Ceny japonských sporťáků stoupají. Jaký to má důvod?

Byly doby, kdy se ojetá japonská sportovní auta dala (až na pár výjimek) koupit za pár šlupek. Ale to už dnes neplatí. Třeba taková Mazda RX-7 z roku 1993, která kdysi stála v USA nová (se zohledněním inflace) 33 tisíc dolarů, se dnas v dobrém stavu může vyšplhat k 60 tisícům dolarů. Nebo třeba Toyota Supra Mk IV, původně za 50 tisíc dolarů, může přijít na 70 tisíc.

Acura (Honda) Integra sice zatím nepřekročila původní pořizovačku 20 tisíc dolarů, ale s 15 tisíci se jí začíná nebezpečně blížit. A zatímco ještě před pár lety byli majitelé Mitsubishi 3000GT rádi, že měli finance na lístek na autobus, dnes se cena pohybuje kolem 25.000 dolarů, zatímco Nissan 300ZX Turbo seženete kolem 20 tisíc.

S touto informací přišel web ClassicCars.com a dokonce zná důvod rostoucí popularity japonců. Může za to prý filmová sága The Fast and the Furius, tedy Rychle a zběsile a to i přesto, že začala téměř před 20 lety. Důvodem je, že tehdejší diváci, kteří byli ve věku teenagerů, nyní na své dětství vzpomínají a začínají auta svých tehdejších snů vyhledávat a sbírat. Zajímavé přitom je, že JDM-horečka zasáhla japonské sportovní vozy jako celek, není zájem jen o auta, která se objevila v některém z Fast.

K autům, která byla drahá vždycky, jako jsou Nissany Skyline nebo Hondy NSX a S2000, tedy začínají přibývat další. Takže se raději hned poohlédněte po nějakém tom japonském sportovním youngtimeru, než za něj budete muset vysolit balík. 😉

3 komentáře: „Ceny japonských sporťáků stoupají. Jaký to má důvod?

  • 26.6.2018 (10:46)
    Permalink

    premyslim, kdy bude v kurzu anglan VTI 😀

    • 26.6.2018 (10:58)
      Permalink

      Jeste bych tomu tak 30 let dal, pak by s najetyma 50k km a v origo stavu mohl byt zajimavy pro muzeum 🙂

    • 26.6.2018 (15:07)
      Permalink

      Být tebou, poohlédl bych se spíš po poslední Prelude VTi 😉

Komentáře nejsou povoleny.