Toyota: Supra nepotřebuje manuální převodovku

Přestože technika BMW, kterou bude nová Toyota Supra využívat, umožňuje použití převodovky s přímým řazením a nové Z4 (Z5) ji v nabídce pravděpodobně mít bude, japonská automobilka se zcela záměrně rozhodla pro použití výhradně dvouspojkové (ano, dvouspojkové, neměl by to tedy být klasický automat) převodovky, řekl v rozhovoru pro japonský Infoseek šéfinženýr projektu Tetsuya Tada. Vývojový tým prý došel k názoru, že vzhledem k velkému točivému momentu motoru a sportovnímu charakteru supry by se řidič při řízení auta necítil tak dobře jako při řazení pádly a auto jej tedy nepotřebuje.

Tada také naznačil, že možná vůbec žádný hybridní topmodel nevznikne a špičkovou verzí tak bude ta s přeplňovaným řadovým šestiválcem BMW, rozložením hmotnosti 50:50 a výkonem přes 450 koní. Měřítkem pro vývoj vozu prý bylo kvůli ovladatelnosti a citlivosti motoru Porsche 911. Premiéra produkční verze supry proběhne nejspíš na podzim v Paříži a vyrábět by se měla v Rakousku u Magna Steyr.

4 komentáře: „Toyota: Supra nepotřebuje manuální převodovku

  • 11.4.2018 (14:54)
    Permalink

    To mi přijde jako pěkný nesmysl. Spousta výkonnných auto (i to zmiňované Porsche 911 jako myšlenkový vzor) manuální převodovku má.

    • 11.4.2018 (16:51)
      Permalink

      Zkouším přemýšlet které, oni to teď plošně vyrubali a konkrétně to, které je asi vzorem, tedy 911 Turbo, ho už nemá dlouho.

      • 11.4.2018 (17:42)
        Permalink

        911 Carrera, 911 Carrera S i 911 Carrera 4, Carrera T i Carrera 4 GTS by měly mít sedmistupňový manuál.

        • 12.4.2018 (9:44)
          Permalink

          Ne “mely by”, v konfiguratoru porad jsou. Jestli to casem vyhodi uplne, tak me to nijak neprekvapi, ale zatim manualy maji.

Komentáře nejsou povoleny.