Novinky

Nová auta jsou stále bezpečnější. Víme o kolik!

Nemůže být pochyb o tom, že automobily jsou dnes bezpečnější, než dřív, dokazují to mimo jiné i různé porovnávací crashtesty, ale stačí se i podívat na výsledky nárazových testů ze současnosti a třeba z 90. let. Ale jak velký rozdíl mezi nimi vlastně je? Dá se nějak vyčíslit nebo porovnat? Americká organizace National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) na to přišla. Porovnala podíl smrtelných zranění podle roku výroby automobilů, získané informace sdružila do určitých intervalů a toto je výsledek:

55 % – podíl smrtelných zranění v autech, vyrobených do roku 1984 včetně
53 % – podíl smrtelných zranění v autech, vyrobených mezi roky 1985 – 1992
46 % – podíl smrtelných zranění v autech, vyrobených mezi roky 1993 – 1997
42 % – podíl smrtelných zranění v autech, vyrobených mezi roky 1998 – 2002
36 % – podíl smrtelných zranění v autech, vyrobených mezi roky 2003 – 2007
31 % – podíl smrtelných zranění v autech, vyrobených mezi roky 2008-2012
26 % – podíl smrtelných zranění v autech, vyrobených mezi roky 2013-2017

To je pořádný rozdíl, co říkáte? Mít doma hýčkaného youngtimera pro občasné vyjížďky je tedy sice fajn, ale na každodenní používání bych asi spíše doporučil nějaký současný model. 😉

 

3 komentáře: „Nová auta jsou stále bezpečnější. Víme o kolik!

  • Hmm… nová auta asi bezpečnější jsou, ale otázka je jestli je ta statistika skutečně reprezentativní a ten rozdíl tak velký… ono se do toho taky může projevit třeba to, že u nových aut se obecně víc hlásí i drobné nehody (třeba kvůli tomu, že častěji mají havarijní pojištění nebo proto, že na novém autě i malá nehoda může znamenat velkou škodu v penězích). Chtělo by to k té statistice prostě i nějakou metodiku vysvětlující, jak k těm číslům došli.

    • Pán zřejmě neumí číst, nejedná se o poměr pojistných událostí, ale podíl smrtelných zranění !!!

      • Pán možná neumí číst, vy se zase snažíte nedržet základní poučky o statistikách: „Jediná statistika, které důvěřuji, je ta, kterou si zfalšuji sám“ (W. Churchill). Ona jaksi i metodika vyhodnocování pojmu „smrtelná nehoda“ se za posledních patnáct let změnila. Stará auta byla konstruována především na to, aby se s nimi člověk při standardním užívání do kolizní situace ani nedostal. Toto o moderních multimediálních centrech (výkon motoru? nezajímá – JÁ CHCI konektivitu!) na čtyřech kolech říci nelze.

Komentáře nejsou povoleny.