Novinky

Mazda: nový design mění tradiční postupy vývoje

Není nic tajného na tom, že Mazda příští rok změní design svých modelů. Ten současný přece jen začíná být okoukaný a je třeba se posunout dál. Jeho první reprezentant se ukáže už příští rok a téměř jistě půjde o novou generaci modelu Mazda3, odvozený od studie Kai. A zajímavé na něm kromě samotného vzhledu je i to, jak se k němu Mazda vlastně propracovala.

Designér Takahiro Matsui prozradil v rozhovoru pro Automotive News, že při návrhu nového designérského směru hrál digitální design, tedy návrh jednotlivých křivek pomocí počítačových programů, zásadní úlohu. To je významná změna oproti dosavadním postupům, kdy podoba aut vznikala pomocí hliněných modelů.

I hliněné modely se sice při vývoji použily, ale oba týmy prý museli „spolupracovat a zároveň také soutěžit“, což mezi řádky jasně prozrazuje, kdo že toto klání vyhrál. Matsui samozřejmě nemůže bagatelizovat tradiční práci designérů, ale zmínka, že „někdy pro perfektní vzhled rozhoduje i 0,01 mm“(!) dává jasně najevo, kdo hrál první housle.

Design nových vozů Mazda tedy zřejmě i v budoucnu bude primárně v režii počítačových designérů. A co že je na novém designu tak sofistikovaného? Možná vás to překvapí, ale jedná se o křivky bočních panelů karoserie. Zdá se, že složité tvary boků, které má nejen kai, ale do značné míry i starší studie RX-Vision a též koncept Mazda Vision Coupe, budou v dalších letech jedním z hlavních znaků aut z Hirošimy.

Ostatně Matsui tvrdí, že designérům trvalo dva roky, než tento nový styl designu vyvinuli tak, aby jej byli schopní adaptovat na auta různých velikostí a proporcí, takže to asi bude velká věc. Nevím jak vy, ale já se těším. 😉

Jeden myslel na “Mazda: nový design mění tradiční postupy vývoje

  • je to krasny… taky se tesim, jak to bude vypadat v seriovy vyrobe 🙂 Ten koncept, co byl v Zeneve byl fakt peckovej. Dobre navazali a pokracujou.

Komentáře nejsou povoleny.