Novinky

Toyota, Honda a Nissan založily společný podnik!

Japonskou automobilovou Velkou trojku samozřejmě tvoří nesmiřitelní rivalové, kteří si v konkurenčním boji nic nedarují, ale nastanou občas chvíle, kdy Toyota, Honda a Nissan najdou společnou řeč – jako v tomto případě. Všechny tři značky vidí budoucnost ve vodíkových automobilech, ale i pokrokové Japonsko potřebuje zapracovat na vybudování vodíkové infrastruktury a právě tu by měla zajistit společnost  Japan H2 Mobility, LLC v níž figurují všichni tři výrobci.

Ba co víc, dalšími zakladateli jsou firmy JXTG Nippon Oil & Energy Corporation, Idemitsu Kosan Co. Ltd., Iwatani Corporation, Tokyo Gas Co. Ltd., Toho Gas Co. Ltd. Air Liquide Japan Ltd., Toyota Tsusho Corporation a Development Bank of Japan Inc a konsorcium bude úzce spolupracovat s vládním výborem Japanese Central Government’s Ministerial Council on Renewable Energy, Hydrogen and Related Issues. Smyslem společnosti je nejen vybudování sítě čerpacích stanic, ale i vyřešení jejich dlouhodobého udržitelného fungování a samozřejmě také jejich zásobování vodíkem.

Bude se jednat o projekt na příštích deset let, do roku 2021 by mělo v Japonsku stát 160 vodíkových stanic, k nimž by mělo jezdit zhruba 40 tisíc vodíkových automobilů.

 

4 komentáře: „Toyota, Honda a Nissan založily společný podnik!

  • Což o to, postavit síť stanic, k nim distribuci, k nim vodíková auta, to je jen otázkou peněz a času, to si představit dokážu.

    Mě by jen zajímalo, kde vezmou soudruzi z Japonska ten vodík. Vodík, jehož výroba a distribuce je ekologičtější, a nedejbože i srovnatelně drahý, nežli benzín, či dokonce CNG/LNG.
    Zdá se, že tak jako my máme FV elektrárny s prod+ělbem bilión Kč, něco podobného čeká Japonsko ve vodíku.

  • Jako asi super. Ovšem 160 stanic v roce 2021 je pořád málo.

    • Není to moc. 🙁 Jsem zvědavý, jakým tempem budou vznikat v Evropě.

      • O západnú Európu sa až tak neobávam… nebude to síce závratné tempo, ale porastie ich počet. Na Slovensku bude tempo výstavby vodíkových staníc niekoľko rádov pomalšie, ako je výstavba slovenských diaľnic… Bude to začarovaný bludný kruh… auta sa nebudú kupovať z dôvodu, že nie je infraštruktúra a naopak, nebude sa budovať vodíková infraštruktúra, pretože za vodíkové autá nepredávajú (resp. budú na okraji záujmu)… také slovenské… hľadať výhovorky, prečo to nefunguje.

Komentáře nejsou povoleny.