/ Acura TLX: verze A-Spec i pro čtyřválec /

Acura v rámci své právě probíhající reinkarnace zpět ve sportovní značku, vedené novou generací modelu RDX, vrací do nabídky všech modelů výbavu A-Spec. Kromě RDX se před pár dny objevila také u velkého MDX a nyní přichází další rozšíření – přichází sedan TLX A-Spec. Tento model, coby nejsportovnější auto v nabídce Acury, mělo A-Spec už dříve, ale pouze pro verze s pohonem všech kol a šestiválcem, nyní je však nově k dispozici i s pohonem předních kol a motorem 2.4 i-VTEC.

Specifikace A-Spec ale žádné koně nepřidává, jedná se čistě o stylingový paket, jenž běžným verzím přidává na vizuální atraktivitě, skutečné sportovní verze s tradičním, ale pozapomenutým označením Type-S se však připravují, Honda pro ně momentálně vyvíjí nový šestiválcový turbomotor s odhadovaným výkonem kolem 360 koní.

7 komentářů

  • Legend

    Jo, pořádná kára si žádá svoje. Třeba Audi S6 quattro je taky dost těžké a jak to jede dobře ? raketka. Ty V6 turbo pomůžou Acuře k získání sportovní image, posunou se tam, kde měli dávno být.

    • Japan Cars

      Přesně tak. Nechápu,proč jim to tak trvalo…

  • Mamut

    Páni to by byl Accord 🙂 Snění na tom nic není.

    • radek.m

      Popravdě si myslím, že nový Accord je lepší než tato Acura.

      Viz komentář z Motortrendu (http://www.motortrend.com/cars/acura/tlx/2018/2018-acura-tlx-a-spec-first-test-review/)

      It’s also impossible to talk about the TLX without bringing up its corporate sibling, the Honda Accord. The new Accord might not offer all-wheel drive or a V-6, but the 2.0T is remarkably sporty and can be had with an optional manual transmission. The Accord can’t quite hang with the TLX in the corners, but the 2.0T proved quicker to 60 mph and through the quarter mile. Plus, even without the premium nameplate, the redesigned Accord Touring actually felt more luxurious inside than the TLX. As long as all-wheel drive isn’t a necessity, a loaded Accord offers a more compelling overall package.

      • Skyline

        radek.m: tak to je fajn, ze si to myslis na zaklade testu 🙂 Acura je Acura – ano, interier TLX neni uplne takovy zazrak, jak bych po A8G cekal, ale Honda to fakt neni. A10G je predpokladam lepsi nez A9G kterym jsem jezdil, ale mozna (mozna) to dohnalo TSX (nas A8G).

        Kecy o motoru me uprimne rozesmaly – nevim, jestli jsou novinari tak hloupi nebo jsou jen hlusi, ale at je Accord „sporty“ jak chce, je to jen oturbeny dvoulitr. Vcera jsem shodou okolnosti jel Lexem GS350 – 2.0t nezni ani tak dobre jako moje 2.4 a to je vedle V6 proste auto pro decka. Jak mam Accorda moc rad a mezi ctyrvalci je to radost, jakmile valce pridas, je to jina liga, nesrovnatelne.

        Jiste to lze srovnat dynamicky, ale koho to zajima? V6 jede hned a jede skvele, jestli je to o par setinek rychlejsi/pomalejsi je v realnem provozu uplne jedno a pokud uz das na testy, tak na vtec.net sice psali, ze je 2.0t stejne rychle jako A9G V6, ale taky psali, ze to zrovna moc „sport“ neni (tusim Jeff to chtel koupit a nekoupil, coz je samozrejme nazor jednoho cloveka, ale zase kdyz to delsi dobu sledujes, zhruba vis, na co mate nazory podobne a na co ne).

        Uvidime, jestli sem ten Accord dojede, ale TLX je po vsech strankach lepsim autem. Vetsinou reci o tom, ze je lepsi nejaka Honda a je to lepsi koupit nez Acuru rikaji lidi, kteri na Acuru nemaji a potrebuji si zduvodnit, proc je jejich o ctvrtinu az tretinu levnejsi auto vlastne lepsi kauf. Pritom vetsinou staci do tech aut vlezt a kde to nestaci, tam napovi prvnich 100 metru za volantem (kdyz jsem sedl do A9G, tak jsem si rikal, ze to fakt vypada na Accorda dobre, pak jsem se s tim rozjel a vedle TSX je to proste plastak).

      • Accord je o generaci novější auto a ukazuje, jak rychle stahuje mainstream náskok prémie prakticky ve všech ohledech. TLX bude mít novou generaci (asi) příští rok. Je stále těžší od sebe masové a luxusní produkty odlišit, i to je důvod, proč je nové RDX tak do detailů vypiplané.
        Že 2.0T pojede lépe, než V6 3.5 je jasné, zvlášť když je TLX těžší (a s SH-AWD megatěžké), pokud stále zvládne být TLX rychlejší v zatáčkách, stále má co nabídnout. Ale je fakt, že i majitel sportovního sedanu této velikosti častěji ocení luxusní interiér a dynamiku v přímce, než výkony na limitu v zatáčkách. 🙂

    • Japan Cars

      Jo, sice zase o kus větší a těžší, ale co už. 😉

Komentáře jsou uzavřeny.