Toyota: Supra nepotřebuje manuální převodovku
Přestože technika BMW, kterou bude nová Toyota Supra využívat, umožňuje použití převodovky s přímým řazením a nové Z4 (Z5) ji v nabídce pravděpodobně mít bude, japonská automobilka se zcela záměrně rozhodla pro použití výhradně dvouspojkové (ano, dvouspojkové, neměl by to tedy být klasický automat) převodovky, řekl v rozhovoru pro japonský Infoseek šéfinženýr projektu Tetsuya Tada. Vývojový tým prý došel k názoru, že vzhledem k velkému točivému momentu motoru a sportovnímu charakteru supry by se řidič při řízení auta necítil tak dobře jako při řazení pádly a auto jej tedy nepotřebuje.
Tada také naznačil, že možná vůbec žádný hybridní topmodel nevznikne a špičkovou verzí tak bude ta s přeplňovaným řadovým šestiválcem BMW, rozložením hmotnosti 50:50 a výkonem přes 450 koní. Měřítkem pro vývoj vozu prý bylo kvůli ovladatelnosti a citlivosti motoru Porsche 911. Premiéra produkční verze supry proběhne nejspíš na podzim v Paříži a vyrábět by se měla v Rakousku u Magna Steyr.
To mi přijde jako pěkný nesmysl. Spousta výkonnných auto (i to zmiňované Porsche 911 jako myšlenkový vzor) manuální převodovku má.
Zkouším přemýšlet které, oni to teď plošně vyrubali a konkrétně to, které je asi vzorem, tedy 911 Turbo, ho už nemá dlouho.
911 Carrera, 911 Carrera S i 911 Carrera 4, Carrera T i Carrera 4 GTS by měly mít sedmistupňový manuál.
Ne „mely by“, v konfiguratoru porad jsou. Jestli to casem vyhodi uplne, tak me to nijak neprekvapi, ale zatim manualy maji.