V krátkém sledu těsně po začátku a těsně před koncem mé dovolené se Honda pochlubila ziskem dalších dvou rekordních časů na slavných okruzích Estoril a Hungaroring, tak tedy s lehkým zpožděním přidávám obě tiskové zprávy. Ale ještě předtím stručně v jedné větě – Civic Type R (FK8) nyní drží pět předokolkových rekordů z evropských tratí. Tedy vlastně šest – ještě Nürburgring Nordschleife. 😉
Mise splněna! Jenson Button získal pro tým Honda pátý a poslední naplánovaný jednokolový traťový rekord v rámci výzvy Civic Type R Challenge 2018
- Jenson Button uzavřel výzvu Honda Type R Challenge 2018 s pátým rekordem na závodním okruhu Hungaroring
- Nový rekord ve voze s pohonem přední nápravy na okruhu GP Hungaroring v čase 2 minuty 10,19 sekundy na kolo
- Nový okruhový rekord upevňuje pozici vozu Civic Type R jako nejrychlejšího ve své třídě
- Jedná se o pátý letošní rekord se sériovým vozem se silničními pneumatikami
- V rámci výzvy Type R Challenge bylo dosaženo cíle prolomit rekordy na pěti slavných evropských závodních okruzích
V rámci pátého a posledního z řady naplánovaných pokusů o rekord na evropských okruzích v roce 2018 Honda stanovila nový rekordní čas pro vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 10,19 sekundy na okruhu GP Hungaroring v Maďarsku. Pilotem vozu Civic Type R byl Jenson Button, mistr světa Formule 1 a současný jezdec v sérii Super GT na vozu NSX. Tento okruh je pro Buttona zvlášť význačný, protože právě zde získal v roce 2006 první Velkou cenu ve své kariéře s týmem Honda.
Okruh Hungaroring je úzká trať o délce 4,38 km, se 180stupňovými zatáčkami a složitou šikanou, které z ní dělají jednu z technicky nejnáročnějších tratí v Evropě. V těchto podmínkách však dokonale vynikl systém adaptivních tlumičů vozu Civic Type R, který na stísněném okruhu umožnil stabilnější jízdu. Kromě systému zavěšení pomohly Buttonovi v získání jednokolového rekordu na okruhu Velké ceny pro tým Honda také kvalitně nastavené řízení a vylepšené aerodynamické vlastnosti vozu.
Jenson Button k jednokolovému traťovému rekordu uvedl: „Přijeli jsme sem na Hungaroring, kde jsem v roce 2006 s týmem Honda vyhrál svůj první závod ve Formuli 1, abychom s vozem Type R získali nový jednokolový traťový rekord v kategorii sériových vozů s pohonem přední nápravy, a jsem velmi šťastný, že se nám to podařilo!“
Ve svém komentáři k samotnému vozu Type R dodal: „První, co jsem po výjezdu z boxové rovinky zaznamenal, bylo, jak neutrálně se vůz chová. Pocházím z prostředí, kde pohon přední nápravy nehraje důležitou roli, takže to pro mě byla odlišná situace. Type R je ale tak dobře vyvážený vůz, že jízda s ním byla od první chvíle opravdu zábavná a zároveň přirozenější.
Největším překvapením pro mě bylo, jak pozdě můžete s tímto vozem začít brzdit. Převodovka funguje také velmi dobře – bylo příjemné mít onen pocit manuální kontroly.“
Při podobné výzvě, která proběhla v roce 2016, Honda na okruhu Hungaroring stanovila s vozem Civic Type R předchozí generace původní rekordní čas. Tento nový rekordní čas na okruhu Hungaroring je pátým jednokolovým traťovým rekordem pro vozy s pohonem přední nápravy, který si Honda v rámci výzvy Type R Challenge 2018 připisuje. Tím byl splněn cíl výzvy, který byl vytyčen poté, co se vůz Type R v dubnu 2017 stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut 43,8 sekundy. Těchto šest rekordů upevňuje pozici vozu Civic Type R jako nejrychlejšího ve své třídě.
V rámci této výzvy pět špičkových závodních jezdců týmu Honda vyrazilo na pět evropských okruhů, kde s tímto vozem dosáhli rekordních jednokolových časů v kategorii sériových vozů s pohonem přední nápravy.
- Jezdec série WTCR Tiago Monteiro vytvořil nový jednokolový rekord na okruhu Estoril v Portugalsku v čase 2 minuty 1,84 sekundy
- Legenda série BTCC Matt Neal stanovila jednokolový rekord na okruhu v britském Silverstonu v čase 2 minuty 31,32 sekundy
- Betrand Baguette, hvězda japonské série Super GT, dosáhl na okruhu v belgickém Spa-Francorchamps rekordního času 2 minuty 53,72 sekund
- Jezdec série WTCR Esteban Guerrieri stanovil nový jednokolový rekord na okruhu Velké Ceny ve francouzském Magny-Cours v čase 2 minuty 1,51 sekundy.
Tento program vývoje vozu Civic nejnovější generace je nejrozsáhlejší v dosavadní historii značky Honda a model byl nově technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější jízdní dynamiku ze všech vozů Civic Type R. Tento vysoce výkonný hatchback je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě díky spojení lehké a velmi tuhé karoserie s jedinečným systémem dvojitého zavěšení přední nápravy s pružcí a tlumicí jednotkou. Vůz Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě.
Jenson Button dodal: „Tento nový model Type R je naprosto skvělý stroj, jako tomu bylo vždy, a rozhodně neztratil nic ze svého kouzla.“
– Konec –
Jezdec Tiago Monteiro vytvořil s vozem Honda Civic Type R nový okruhový rekord na portugalském závodním okruhu Estoril
- Jezdec Honda WTCR Tiago Monteiro vytvořil nový rekord vozu s pohonem přední nápravy na okruhu Estoril v čase 2 minuty 1,84 sekundy na kolo
- Tiago Monteiro vytvořil nový rekord se sériovým vozem a se silničními pneumatikami
- Čtvrtý okruhový rekord vozu Civic Type R potvrzuje jeho pozici nejrychlejšího vozu ve své třídě
- Cílem výzvy Type R Challenge 2018 je prolomit rekordy na pěti slavných evropských závodních okruzích
Sériový vůz s pohonem přední nápravy Honda Civic Type R vytvořil nový rekord 2 minuty a 1,84 sekundy na portugalském okruhu Estoril. Vysoce výkonný hatchback řídil jezdec Honda WTCR Tiago Monteiro.
Ikonický okruh Estoril je trať o délce 4,2 km s náročnou šikanou a dlouhou rovinkou. Jezdec musí na tomto okruhu prokázat zkušenosti s neobvykle širokým rozsahem rychlostí v rámci jednoho kola. Vůz Civic Type R na tomto okruhu prokázal své kvality – motor 320 PS VTEC TURBO udává vynikající tempo a důmyslné zavěšení a systém řízení umožňují rychlé a stabilní ovládání. To dokázal Monteiro svou jízdou k novému okruhovému rekordu vozů s pohonem přední nápravy.
Když hovořil o rekordním času, Tiago Monteiro uvedl: „Přijeli jsme sem, abychom překonali stávající okruhový rekord předchozího vozu. Nebylo to ale vůbec jisté – je to přece okruhový rekord a ten není snadné pokořit. Chcete-li zaútočit na okruhový rekord Estorilu, musíte mít naprostou důvěru ve svůj vůz. A nový Type R má přesně ten výkon a je velmi spolehlivý. Okruhový rekord jsme překonali, přesněji řešeno převálcovali.“
Ve svém komentáři k samotnému vozu Type R dodal: „Type R je velmi stabilní, má velmi účinné brzdy a úžasný motor. Máte v něm pocit, že řídíte závodní vůz. Na trati snadno zapomenete, že se jedná o standardní silniční vůz, ale potom s ním můžete odjet domů.
„Nový Type R představuje velký pokrok. Přesněji řečeno hovoříme o zcela odlišném voze z hlediska designu, aerodynamiky, zavěšení, geometrie, motoru. Ale zejména o pocitu z jízdy.“
Nový rekordní čas na okruhu Estoril je čtvrtým jednokolovým rekordem vozu Honda s pohonem přední nápravy v roce 2018. Vůz Civic Type R již zajel rekordní časy na okruzích Silverstone, Spa-Francorchamps a Hungaroring. V roce 2018 společnost Honda zatím překonala svoje rekordy na všech těchto okruzích.
Tato iniciativa přinesla stejný výsledek, jako v roce 2016, kdy společnost Honda vytvořila rekordy s předchozí generací vozu Type R s pohonem přední nápravy na okruhu Estoril, Hungaroring, Silverstone a Spa-Francorchamps. Iniciativa „Type R Challenge 2018“ navázala na jednokolový traťový rekord pro sériové vozy s pohonem přední nápravy. Ten vytvořil vůz Civic Type R v dubnu 2017 na okruhu Nürburgring Nordschleife s jednokolovým časem 7 minut a 43,8 s.
Nejnovější vůz, který nosí slavný červený emblém „H“, je součástí nejrozsáhlejšího vývojového programu zcela nové desáté generace Civic v dosavadní historii značky Honda. Tento model byl technicky přepracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.
4 komentáře
Stewee
Neviem presne s kým reálne Honda v tých okruhových časoch súperí. Myslím, že je v tom viac marketingu, ako reálneho súťaženia s konkurenciou a v podstate mi je to jedno, pretože tú beštiu mám DOMA. S Hondou mám dlhoročné a len dobré skúsenosti, tak bol najvyšší čas dopriať si to najlepšie, čo sa na SK od nej dá kúpiť.
Japan Cars
Mimochodem – už je tedy doma? Gratulace. Jaká barva?
Stewee
Áno, Honda ma strašný marketing (teda v Európe) a ľudia teda naň nie su zvyknutí. aprwto ak sa o nejaký posnaží, väčšinou sa stretne s negatívnym komentárom. Je skutočne zvlášte, že v USA hrá Honda úplne inú ligu ako na trhu s autami, tak v oblasti marketingu, akoby to bola iná planéta.
Áno, The beast je doma od utorka – týždeň v čiernej farbe a výbave GT.
Japan Cars
Momentálně už pouze sama se sebou, protože minulý CTR stanovil rekordy na většině tratí, takže nová generace jen překonala tu předešlou. 😉 Ale samozřejmě to je marketing, na tom však není nic špatného, každý ho dělá a tenhle navíc dává smysl. Honda ho zpravidla moc nedělá…
Komentáře jsou uzavřeny.