Honda Civic Type R stanovila další dva okruhové rekordy
V krátkém sledu těsně po začátku a těsně před koncem mé dovolené se Honda pochlubila ziskem dalších dvou rekordních časů na slavných okruzích Estoril a Hungaroring, tak tedy s lehkým zpožděním přidávám obě tiskové zprávy. Ale ještě předtím stručně v jedné větě – Civic Type R (FK8) nyní drží pět předokolkových rekordů z evropských tratí. Tedy vlastně šest – ještě Nürburgring Nordschleife. 😉
Mise splněna! Jenson Button získal pro tým Honda pátý a poslední naplánovaný jednokolový traťový rekord v rámci výzvy Civic Type R Challenge 2018
- Jenson Button uzavřel výzvu Honda Type R Challenge 2018 s pátým rekordem na závodním okruhu Hungaroring
- Nový rekord ve voze s pohonem přední nápravy na okruhu GP Hungaroring v čase 2 minuty 10,19 sekundy na kolo
- Nový okruhový rekord upevňuje pozici vozu Civic Type R jako nejrychlejšího ve své třídě
- Jedná se o pátý letošní rekord se sériovým vozem se silničními pneumatikami
- V rámci výzvy Type R Challenge bylo dosaženo cíle prolomit rekordy na pěti slavných evropských závodních okruzích
V rámci pátého a posledního z řady naplánovaných pokusů o rekord na evropských okruzích v roce 2018 Honda stanovila nový rekordní čas pro vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 10,19 sekundy na okruhu GP Hungaroring v Maďarsku. Pilotem vozu Civic Type R byl Jenson Button, mistr světa Formule 1 a současný jezdec v sérii Super GT na vozu NSX. Tento okruh je pro Buttona zvlášť význačný, protože právě zde získal v roce 2006 první Velkou cenu ve své kariéře s týmem Honda.
Okruh Hungaroring je úzká trať o délce 4,38 km, se 180stupňovými zatáčkami a složitou šikanou, které z ní dělají jednu z technicky nejnáročnějších tratí v Evropě. V těchto podmínkách však dokonale vynikl systém adaptivních tlumičů vozu Civic Type R, který na stísněném okruhu umožnil stabilnější jízdu. Kromě systému zavěšení pomohly Buttonovi v získání jednokolového rekordu na okruhu Velké ceny pro tým Honda také kvalitně nastavené řízení a vylepšené aerodynamické vlastnosti vozu.
Jenson Button k jednokolovému traťovému rekordu uvedl: „Přijeli jsme sem na Hungaroring, kde jsem v roce 2006 s týmem Honda vyhrál svůj první závod ve Formuli 1, abychom s vozem Type R získali nový jednokolový traťový rekord v kategorii sériových vozů s pohonem přední nápravy, a jsem velmi šťastný, že se nám to podařilo!“
Ve svém komentáři k samotnému vozu Type R dodal: „První, co jsem po výjezdu z boxové rovinky zaznamenal, bylo, jak neutrálně se vůz chová. Pocházím z prostředí, kde pohon přední nápravy nehraje důležitou roli, takže to pro mě byla odlišná situace. Type R je ale tak dobře vyvážený vůz, že jízda s ním byla od první chvíle opravdu zábavná a zároveň přirozenější.
Největším překvapením pro mě bylo, jak pozdě můžete s tímto vozem začít brzdit. Převodovka funguje také velmi dobře – bylo příjemné mít onen pocit manuální kontroly.“
Při podobné výzvě, která proběhla v roce 2016, Honda na okruhu Hungaroring stanovila s vozem Civic Type R předchozí generace původní rekordní čas. Tento nový rekordní čas na okruhu Hungaroring je pátým jednokolovým traťovým rekordem pro vozy s pohonem přední nápravy, který si Honda v rámci výzvy Type R Challenge 2018 připisuje. Tím byl splněn cíl výzvy, který byl vytyčen poté, co se vůz Type R v dubnu 2017 stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut 43,8 sekundy. Těchto šest rekordů upevňuje pozici vozu Civic Type R jako nejrychlejšího ve své třídě.
V rámci této výzvy pět špičkových závodních jezdců týmu Honda vyrazilo na pět evropských okruhů, kde s tímto vozem dosáhli rekordních jednokolových časů v kategorii sériových vozů s pohonem přední nápravy.
- Jezdec série WTCR Tiago Monteiro vytvořil nový jednokolový rekord na okruhu Estoril v Portugalsku v čase 2 minuty 1,84 sekundy
- Legenda série BTCC Matt Neal stanovila jednokolový rekord na okruhu v britském Silverstonu v čase 2 minuty 31,32 sekundy
- Betrand Baguette, hvězda japonské série Super GT, dosáhl na okruhu v belgickém Spa-Francorchamps rekordního času 2 minuty 53,72 sekund
- Jezdec série WTCR Esteban Guerrieri stanovil nový jednokolový rekord na okruhu Velké Ceny ve francouzském Magny-Cours v čase 2 minuty 1,51 sekundy.
Tento program vývoje vozu Civic nejnovější generace je nejrozsáhlejší v dosavadní historii značky Honda a model byl nově technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější jízdní dynamiku ze všech vozů Civic Type R. Tento vysoce výkonný hatchback je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě díky spojení lehké a velmi tuhé karoserie s jedinečným systémem dvojitého zavěšení přední nápravy s pružcí a tlumicí jednotkou. Vůz Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě.
Jenson Button dodal: „Tento nový model Type R je naprosto skvělý stroj, jako tomu bylo vždy, a rozhodně neztratil nic ze svého kouzla.“
– Konec –
Jezdec Tiago Monteiro vytvořil s vozem Honda Civic Type R nový okruhový rekord na portugalském závodním okruhu Estoril
- Jezdec Honda WTCR Tiago Monteiro vytvořil nový rekord vozu s pohonem přední nápravy na okruhu Estoril v čase 2 minuty 1,84 sekundy na kolo
- Tiago Monteiro vytvořil nový rekord se sériovým vozem a se silničními pneumatikami
- Čtvrtý okruhový rekord vozu Civic Type R potvrzuje jeho pozici nejrychlejšího vozu ve své třídě
- Cílem výzvy Type R Challenge 2018 je prolomit rekordy na pěti slavných evropských závodních okruzích
Sériový vůz s pohonem přední nápravy Honda Civic Type R vytvořil nový rekord 2 minuty a 1,84 sekundy na portugalském okruhu Estoril. Vysoce výkonný hatchback řídil jezdec Honda WTCR Tiago Monteiro.
Ikonický okruh Estoril je trať o délce 4,2 km s náročnou šikanou a dlouhou rovinkou. Jezdec musí na tomto okruhu prokázat zkušenosti s neobvykle širokým rozsahem rychlostí v rámci jednoho kola. Vůz Civic Type R na tomto okruhu prokázal své kvality – motor 320 PS VTEC TURBO udává vynikající tempo a důmyslné zavěšení a systém řízení umožňují rychlé a stabilní ovládání. To dokázal Monteiro svou jízdou k novému okruhovému rekordu vozů s pohonem přední nápravy.
Když hovořil o rekordním času, Tiago Monteiro uvedl: „Přijeli jsme sem, abychom překonali stávající okruhový rekord předchozího vozu. Nebylo to ale vůbec jisté – je to přece okruhový rekord a ten není snadné pokořit. Chcete-li zaútočit na okruhový rekord Estorilu, musíte mít naprostou důvěru ve svůj vůz. A nový Type R má přesně ten výkon a je velmi spolehlivý. Okruhový rekord jsme překonali, přesněji řešeno převálcovali.“
Ve svém komentáři k samotnému vozu Type R dodal: „Type R je velmi stabilní, má velmi účinné brzdy a úžasný motor. Máte v něm pocit, že řídíte závodní vůz. Na trati snadno zapomenete, že se jedná o standardní silniční vůz, ale potom s ním můžete odjet domů.
„Nový Type R představuje velký pokrok. Přesněji řečeno hovoříme o zcela odlišném voze z hlediska designu, aerodynamiky, zavěšení, geometrie, motoru. Ale zejména o pocitu z jízdy.“
Nový rekordní čas na okruhu Estoril je čtvrtým jednokolovým rekordem vozu Honda s pohonem přední nápravy v roce 2018. Vůz Civic Type R již zajel rekordní časy na okruzích Silverstone, Spa-Francorchamps a Hungaroring. V roce 2018 společnost Honda zatím překonala svoje rekordy na všech těchto okruzích.
Tato iniciativa přinesla stejný výsledek, jako v roce 2016, kdy společnost Honda vytvořila rekordy s předchozí generací vozu Type R s pohonem přední nápravy na okruhu Estoril, Hungaroring, Silverstone a Spa-Francorchamps. Iniciativa „Type R Challenge 2018“ navázala na jednokolový traťový rekord pro sériové vozy s pohonem přední nápravy. Ten vytvořil vůz Civic Type R v dubnu 2017 na okruhu Nürburgring Nordschleife s jednokolovým časem 7 minut a 43,8 s.
Nejnovější vůz, který nosí slavný červený emblém „H“, je součástí nejrozsáhlejšího vývojového programu zcela nové desáté generace Civic v dosavadní historii značky Honda. Tento model byl technicky přepracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.
Neviem presne s kým reálne Honda v tých okruhových časoch súperí. Myslím, že je v tom viac marketingu, ako reálneho súťaženia s konkurenciou a v podstate mi je to jedno, pretože tú beštiu mám DOMA. S Hondou mám dlhoročné a len dobré skúsenosti, tak bol najvyšší čas dopriať si to najlepšie, čo sa na SK od nej dá kúpiť.
Momentálně už pouze sama se sebou, protože minulý CTR stanovil rekordy na většině tratí, takže nová generace jen překonala tu předešlou. 😉 Ale samozřejmě to je marketing, na tom však není nic špatného, každý ho dělá a tenhle navíc dává smysl. Honda ho zpravidla moc nedělá…
Mimochodem – už je tedy doma? Gratulace. Jaká barva?
Áno, Honda ma strašný marketing (teda v Európe) a ľudia teda naň nie su zvyknutí. aprwto ak sa o nejaký posnaží, väčšinou sa stretne s negatívnym komentárom. Je skutočne zvlášte, že v USA hrá Honda úplne inú ligu ako na trhu s autami, tak v oblasti marketingu, akoby to bola iná planéta.
Áno, The beast je doma od utorka – týždeň v čiernej farbe a výbave GT.