Novinky

Honda Insight 2019: luxusní hybrid má 153 koní

Honda ukázala produkční verzi nového hybridního sedanu Insight (MY2019). Auto se jako prototyp představilo v lednu na autosalonu v Detroitu a nyní se v New Yorku prezentuje jeho sériová verze. Pozitivní je, že se až na velikost kol (nyní 16″ nebo 17″ u výbavy Touring) a zatmavené přední světlomety a zadní svítilny nic nezměnilo. A co je důležité – konečně jsou známy základní technické informace.

Honda kromě příslibu luxusních prvků výbavy i zlepšení komfortu a odhlučnění (oproti výchozímu Civicu 4D) slibovala také znamenitou dynamiku. O tu se má postarat nový hybridní systém, tvořený atmosférickým motorem 1.5 i-VTEC s Atkinsonovým cyklem a elektromotorem o celkovém výkonu 153 koní a s maximálním točivým momentem 267 Nm.

Popravdě řečeno si prémiové parametry představuji trochu jinak, ale Honda tvrdí, že má Insight nejlepší poměr váhy a výkonu ve své třídě a díky tomu poskytne robustní akceleraci.  …to asi bude platit minimálně do příchodu 180koňového aurisu. 😉 Insight by, na rozdíl od dosavadních hybridních modelů Hondy, většinu jízdního cyklu měl fungovat jako sériový hybrid, kdy spalovací motor slouží primárně k výrobě elektřiny pro elektromotor a akumulátory a pouze při potřebě plné dynamiky jde jeho síla na kola.

Lze volit z jízdních režimů Normal, Econ a Sport, přičemž ve standardním módu insight zvládne ujet až 1,6 km čistě na elektřinu, spotřeba hybridu ve městě by měla činit jen 5,1 l benzinu na 100 km. Díky umístění akumulátorů zejména pod zadní sedadla zůstalo v kufru slušných 427 l objemu pro zavazadla nebo náklad. Kompletní specifikace budou známy v době zahájení prodeje, tedy počátkem léta. O možnosti prodeje v Evropě Honda zatím nemluví.

6 komentářů: „Honda Insight 2019: luxusní hybrid má 153 koní

  • Auto je to hezký, ale u těch 153 koní a „robustní akcelerace“ jsem si poprskal monitor. Bože ta Honda se nikdy nepoučí. Jestli to nebude stát pár šlupek (což nebude, když je to ta děsná prémiovka, ha ha) tak to zase skončí failem. Asi Honda prostě potřebuje model, který se jmenuje Insight, má dynamické parametry na prd a neprodává se.

    Třeba je to jen o tom, že Honda jako obvykle neumí udělat nic pořádně a tak zabila Insight jen proto, aby z něj výcházející nové ILX (pokud vůbec bude) mohlo mít 200 hp hybrid z Accorda.

    No uvidíme, jsem zvědav na cenu a následně na prodeje. Já mám každopádně jasno, kdyby to sem náhodou přišlo, stejně bych bral Civica 1.5t. Tuhle představu o „prémii“ s Hondou fakt nesdílím.

    • Jak se to vezme. Řeč je o primárně městském přibližovadle, které nebude živo ze ždímání jednapětky v 6500 otáčkách, jeho devizou bude těch 260 Nm v nízkých otáčkách a okamžitá reakce na plyn. Otázkou je samozřejmě váha auta, ale z pohledu Amíka máš kompakt s pružností 2,5 litru.
      Nikdo samozřejmě nečekal, že to pojede jako 1.5 Turbo, i když je otázka, proč se Honda vyhýbá spojení turba s hybridem, když by to byla ideální symbióza techniky.
      Auris Hybrid se 180 k taky nepojede jako Civic 1.5 Turbo, ale jeho charakter bude úplně jiný, sakra dobře to pošlape ve městě.

      • Asi takhle – podobná hrůza už tu byla, byla skutečně prémiová aspoň tím, že to byla Acura. Dopadlo to špatně. Teď v podstatě vzali staré ILX, které se vůbec neprodávalo a při faceliftu vypadlo z nabídky a dali tomu kabát Hondy. Jistě, že ten nový hybrid bude o něco lepší, ale v tom měste, o kterém píšeš to bude fakt takové terno? Tam jsi mohl jezdit i s tím ILX. Jenže to nikdo nechtěl.

        Takže možná se doba změnila, možná zákazník Hondy po něčem takovém touží, ale já jsem spíš skeptický. Pokud mě realita vyvede z omylu, pro Hondu jen dobře, mě by takové auto k ničemu nebylo.

        Auris Hybrid si nehraje na prémii a je to přecejen menší auto. Navíc pokud plus mínus zůstanou ceny tam kde dosud byly, tak je dobré si uvědomit, že AH stál 500k, tedy tolik, co Civic s 1.8 nebo teď s tříválcem v dost podobné výbavě (nestál to co základ, ale sám v základní výbavě nebyl, srovnatelná byla tuším Elegance nebo Lifestyle). Pokud by tu Insight byl, bude nejspíš dražší než 1.5t a tím pádem zcela mimo mísu Aurisu, pokud ho tedy Toyota pořádně nezdraží a nebude si taky hrát na prémii.

  • Podobná hrůza? 😀 ILX mělo 112 koní a 172 Nm, rozdíl 40 koní a 100 Nm je možná pod rozlišovací schopnost řidiče Phantomu, ale u kompaktu je to prostě o (víc než) třetinu víc. 😉 ILX bylo dynamicky nedůstojné Acury ještě víc, než CT 200h Lexusu, nedivím se, že to nikdo nechtěl. To co nabízí Insight, by už myslím bylo akceptovatelné i na poměry prémie (koneckonců na 150 k začínal svého času v Evropě Accord – a to s výrazně horším točákem), Honda to ale dala do mainstreamového modelu.

    Nevím, jestli chce být HIH konkurencí AH, to cílení mi přijde trošku jiné. Ale to samozřejně zálží i na tom, jak dobrý bude nový auris.

    • King: správně píšeš „svého času“, takže je to k dnešku zcela irelevantní, navíc při jízdě po dálnici bych se divil, kdyby se karta neobrátila už u Mirošovic a až do Brna bude mít Accord točáku výrazně víc než 1.5 s tunou baterek v podpalubí. Co je naopak velmi relevantní bude poměr cena-výkon dnes. A protože si Honda myslí, že tohle bude „prémie“, lze čekat, že to bude dražší než 1.5t.

      Co si Honda myslí, že bude konkurencí je vcelku fuk, důležité bude, co si budou myslet zákazníci. Auris je především 5D a kombík, takže sedan tomu pochopitelně přímo konkurovat nebude. Ale jestli bude Auris sedan a v něm hybrid, tak to bude hned o něčem jiném. Uvidíme, zatím zůstávám skeptický.

Komentáře nejsou povoleny.