Lexus ES na první oficiální fotografii. Nahradí zadokolkové GS?

Lexus v předstihu před pekingským autosalonem zveřejnil první fotografii nové generace sedanu ES (modelový rok 2019). Auto je o poznání ostřejší a atletičtější, než doposud, spíše než jako nástupce dosavadního modelu působí spíše jako zmenšený luxusní LS. Zatraktivnění vzhledu je nutné už proto, že tento vůz s největší pravděpodobností převezme i roli modelu GS, který buď úplně skončí nebo se změní v trochu jiný typ auta.

Lexus ES by měl stát na nové platformě Toyota TNGA a spekuluje se, že by se mohl nabízet kromě pohonu předních kol o jako čtyřkolka. Oficiálně to ještě potvrzeno není, stejně jako pravděpodobné použití čtyřválcové hybridní techniky z modelu Toyota Camry. Základní motorizací by měl být opět atmosférický šestiválec o objemu 3,5 l s výkonem zvýšeným na zhruba 300 koní a dvěma rychlostními stupni automatické převodovky k dobru – na celkových osm. na oficiální potvrzení si musíme počkat minimálně do 25. dubna, kdy bude vůz v čínské metropoli oficiálně představen.

 

3 komentáře: „Lexus ES na první oficiální fotografii. Nahradí zadokolkové GS?

  • 19.4.2018 (19:43)
    Permalink

    Je to bohužel jistá věc, ES bude v Evropě nástupce GS. Dle všeho pouze s hybridem z GS300 a možná ještě dalším čtyřválcem – určitě nebude mít V6 ani aktuální pohon 450h.

    Takže za mě je to konec tohoto modelu – věřím, že ES není vyloženě plečka, ale sorry Lexus, slabý čtyřválec to zabije ještě víc…

    • 19.4.2018 (21:26)
      Permalink

      Tak to je škoda, že je to jisté. Jeden by řekl, že přejít ze zadního pohonu na přední je nápad někde na úrovni Acury… 😀 I když BMW a Mercedes v tom už jedou taky, sice ne v téhle třídě, ale jedou.

  • 20.4.2018 (13:29)
    Permalink

    Acura byla tak dlouho pozpátku, že ještě pár let a bude na špici vývoje. Teda pokud tou dobou neuvedou nové RLX s RWD.

    GS je škoda, ale bohužel doba je jinde – sedany prodávají akorát Němci, u Japonců z nějakého důvodu klientela hromadně přeskákala do SUV. Zatímco u Němců se zdá, že prodeje sedanů jsou stabilní a SUV a další krabice přispívají k navýšení prodejů, u Japonců jen lidé přecházejí ze sedanů do SUV a nárůst prodejů tak chybí.

    V čem to konkrétně je ví asi spíš u Lexe nebo Infiniti, ale nejsem si jistý, že vyklizení pole bude mít zásadní pozitivní vliv. Ptal jsem se na prodeje 2.0t u nás – prý vůbec a už to zmizelo z nabídky (i když na stránkách to pořád mají, stejně jako celé GS).

Komentáře nejsou povoleny.