Toyota Crown 2019: nová generace jde do prodeje

Seznamte se s autem, které nese už popatnácté (vyrábí se od roku 1955) označení Crown, tentokrát s kódovým označením S220. Vůz byl jako koncept představen vloni v říjnu na autosalonu Tokyo Motor Show a nyní přichází v Japonsku do prodeje. Toyota Crown je po obřím modelu Century s délkou 4,9 m druhým největším sedanem automobilky a i přes značné rozměry nelze přehlédnout výrazně sportovnější vzhled, než měli její předchůdci. Automobilka by totiž s autem ráda oslovile poněkud mladší klientelu, než je stávajících 60+…

S tím souvisí i důkladné naladění podvozku, model s pohonem zadních nebo všech čtyř kol byl intenzivně testován i na Severní smyčce Nürburgringu. Dobře pojede asi hlavně v případě vrcholné verze s pohonem zadních kol, využívající techniku modelů LS 500h a LC 500h. Jedná se o 359koňový Multi Stage Hybrid System, tvořený benziňákem V6 3.5 Dual VVT-i o výkonu 299 k a točivém momentu 356 Nm, spřeženým s dvojicí elektromotorů a 310V Li-Ion baterií. Toyota však myslí i na méně bohaté zákazníky.

Toyotu Crown tedy lze mít i s dvoulitrovým turbomotorem 8AR-FTS o výkonu 245 k (5200-5800/min) a točivém momentu 350 Nm v rozmezí 1650-4400/min, zkombinovaným s osmistupňovým automatem a pohonem zadních nebo všech kol nebo se slabším hybridem THS II, tvořeným 2.5litrovým čtyřválcem A25A-FXS TNGA Dynamic Force, o celkovém výkonu 226 koní. Spalovací motor přitom disponuje výkonem 184 k při 6000 otáčkách a točákem 221 Nm od 3800 do 5400 otáček. Elektromotor dává 143 k a 300 Nm a získává energii z NiMH akumulátorů. Hybrid lze, na rozdíl od top motorizace, kombinovat také s oběma typy pohonu.

Všechny motorizace se nabízí též v lehce přiostřené verzi RS (Racing Spirit) s jinými stabilizátory a tlumiči, 18″ koly a decentním zadním spoilerem, lze si u nich také navolit idviduální nastavení v rámci rozhraní Drive Mode Select, které je u ostatních verzí nastaveno napevno. Luxusně působící interér s nóbl materiály je (mimo jiné) vybaven 8″ displejem a 7″ dotykovým displejem, asistenční balíček Toyota Safety Sense a spousta další pokročilé elektroniky včetně Data Communication Module (DCM), umožňujícího výměnu informací mezi auty v provozu, je samozřejmostí. Lze si mimochodem vybrat též ze sedmi barevných variant kabiny.

Zajímavá je při tom všem i jeho cena, v Japonsku vyjde základní verze v přepočtu jen lehce přes 920 tisíc korun, což na auto této velikosti rozhodně není špatné. Toyota chce na domácím trhu, kam je tento sedan určen, prodat 4600 kusů měsíčně. Mimochodem – o verzi Crown Modellista, ukázané v lednu na Tokyo Auto Salon, se zatím nemluví, buď se objeví později nebo zůstane jen u konceptu.