Honda NSX Type R: bude mít 650 koní?

Před pár týdny prosákly na veřejnost informace, že by Honda měla letos představit model NSX Roadster, jenž by oživil zájem zákazníků o hybridní supersport. Není to sice ještě oficiálně potvrzeno, ale představitelé automobilky v minulosti už několikrát naznačovali… A nyní se začínají rýsovat další plány, taktéž v minulosti vícekrát předkládané jako další možnost využití potenciálu NSX – opět se začíná šuškat o NSX-R nebo chcete-li NSX Type R.

Tentokrát jsou zprávy už trošku konkrétnější – zdroje z Japonska hovoří o tom, že vedení údajně mělo NSX Type R schválit. Představeno by mělo být už příští rok a do prodeje zamíří v roce 2020. Překvapivé je, že zatímco dřívější spekulace hovořily o tom, že Honda model NSX od základu přepracuje a komplikovaný a těžký hybridní systém nahradí zadokolkou, poháněnou pouze motorem V6 Biturbo, propojeným maximálně s pomocným elektromotorem pro eliminaci turbolagu, nyní se už mluví pouze o určitém snížení hmotnosti vozu a samozřejmě použití některých komponentů ze závodního speciálu NSX GT3. Každopádně tak jako tak by měl celkový výkon NSX-R činit 650 koní, tedy 478 kW.

Tak uvidíme, jakou cestou se Honda/Acura vydá, pokud vůbec. U Hondy už jsme si mockrát ověřili, že je dobré uvěřit až ve chvíli, kdy auto stojí na showroomu. 😉

 

6 thoughts on “Honda NSX Type R: bude mít 650 koní?

  • 18.5.2018 z 7:18
    Permalink

    Sice by bylo fajn jít cestou R-nové 911, ale ani bych se moc nedivil, kdyby zůstali u hybridu, v supersportem už se za technologie docela etablovala a to i na těch nejvyšších metách a tak to pro lidi už není tak sprosté slovo co dřív. Spíš by mě zajímalo jak vyřeší chlazení, když jim to hořelo na Nordschleife i s výkonem o 100 koní nižším

    • 18.5.2018 z 10:58
      Permalink

      Tady vyvstává zásadní otázka – vykompenzovalo by snížení váhy efekt elektrické torque-vectoring čtyřkolky? Počítám, že by se Honda nechtěla vzdát reakcí plynu bez turbolagu, což zajišťuje elektrický motor mezi V6 a převodovkou což by znamenalo ponechat i akumulátor, i když třeba menší a lehčí, ale ve finále by to znamenalo celý systém překopat a vyvinout vlastně úplně nový skoro od začátku. To se mi nezdá moc reálné. Spíš si myslím, že ubráním výbavy a výměnou některých dílů za karbon shodí dolů obvyklých 100 kg a přifouknou motor.
      Jak souvisí požár vývojového prototypu s možnou sportovní verzí úplně nechápu – NSX zákazníkům nehoří, tak to asi vyřešili. 😉 100 koní navrch už je nerozhází 😉

  • 18.5.2018 z 13:11
    Permalink

    tak hlavne kdyz se jim povede snizit vahu. Dava mi smysl vyhodit par baterek a nechat jen tu eleminaci turbolagu.

    • 19.5.2018 z 19:39
      Permalink

      Je otázka, jak účinně by se to zvládalo dobíjet. Jsem fakt zvědav, co nakonec vymyslí.

  • 18.5.2018 z 15:05
    Permalink

    Já si naopak myslím, že je pro hybrid výborná doba. Pravdou však je ta hmotnost baterek. Srovnávací testy však ukázaly, že to na okruhu jede velice dobře, dokonce téměř jako Porsche 911. Jakože čas Porsche byl nepatrně lepší. No nevím. Snížením hmotnosti o 100 kg a zvýšením výkonu by to bylo určitě super 👍🏼

    • 19.5.2018 z 19:43
      Permalink

      Jo, 911 Turbo bývá zpravidla o chloupek rychlejší. Myslím, že upravit stávající verzi je nejlogičtější cesta, ale u Hondy logika vždycky nefunguje. 😀

Komentáře jsou uzavřeny.