Novinky

Nový Lexus ES (2019): více luxusu a nová technika

Lexus oficiálně představil novou generaci midsize sedanu ES, která by měla zajímat i nás, protože v Evropě nahradí zadokolkový model GS. Má sice pouze pohon předních kol (v tuto chvíli, o možnost 4×4 v budoucnu se zatím jen spekuluje), ale zdá se, že to dnes zajímá už málokoho. Důležitější je, jak moc luxusu a moderní techniky nabídne a v tomto ohledu, zdá se, Lexus nic nepodcenil. Novinka sdílí platformu Toyota GA-K se sedanem Avalon, což umožnilo nárůst rozměrů, ES je dlouhý 4975 mm, o 50 mm se zvětšil rozvor a o 45 mm narostla šířka, lze tedy očekávat, že prostorností interiéru dosavadní GS doslova převálcuje.

O štíhlejším, atletičtějším designu, připomínajícím velký sedan LS, už řeč byla, vzhled navíc lze vylepšit též sportovním paketem F Sport teď je zřejmé, že i interiér bude na výši. Co se designu týče, jedná se o klasický lexus posledních let, částečně diagonální členění pak nejspíš designéři trošku okoukali od Toyoty. V případě použitých materiálů asi není třeba mít obavy, Japonci v tomto ohledu srovnali krok s nejlepší německou konkurencí už dávno, Lexus slibuje bohaté zastoupení kůže a pravého dřeva a hliníku.

K dispozici budou mimo jiné i nové barevné kombinace interiéru, dominantou palubní desky je 12,3″ dotykový displej infotainmentu a volant se spoooustou tlačítek. Samozřejmostí je wi-fi hotspot nebo head-up displej a jako první vůz značky disponuje systémem Apple CarPlay (s Android Auto se nepočítá). Potěší použití analogových hodin v růžku kapličky displeje a samozřejmě též nejnovější balíček asistentů Lexus Safety System+ 2.0.

Lexus ES se bude opět nabízet ve verzích ES 350 a ES 300h. Prvně jmenovaný má pod kapotou opět atmosférický motor V6 3,5 l, avšak s mírně vylepšenými parametry – 306 koní a 362 Nm a dosavadní šestikvalt nahradila nová osmistupňová automatická převodovka, takže mezigeneračně dojde zcela jistě ke zlepšení dynamiky i spotřeby. Něco mi ale říká, že tahle verze nebude v Evropě zrovna hit, zato ES 300h je na seškrcené emisní limity jak dělaná. Pohonný systém z Toyoty Camry má atmosférický čtyřválec 2,5 l s Atkinsonovým cyklem a celkový výkon činí 218 koní. I v tomto případě lze očekávat o něco lepší dynamiku (+14 k), snížení spotřeby už bylo potvrzeno, teoreticky s ním lze jezdit i za 4,7 l na 100 km.

Známé motorizace doplní ještě verze ES 200 a ES 250, jejich parametry však automobilka doposud neupřesnila. Zmínku však zaslouží nová verze F Sport. Ta je (vcelku moudře) k mání pouze pro benzinovou verzi ES 350 a kromě vizuálních modifikací se může chlubit také adaptivními tlumiči (Adaptive Variable Suspension), možností volby jízdních režimů a v módu Sport+ také vylepšením zvuku motoru Engine Sound Enhancement (není známo, zda mechanickým nebo prostřednictvím audiosystému (v nabídce je samozřejmě opět špičkový Mark Levinson).

9 komentářů: „Nový Lexus ES (2019): více luxusu a nová technika

  • Nechápu. 350 v Evropě nebude když už není ani GS. 250 těžko říct, spíš ne. 200 nikoho nezajímá, z nabídky zmizelo NX 200t a snad už i RX 200t a RC 200t, takže to tady znovou zkoušet s takhle velkým autem, no nevím… I když Volvo sem taky vozí S80 s 2.0t, působí to vcelku komicky.

    Takže zbývá 300h, které nejede. Jediné, co v Evropě skutečně dává smysl je 450h a to mít nebude. Takže Lexus prostě počítá s tím, že to tady v sedanech zabalí – IS jen 300h se moc neprodává, ES ani nebude a LS je trochu jinde.

    No budu muset našetřit a koupit za dva-tři roky lehce jetý GS450h poface a pak se uvidí, do budoucna nevidím nic, s čím by se u Lexe dalo počítat (kromě RC F a LC500, ale to je obojí po stránce rodinného využití trochu omezené).

    Jinak se musí nechat, že interiér je super, ale to jsou teď Lexy všechny, takže žádné překvápko.

    • Já nevím, podle mě ten 300h jede velmi slušně. Zkoušel jsem v IS a za mě ok.

      Spíš nechápu, kdo je cílová skupina pro ES v ČR. GS byl technicky velmi dobrý stroj a nakonec si ho koupilo pár nadšenců, kteří to uměli ocenit.

      ES je ale totální masovka, převlečený Avalon. Chybí mu jedinečnost – designem i technikou.

      Mimochodem, minulý týden jsem byl v servise s Toyotou a říkali, že Camry se už blíží do ČR. Musím říct, že pro mě je to nakonec docela zajímavé auto, ta nová generace. Jsem zvědavý, zda ji nacení na úroveň Mazdy 6 nebo výš.

      • ES je o tridu vetsi a tezsi auto. Ze jede 2.0 dobre v M3 neznamena, ze to pojede dobre i v M6. GS300h jsem nejel, ale popravde me to ani nezajima (znam 350 a 450h a slabsi mi nic nerika, ani 250, ani 300h).

        Stiznost na jedinecnost nechapu – v Evrope Avalon neni a designem je to jedinecne az az. Ani ten Avalon neni totalni masovka, to je Camry, ktere se proda 6x vic.

        Takze v zasade nechapu tvoje uvazovani – ES je masovka jak Avalon, ale Camry, coz je v USA neco jako ochcavka u nas je zajimava? Navic bych se nebal, ze to pro EU dostane zajimavy motor (3.5) kdyz ho nedostane ani Lexus. Zase ale ne, ze bych se nesvezl, pokud dorazi, aspon tu bude nejaka alternativa M6.

        • Možná že díky FWD a nové platformě to bude vážit jako IS 😉

        • Ahoj, zkusím to líp specifikovat

          1) ES nebude masovka v ČR, ale designem a technikou je to masovka.

          ES je nejprodávanější sedan Lexusu v US (nevím, zda globálně). Pokud se podíváš do US, tak ES stojí stejně jako IS (IS startuje na USD 38 310, ES USD 38 950).

          V principu máš za stejné peníze na výběr: sportovní a vychytaný sedan se zadním náhonem a agresivním designem, který není pro každého vs. komfortní o třídu větší sedan s náhonem na předem a umírněným designem.

          GS je oproti oběma o třídu výš.

          Nové ES je v principu stejné jako to staré (design vypadá odvážně, ale není nijak kontroversní – podívej se na ten umírněni spindle grillm který nesmí urazit starší klientelu), používá předokolkovou TNGA platformu. Můj point je, že pokud bude nové ES stát v ČR stejně jako staré GS (a o mnoho víc než IS), tak na to zákazníci neskočí a nebudou ho chtít.

          Možná se ale pletu a nové ES je fakt sweetspot mezi současným ES a GS a bude stát více také v US.

          2) Já osobně nejsem cílovka pro prémiový sedan vyšší střední třídy, ale pro střední třídu

          A tady mi Camry příjde zajímavá (ačkoliv je to jistě masovka) a zařadil bych ji do svého výběru na další auto – hlavně protože je to Japonec, s Toyotou mám dobré zkušenosti a mám důvěru v hybrid.

      • Nový ES není po stránce designu o nic méně jedinečný, než GS, bych řekl. 😉 Naopak je znát, že je novější, je takový propracovanější. Ale že to je uvnitř „jen“ Toyota, je samozřejmě pravda.

        Zapomeň, že bude Camry (pokud to není kachna, Honda sem Accord „vozí“ už asi 5 let) stejně drahá jako M6. Mazda byla vždy levnější, než Toyota a Honda a nic na tom nemění ani PR kampaň o zamýšlené prémiovosti. Pokud tu Camry fakt bude (on asi není důvod), bude dražší. Asi nijak dramaticky, ale bude.

    • V Evropě se bude ES prodávat nejvíce s hybridem. Lexus si na něj už zákazníky vycvičil, není důvod pořizovat benzin, zvlášť když to nebude 350. V případě 250 záleží na tom, co to bude. Pokud 2.0 Turbo, tak by to za zvážení stálo.

      • King: úplně nesouhlasím, že není důvod pořizovat benzín, ale to je trochu jiná diskuse. Dle prodejů to tak je, s tím nic nenadělám. Jenže i když chápu, že to tady bude hlavně s hybridem, nechápu, proč jen se slabým 300h. Jsem fakt zvědav, kdo si to koupí. Majitelé 450h asi těžko. Nevěřím, že když dali nemálo peněz za 450h tak jim najednou 300h bude stačit jen proto, že na ně Lexus kašle. Kdyby jim 300h stačil, měli by ho dnes.

        Takže podle mě absence zajímavého motoru to celé zabije úplně.

        A pokud jde o váhu – ha ha, aktuální rozdíl mezi ES350 a GS350 je 68 kg. Takže je to těžké jako kráva obojí, že by měl Avalon lehkou platformu si nemyslím, není to žádný drobek.

        • Pro tradiční zákazníky Lexusu není důvod pořizovat benzin, abych byl přesný – prodeje to potvrzují. 😉

          Je jasné, že Lexus trošku hodil zákazníky GS přes palubu, ale holt je to 5 % zákazníků ES. Jinými slovy analytici Lexusu dospěli k názoru, že je v téhle třídě lepší cílit na mainstreamového, než prémiového zákazníka. Auta téhle třídy už nejsou žádné sporťáky, u IS by taková změna bolela víc (pokud se to tedy taky nechystá, ale třeba si na sebe IS a Mazda6 vydělají) a hlavně – není to až zas takový exces. Volvo, Acura a Audi jedou v FWD léta, Infiniti na ně přejde do pěti let, u Mercedesu a BMW už je to standard v kompaktech.
          Rozdíl mezi ES a GS je 68 kg, mezi IS a GS je 67 kg. Nové generace může být klidně o 50 kg lehčí, ale i kdyby nebyla – 70 kg bude na dynamice obou 300h určitě brutus znát. 😉

Komentáře nejsou povoleny.