Novinky

Honda zahájila výrobu modelu Insight 2019

Honda v továrně Greensburg v Indianě rozjela produkci nové generace hybridního modelu Insight. Třetí nositel tohoto jména technicky vychází ze sedanu Civic X, ale na rozdíl od něj se bude nabízet výhradně v kombinaci spalovacího motoru a elektromobilu s celkovým výkonem 153 koní a točivým momentem 267 Nm, přičemž má jít o luxusnější alternativu k výchozímu modelu. Rozjetí výroby se vyžádalo investici ve výši 32,5 milionu dolarů, plus dalších 29 milionů zamířilo do produkce Li-Ion akumulátorů a elektromotorů v továrně v Ohiu.

To je samozřejmě spousta peněz, takže Honda očekává, že se model dočná výrazně většího prodejního úspěchu, než liftback minulé generace. Ten si koupilo v jeho nejlepším roce 2010 pouhých 21 tisíc zákazníků. Koneckonců Honda chce celosvětově do roku 2030 prodávat 2/3 všech svých aut s nějakou formou elektrifikace, takže by se to mělo pomalu začít otáčet ve prospěch těchto technologií.

7 komentářů: „Honda zahájila výrobu modelu Insight 2019

  • stejnak je to divny… proc to proste neni Civic, kdyz to tak vypada…

      • No nevím. Accord hybrid stojí 25100 USD, což je o celých 1600 USD víc než benzín. Civic začíná na 19k. Nedá se říct, že bych tam toho prostoru viděl víc než na hybridního Civika. Nebo myslíš, že hybridní Civic by mohl stát tak max 22k, zatímco za HIH někdo dá dokonce celých 22500? I těch 22k je podle mě mimo mísu s ohledem na brutální výkonovu propast (s 1.5t to obojí pojede podobně, Acco samozřejmě o něco hůř, ale Insight bude vedle 212 hp Accorda slabá plečka).

        Podle mě je to zase jeden marketingový fail, který skončí jako spousta jiných hondích hybridních pokusů.

        Jen pro srovnání, kdyby podobné ceny byly u nás, tak:
        – Acco stojí v základu 750k (17% nad Civic 5D 1.5t)
        – Acco hybrid by byl za 800k (6.5% nad Acco 1.5t)

        Netuším, kolik si Honda myslí, že by za Insight mohla chtít, ale prakticky cokoliv přes 700k je hloupost (protože za ty peníze by drtivá většina lidí vzala o dost líp jedoucího Accorda, Civic by zůstal pro pár šetřílků plus lidí, co jim velikost nižští střední stačí, ale v tomto ohledu bude Insight taky pěkná „kráva“). Ale třeba mě zájemci o Insight vyvedou z omylu a fail to nebude.

        • Myslím, že je to jednodušší, než k čemu se pokoušíš propracovat. 😉 Jak už jsme spolu řešili, důvodem vzniku HIH je téměř jistě Prius, který začíná na 23.500. Takže teď pouze zbývá vyřešit otázku, jestli Honda projeví respekt a začne na 23k (hele, my máme zase hybrid a je levnější, než Prius) nebo jestli půjde na 24k (máme zase hybrid a je to fakt luxus, za který se vyplatí připlatit a opustit leadera kategorie).
          Nějaký poměr cena-výkon je podle mě irelevantní, zájemce o hybrid asi moc nepřemýšlí o tom, že 1.5 Turbo pojede o dost líp. Jestli tedy vůbec pojede, protože na sprintu z křižovatky díky masivnímu elektrozátahu nejspíš vyhraje HIH. Pocitově určitě. Amík takové auto nepotřebuje kvůli provozním nákladů, maximálně ho tak může chtít, pokud chce. Daleko důležitější, než dynamika vedle 1.5T bude spíš to, aby poskytovaný luxus v kabině za Accordem moc nezaostával.

          • To samozřejmě naráží na problém zvaný „design vs. technika“, který už jsme tady párkrát řešili a kde Honda stále nepochopila, že úspěch Toyoty není jen o tom, že vypadá jinak, ale že je to použitelné. A že bez odlišnosti není image.

            Navíc jsi sám psal, že je to o image a možnost chtít po zákazníkovi víc peněz, takže je relevantní se podívat na možnosti, které to dává v kontextu ostatních modelů.

            Jinak rozdíl 1500 USD mezi HIH a AH bude zajímavé. Jistě může být HIH za tu cenu lépe vybavený, nicméně koncepčně jde o stejná auta, z nichž jedno je větší s výrazně lepším pohonem. U Toyoty je Prius prostě úplně jiné auto než Camry hybrid.

            Stále to vidím jako fail. Uvidíme, co řekne realita.

  • Vypadá dobře, něco o spotřebě?

Komentáře nejsou povoleny.