Toyota ubezpečuje: Supra bude drahá! …plus pár nových informací

Toyota v březnu na autosalonu v Ženevě představila koncept závodního vozu, jenž předznamenává příchod sériové verze sportovního kupé Supra na jaře příštího roku a od té doby se těší slušné mediální masáži – však i zde jste si na téma supry mohli v mezičase přečíst už tři články, což jasně napovídá, že se automobilka maximálně snaží o medializaci tohoto modelu. A to i přesto, že stále odmítá o něm říci cokoli podrobnějšího, oficiálních technických informací je pomálu.

Teď tu ovšem máme nové téma – cenu. Evropský šéf pro vývoj Gerald Killmann v rozhovoru pro AutoRAI před pár dny sdělil něco, co vás asi šokuje ( 😀 ).  Supra se bude „výrazně lišit“ od GT 86 a tomu bude odpovídat i cena. „Jediný cenově dostupný sportovní vůz Toyoty bude GT 86, supra bude performance model,“ ujišťuje. No – kdo by to býval řekl? Odhaduje se, že by supra mohla (v USA) stát kolem 60 tisíc dolarů, což znamená, že bude zhruba o čtvrtinu levnější, než předchozí generace (v přepočtu na současné ceny). Také se má za to, že bude levnější, než obdobně výkonná verze BMW Z4/Z5.

Abyste neřekli, že jsem se také nechal zlákat mlácením prázdné slámy, přidám k dobru ještě pár dalších novinek, které se v souvislosti s novou suprou mihly internetem. Toyota vyvrátila, že by chystala hybridní verzi modelu Supra, což znamená, že šance na sportovní toyotu, která by byla trošku toyotou, padly. 🙁 Vypadá to také, že jsou Japonci zaskočeni kritikou toho, jako moc je supra BMW a dostalo se nám ujištění, že „vývoj (rozuměj ladění) probíhal převážně v Japonsku“. Je ovšem zvláštní, že kdykoli se na netu objevily snímky kamuflovaných prototypů, za volantem nebo v blízkosti auta stál v naprosté většině (rozpoznatelných snímků) Evropan. Jestli to byl zaměstnanec BMW nebo Toyoty samozřejmě těžko soudit, ale že by bylo do vývoje klíčového modelu tak moc zainteresováno německé R&D? 😉

A konečně už také trochu vychladlo původní nadšení, že bude výkon auta atakovat čtyřsetokoňovou hranici, nejnovější zprávy hovoří o naladění řadového přeplňovaného šestiválce na výkon kolem 340 koní, i tak ale auto zvládne za pomoci dvouspojkové převodovky stovku pod 4 sekundy.