba fakt Japonci vědí něco extra a bude to na SLK (nic jiného RWD malého Mercedes nemá).

Komentáře nejsou povoleny.