Novinky

Acura RDX 2019: přichází nová éra

Acura v New Yorku prezentuje produkční verzi svého klíčového modelu – kompaktního SUV RDX. Auto jsme viděli už v lednu v Detroitu jako prototyp a je pozitivní, že se od té doby nic nezměnilo. Acura kompletně změnila svůj designérský styl a výsledkem je už od pohledu dynamické vzezření auta s ostrou přídí a dynamickou siluetou, doplněnou o spoustu ostrých hran. Ještě o chloupek dál pak posouvá RDX optický sportovní paket A-Spec.

Neméně zdařilý je ovšem i interiér. Pokud vám také připadají současné minimalistické palubní desky všechny na jedno brdo, tu z RDX si i přes přítomnost 10,2″ displeje dnes už klasicky trčícího z palubky určitě s ničím nespletete. Acura si také neskutečně vyhrála s detaily a použitými materiály, z každého kousku kabiny budete mít pocit, že víte, za co jste prémiové značce zaplatili. Zvlášť když je panoramatická prosklená střecha součástí standardní výbavy, stejně jako špičkový 710W audiosystém ELS.

Nový ale není jen vzhled. Acura RDX poprvé vyvinula vlastní platformu s rozvorem o plných 6,6 cm delším, než doposud. K pohonu poslouží silný turbomotor o výkonu 276 koní a točivém momentu 380 Nm, což je o tři koně méně, než u dosavadního V6 3.5, ale také o 40 Nm víc. Dynamice ale pomůže i nový desetistupňový automat s možností pádlového řazení.

Acura vrátila modelu RDX také pohon všech kol s vektorováním točivého momentu SH-AWD, jeho nová generace umí poslat na zadní kola až 70% točivého momentu. V kombinaci s adaptivním podvozkem budou tedy jízdní vlastnosti zřejmě excelentní. Prodej RDX 2019 bude zahájen v létě a řekl bych, že půjde na dračku. 😉

11 komentářů: „Acura RDX 2019: přichází nová éra

  • Vypadá to velmi dobře, tohle má potenciál nastartovat prodeje. Design jde také správným směrem. Jsem zvědavý na prodeje. Jediné manko je chybějící Hybrid, ten ale časem určitě dorazí.
    Super auto, hlavně je tak dál v sedanech 🙂

    • Cože?!!
      Já teda naposledy nějaký ssangyong viděl hodně dávno, tak je možné, že už teď vypadají nějak jinak. Ale tohle mi zmíněnou značku nějak nepřipomíná. 🙂

    • Když tak o tom přemýšlím – Accord je šeredný, Acura je SsangYong… Budeš mít také něco konstruktivního do diskuze nebo jen trolit? :-/

      • Mám snad právo na názor. Mně je to prostě škaredý. A Kingu psal jsem komentář i na starý Acco a napsal že je krasavec. A je krasavec.

        • Třeba Honda CRV je ok, Mazda 3 a 6, současná Corolla , Civic 6G nejhezčí Civic všech dob ………..

  • Vyborne auto. Len zadne svetla z noveho acco su v takom zlome ze pripominaju ravku. A od tej sme dufam o hodne lepsi

  • No tak ještě aby bylo vepředu dost místa na nohy, a vzadu dost na hlavu.
    Mám pocit, že dnes už to jsou jen závody o co největší středový tunel. A padající střecha vzadu také nesmí chybět. Ta střecha je zjevně kvůli „krásnu, sportovnu a dynamičnu“ (u vysoké krabice proč?), ale proč ten středový tunel?

    Jinak technicky jsem v rozpacích. Nejdříve udělají auto s vysokým těžištěm, aby se to potom snažili draze napravit adaptivními tlumiči (co jedna sada stojí, jaká je životnos, ví někdo?) a kupou dalších drahých serepetiček, které by za normálních okolností vůbec nebyly potřeba.

Komentáře nejsou povoleny.