Novinky

Nové Nissany budou lehčí. Díky nové oceli

Snižování váhy je dnes pro automobilky stejně důležité téma, jako elektromobilita, protože co je lehké, to má nízkou spotřebu a emise jsou dnes jedním z nejdůležitějších témat. Bohužel to vypadá, že spolupráce hlavních japonských značek a firmy Toray na levném kompozitním materiálu, oznámená před několika lety, asi nedopadla moc úspěšně, protože auta s tímto materiálem už měla dva-tři roky po silnicích jezdit, aktivity v této oblasti ale pokračují dál.

Nissan nyní oznámil, že do budoucna plánuje u svých vozů rozšířit nový typ vysokopevnostní 980MPa oceli, která je tenčí a lehčí, než ty dosavadní a protože je vyráběna zastudena, její cena není nijak přehnaně drahá. Ocel automobilka vyvinula ve spolupráci s Nippon Steel a Sumitomo Metal Corp a v příštích letech by měl činit její podíl ve vozech značky až 25 %. Tento materiál je poprvé použitý i aktuálního Infiniti Q50, kde tvoří 27 % všech ocelových komponentů.

Nissan má v plánu do roku 2022 snížit emise svých aut o 40 % (ve srovnání s rokem 2000) a jednou z cest bude právě snižování váhy aut.