Nissan GT-R50: japonský supersport od Italdesignu

Nissan letos slaví 50. výročí vzniku sportovních modelů GT-R a stejné jubileum si připomíná i slavné italské designérské studio Italdesign Giugiaro, tak obě firma daly hlavy dohromady a výsledkem je koncept GT-R50. Jedná se o plně funkční prototyp, postavený na technice aktuálního GT-R Nismo (MY2018), design exteriéru a interiéru je však kompletně přepracován v souladu s vytříbeným italským vkusem. Výsledný design však současně respektuje charakteristické designérské rysy současného modelu, takže nemůže být sebemenších pochyb o tom, jaký vůz máte před sebou.

Jinými slovy – takhle by klidně mohla vypadat nová generace GT-R, jen kdyby Nissan chtěl. Mně by se takovéhle gétéerko tedy rozhodně líbilo. Italdesign snížil o 54 mm celkovou výšku auta, což kupéčku zajistilo mnohem dynamičtější proporce a dalším důležitým prvkem designu jsou 21″ kola, která mají na vůz podobný efekt. Výsledkem je, že GT-R50 vypadá menší, než ve skutečnosti je.  V kabině byl použitý karbon, černá alcantara, kůže a zlaté dekory, aby kabina ladila s podobně pojatým zevnějškem.

Nissan k projektu přispěl přepracováním motoru V6 3.8 biturbo, jenž nyní dává výkon 710 koní a točivý moment 780 Nm a to zejména díky turbům a mezichladičům ze závodního modelu GT3, větším vstřikovačům a přepracovaným vačkám. Šestiválec však dostal také pevnější kliku, písty i ojnice. Zesílena byla i dvouspojková převodovka, diferenciály a kardan. Modifikován je též podvozek, GT-R50 využívá stavitelné tlumiče Bilstein, šestipístkové brzdy Brembo vpředu a čtyřpístkové vzadu a síla motoru jde na pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. S výrobou se, samozřejmě, nepočítá, což je škoda…